Kesäinen mökkireissu

May 16th 2010
Published: May 21st 2010

to 13.5.2010

Olimme lähdössä Pirkko-mummun mökille Iniöön. Saarelle, jossa ei ole juomavettä ja jonne pääsee vain veneellä. Lisämiehistönä tällä kertaa Tua Ja Justus.

Oltiin harrastettu niin paljon mökkihössötystä, että tästä oli pakko tulla hauskaa. Ei tämmöistä tavaroiden ja muun kanssa häsläystä voi seurata kuin tosi hyvä viikonloppu, tai burn-out. Oltiin Uittamolla ennen puolta päivää, mutta tavaroiden ja vesikanisterien pakkaukseen, polttoaineen hakuun ja yleiseen häsään meni aikaa vaikka kuinka. Vettäkin tihutti aamulla.

Mutta sitten kun kaikki oli kunnossa, sääkin oli ihan lämmin ja nätti ja päästiin matkaan. Maisemat olivat mukavia, ja senkun paranivat matkalla. Keväisiä vesilintuja näkyi koko matkan, ensin koskeloita, sitten haahkoja, sitten jopa alleja!

Kahden tunnin matkan jälkeen oltiin perillä. Mökki oli ennallaan. Eero-papan muistelu otti aika koville, mutta mukavien muistojen voimalla päästiin haikeuden paremmalle puolelle.

Allit huutelivat aa-alli, aa-alli mereltä, maisema oli loistava ja sääkin äityi suorastaan helteeksi. Istuimme kuistilla, kalliolla, veneessä ja ihmettelimme että voiko tämä olla totta.

pe 14. - la 15.5.2010

Sää pysyi loistavana. Narskussakin oli lämmin nukkua. Aamulla Henkka katseli perästä merelle ja kysyi "alliko?" hauskalla virolaisen pehmeällä ällällä, ja allit myöntelivät.

Joidenkin mielestä mökkeilyn paras puoli on varmaan puuhailu. Meistä se oli kyllä laiskottelu. Tua, Justus ja Juha - avustajana joskus homma-Lare - välillä hommailivat, mutta hetken päästä taas toiset lukivat, yksi makasi mustikanvarpujen seassa eläytymässä saaristo-dinoksi ja toinen katseli merelle.

Lare ja Henkka olivat heti oitis innokkaita mökkiläisiä. Henkka oli menossa "metsäretkelle" kallioille, molemmat tarkkailivat muurhaisia ja muuta jännää. Larea tosin harmittivat hyttyset. Lisäksi se oli hiukan huolissaan, että missä ne hirvet mahtavat majailla, joiden kasoja näkyi siellä sun täällä.

Olo oli kyllä kuin luontoretkellä, varsinkin sen jälkeen kun saunan jälkeen illan pimetessä nähtiin huuhkajan lentävän lähipuuhun, ja sitten jatkavan matkaa. Lauantaina sillä aikaa kun Juha, Justus ja Lare olivat Narskulla Keistiössä kaupassa, Tua ja Tupu näkivät kyyn uivan rantaan.

su 16.5.2010

Kun sunnuntaina siivoiltiin paikkoja, merellä näytti nousevan sade. Tehtiin äkkilähtö. Alkumatkasta tyhjä kanisteri painoi vahingossa pääkatkaisijan pois päältä, aiheuttaen hämmennystä. Kun se oli selvitetty, se "sade" ilmeni olevankin sankka sumu. Sen hälvettyä päästiin jatkamaan taas. Kun kerran aikaa jo oli kulunut, päätettiin koukata Paraisten kautta taas (meitä kun kanavat jaksaa viehättää!).

Tot: 0.1s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0638s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb