Tampere


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere
June 29th 2010
Published: June 30th 2010
Edit Blog Post

Na een ochtendtoiletbezoek soesde ik nog even voort. Dit even werd nogal lang want het was 11u30 eer ik vertrok! Ik ben ondertussen ook overgeschakeld op Finse tijd na zoveel weken me aan Belgische tijd gehouden te hebben. Vanavond heb ik een slaapadres via Couchsurfing en ik had beloofd om er tijdig te zijn. Ik begon dus aan men race regen de tijd. Het eerste stuk van de route ging weer over een grote, relatief drukke baan. Het duurde ook bijna 40km eer ik proviand kon inslaan en lunchen. Na de lunch had ik een tijdje kalmer baan. Ik kwam via een uitkijktoren die een prachtig zicht over een meer gaf. De natuur wordt ook overweldigender, de bossen en de meren. Na weer een wat drukker stuk, kwam ik via de achterwegen Tampere binnen. Ik vond de weg tot Johanna’s woonst na nog een ferme heuvel te zijn overgekomen. Ze woont in een huis met nog enkele andere mensen. Ze nodigt me direct uit om te gaan zwemmen in het naburige meer. Het water is wat frisjes maar toch verkoelend na het fietsen onder de Finse zon die vandaag extreem haar best had gedaan. Daarna drogen we op en genieten na op het strand; Na nog een kleine wandeling komen we terecht in een kunstenaarshuis met verschillende mensen. Toen we daar hadden rondgekeken en we terug naar huis wilden keren, bleek dat we daar ook konden eten. Op het menu, aardappelen en vis afkomstig van “Dumpster Diven” Weeral een nieuw gegeven voor me! Handelaars van supermarkten waarvan de waren de vervaldatum voorbij zijn, mogen deze niet meer verkopen. Ze worden weggegooid en deze mensen halen gewoon de vuilbak leeg om het nog te consumeren. Een franse gast, Gabriel liet me even zien hoe je dat doet. De vis met aardappelen smaakten zeer goed! Misschien een goede tip voor terug in België! Gratis en lekker! Na nog een avondwandeling keerden we terug naar huis.

Advertisement



2nd July 2010

Fins avontuur
Amai seg, ge maakt nogal wat mee! Vodka, vuilbak-eten, internettrammen, zotte meiskes, kunstenaars, .... Dat het een avontuurlijk iets zou worden was te verwachten, maar dat het zo afwisselend boeiend(?) zou zijn, dat had je mss niet verwacht :-) Hier is het momenteel verchrikkleijk heet. Aan zee gaat het nog, maar in 't binnenland... ik denk dat uw zonnepanelen overwerkt gaan geraken, lol. Gisterenavond voor de eerste keer mijn visgerief terug uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Zondag is het wedstrijd, meedoen is vanzelfsprekend, een prijs winnen waarschijnlijk (overschot wordt verloot aan wie niets gevangen heeft, lol). Peter, het doet me echt plezier als ik zo in je blogs lees hoe goed je je plan trekt, hoe je echt goed inspeelt op wat zich aan mogelijkheden voordoet, hoeveel je te zien krijgt, hoeveel contacten je legt. Het zal dus niet anders kunnen dan dat deze trip een berg aan herinneringen, contacten, enz. oplevert. Ik ben razend benieuwd naar je foto's, want als ik het zo lees zal dat toch echt de moeite waard zijn! Ik hoop dat het mag voortgaan zoals het tot hiertoe gaat, dan zal elke dag zowat een feestdag zijn voor je denk ik :-) fietsen, van alles zien, vrij zijn.... Dit is een droombelevenis he? :-) Geniet ervan !! Tot later, Willy
19th July 2010

leuk, talinn, Helsinke en tampere heb ik zelf ook gezein

Tot: 0.283s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.1311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb