TALLİNN


Advertisement
Estonia's flag
Europe » Estonia » Tallinn
July 26th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

RİGA-TALLİNN


Geo: 59.4392, 24.7586

GÜN 29 Günlerden Cumartesi

Bu sabah Ayşem bile erkenci.
Saat 07:00 de yolda idik.
Hedef ,ikinci kez Tallinn
Meşum yere gelince ,yani anacığımı kaybettiğimi öğrendiğim noktaya gelince .
Arabayı durdurdum.
Bir dua ettim.... eminim ki ona gitmiştir.
Öğlene doğru Talinn e girdim.
Sıfır hata ile kampı buldum.
Hemen yerleştik.
Burası harika bir marina.
Pirita Camping'in arkasında dev bir otel de var ...

meraklısına adres:
http://www.northestonia.eu/en/turism/majutus/puhkekyla/pirita-sadama-autokaravani-kamping

Hava ,pırıl pırıl masmavi.
Oradaki bir cafe de yedik.
Öğleden sonra, Ayşe, ince bir uyku tutturdu.
Şöyle denize karşı pırıl pırıl...Tam arkamızda bir toptan içki mağazası var .Finlandiya'dan kopup gelen küçücük tekneler, neredeyse batacak kadar içkiyi yükleyip gidiyorlar.
Herhalde karşıya oranla, burası ucuz.
Akşamüstü 18:00 gibi durağa yürüdük.
Otobüsle son durağa kadar gittik.
Talinn, bizim İzmir i andırıyor.
Son duraktan eski şehire yürüdük.
Tallinn, Estonya'nın başkenti ve ana liman kentidir.
Baltık Denizi kıyısında, Finlandiya'nın başkenti Helsinki'nin 80 kilometre güneyinde yer alır.
Kentin tarihteki diğer isimleri Kolõvan, Lindanise, Lindanisa (Lindanäs) ve "Reval" türevleri - Revalya, Revel, Revelin'dir.
Tallinn kelimesinin tam olarak nereden geldiği bilinmese de, kelime kökeni olarak "Taani-linn" (Danimarkalılar'ın Kenti) veya
"talu linn" (çiftçi kenti) olduğu muhtemeldir. Tallinn ismi, 1918 yılında Estonya bağımsızlığını kazandıktan sonra resmi olarak kabul edilmiştir. 1918 öncesi ise kentin adı Reval'di.
Tallinn'in tarihi yerleri üç bölüme ayrılır
"Katedral Tepesi", Tallinn tarihinde merkezi otoritenin kurulduğu ilk yerdir.
Önceleri piskoposun yönetiminde kalan Tallinn, daha sonraları soylular tarafından yönetilmeye başlamıştır.
Günümüzde ise Estonya meclisi burada yer alır
"Eski Kasaba", eskiden sıradan Estonyalılar'ın yaşadığı bölümdür.
19. yüzyıla kadar Katedral Tepesi'nden bağımsız yönetiliyordu
"Kırsal alan", Eski Kasaba'nın güneyinde yer alan ve çiftçilerin yaşadığı bölümdür.
Tallinn'in tarihi sayısız işgaller ve saldırılarla doludur.
En son II. Dünya Savaşı sırasında ağır bombardıman altında kalan kentin tarihi bölümü ayakta durmayı başarmıştır.
Tallinn 1997'de Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından Dünya Mirası listesine eklenmiştir.
15. yüzyılda inşa edilen 159 metre yüksekliğindeki gotik mimarisiyle Aziz Olaf Kilisesi, Avrupa'daki uzun yapıydı.
Yangınlar yüzünden, kilisenin tekrar restore edilmiş olmasına karşın, yapının bugünkü boyu biraz çekmiş ve 123 metreye inmiştir.
Eski şehre varıp ,az dolaşınca, burasının "Bratislava'nın köylü versiyonu" olduğunu hemen anladık.
Ben, esas çözmek durumunda kaldığım konuya yoğunlaştım.
Gemi acentesini bulmam gerek.
Burası Finlandiya'ya her gün tonla kaldıran bir liman şehri.
Ne bekliyorsunuz
?
Acenteyi soracaksınız .......millet şıp diye size yerini gösterecek.
Nerdeeee ?
Köylüler, burunlarının dibindeki ,kentin en ünlü ve en büyük şirketinin acentalarının yerini bilmiyorlar.
Bu konum ,Eminönünde vapur iskelelerini sormak gibi bir durum ..
İnanmıyorsunuz dimi ?
Hotel resepsiyoncusu biraz uyanık olur... ona sorayım dedim....üstelik ingilizce de biliyor .
Otelinin hemen yanındaki sokakta, yer alan acenteyi bilmiyor .
Pes vallaha ...
Elimdeki haritada çok yakın olduğumu hissediyorum .
Kimse yardımcı olamıyor.
Sonunda, yine ben buldum.
Bilgilendik.

Bu arada ek bir bilgi vermek istiyorum.
Buranın güneşi maazallah insanın içini delerek yakıyor.
Aynen cam altında yakılan kağıt gibi yanıyorsunuz.
Güneşten kaçıp biraz gölgeye girdiniz mi ,aniden üşüyorsunuz.
Bir de herkesin niye kara gözlüklerle dolaştığını anladım.
Çıplak gözle güneşli bir yerde yürümek insanı çok rahatsız ediyor....
Buralarda mutlaka Mafia tipi kara gözlüğünüz olsun ..

Tekrar eski şehire dönüp, meydanda Alde Hansa adlı bir lokantada, orta çağ yemeklerini denedik.
Şarap hariç gerisi çok iyi idi.
Yemekten sonra , kampa döndük
Uykumuz ağır bastı.Hemen yattık uyuduk.

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız
yeterli:


Şu anda Hava Durumu :

https://www.accuweather.com/en/ee/tallinn/127964/weather-forecast/127964


Bugün katedilen Km :323 Kümülatif :6030


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



Tot: 0.455s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.1959s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb