Oude bekende en Antwerpenaren


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland » Lapland » Rovaniemi
July 8th 2010
Published: July 9th 2010
Edit Blog Post

Als ik deze morgen ontwaak is de ganse voortent nog gevuld met muggen, alsook gewone vliegen. Ik ruim in de binnentent op en doe dan astronautenpak (lees: regenpak) aan om me in deze barre omgeving te wagen. Ik ruim de tent op en maak dat ik weg ben. Voor toilet en ontbijt is er geen tijd. Ik rijd 20km tot Tervola waar ik inkopen doe en iets eet. Het is best nog vroeg en de baan schiet goed op. Het is ook rustig rijden en de landschappen zijn best mooi in vergelijking met de voorbije dagen. De rustige weg gaat nog voort tot Rovaniemi maar ik besluit om af te slagen terug naar de grote E8 want daar zijn benzinestations en een toiletstop wordt ondertussen noodzakelijk. Met een opgelucht gevoel volg ik verder de E8 waar een mooi geasfalteerd fietspad is, waar ik rustig zit. Als ik bij men lunch wil doorgaan, kom ik een oude bekende tegen. Het is de Poolse fietser van 2 dagen terug. We rijden samen op richting Rovaniemi. Een stukje voor het centrum neemt de Pool nog een duik in een meertje. Aangekomen in het centrum ga ik naar de camping voor 18€. Men Poolse collega vindt het wat te prijzig maar besluit toch te blijven. Ik leg alles vlug te drogen. Ik maak ook men binnentent proper die vergeven is van de muggenlijken. Na de douche was ik men kleren in een echte wasmachine, zalig! Daarna kruip ik in de keuken. Hier ontmoet ik nog 2 Belgen uit het Antwerpse die ook op trektocht zijn door Finland maar met de rugzak. Ze hebben hier ook al gefietst, gekanood en vervolgen hun reis naar nog een natuurpark. De avond brengen we samen door met thee en koekjes. Wat een contrast met de vorige avond. In de late avond komt er nog een Poolse fietser aan, deze maakt snel kennis met de andere Pool.

Advertisement



Tot: 0.061s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0307s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb