Wildkamperen


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland
June 30th 2010
Published: July 5th 2010
Edit Blog Post

Ik word gewekt door een huisgenoot van Johanna die op de deur klopt. Langzaam kom ik tot leven en pak wat in. Maar als blijkt dat ik niet direct de deur uit moet, doe ik het wat langzamer. Ik update de blog, doe couchrequests voor Oulu, skype naar huis, mails nazien, route plannen en camping zoeken. Johanna heeft het ook redelijk druk dus voor andere dingen heeft ze weinig tijd. Nadat ik naar de winkel ben geweest, kook ik voor Johanna: Kipcurry met aardappelen. Ze vind het best geslaagd. Na het middagmaal, redelijk laat in de middag vertrek ik. De route die ik op de pc geprogrammeerd had, klopt al niet met de GPS. Die GPS doet trouwens de laatste dagen raar, een zeer grote foutmarge tot 20m en meer. Na eerst op wat grotere wegen gezeten te hebben, kom ik op een rustiger stuk. Uiteindelijk gaat dit terug over in de grote weg waar ze tot 100km per uur mogen rijden. Als de pechstrook helemaal verdwijnt, voel ik me er niet meer op men gemak en wil er zo snel mogelijk weg. Ik bestudeer de kaart maar besluit uiteindelijk om toch maar 20km door te bijten en de weg af te werken. Volgens de info die ik had, zou er in Kuru een camping zijn. Deze bleek niet meer up-to-date. Ik kwam een hut bij een meer waar er toilet en kleedkamer was. Ik probeerde met een local uit te vissen of ik hier men tent kon opzetten maar dit leverde niet veel op. Ik keek nogmaals op de kaart en zag symbooltje van kampeerterrein. Ik zet er koers naar en na een rit door het bos kwam ik aan de over van een meer. Veel camping was er niet maar ik besloot dan maar op wild te kamperen. Ik zette men tent op een redelijk vlak stukje grond. Iets later stond ik in men blootje me te wassen in het meer. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen maarja, voor alles een eerste keer. Het was maar een frisse bedoeling en muggen probeerden zich tegoed te doen aan men bloed. Het was snel afgehandeld waarna ik kookte met een prachtig zicht op het meer. Hopelijk krijg ik vannacht geen bezoek van wilde dieren of andere ongewenste gasten.

Advertisement



Tot: 0.249s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0871s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb