Skagen- Greenen

August 30th 2022
Published: October 11th 2022

Onderweg naar Skagen Onderweg naar Skagen Onderweg naar Skagen

stopplaats aan de Limfjord
Maandag 29/8/2022 Verplaatsing naar Skagen (185km).
Het meest noordelijke punt van Denemarken.

Bij de eerste verkenning van Skagen in de namiddag, zat ik plots zonder zadel op mijn fiets. Totaal afgebroken. Metaalmoeheid of te dikke kont ?

Dan maar verder zo op zoek naar een fietsenmaker. 'En danceuse'. Geen zicht, maar kon niet anders. En dan ook zo nog terug naar de MH, want de fietsmecaniciens van de lokale fietsenwinkel waren al naar huis.

Dus vandaag dinsdag in de vroege morgen met de intacte fiets van Bomma terug naar de fietsenwinkel om 2 nieuwe bouten. Monteren kon ik zelf wel.

Daarna konden we doen waar voor we gekomen waren. Naar Grenen, het uiterste punt van Denemarken waar de Noordzee tegen de Oostzee bonkt of het Kattegat tegen het Skaggerak afhankelijk van waar men het bekijkt.

We waren er niet alleen. Het liep hier vol met gepensioneerde Amerikanen en Chinezen gelost vanaf een Cruiseboot voor anker in Skagen. Aangevoerd met bussen, taxis, rental bikes en te voet voor diegenen die niet wilden betalen of niet konden fietsen.

Al bij al voor ons een leuk tripje, prachtig weer en ruimte genoeg.

Skagen - scheepsbaken Skagen - scheepsbaken
Skagen - scheepsbaken

reconstructie van de houten scheepsbaken met 'vuurkorf' ipv vuurtoren
Kattegat-strand Kattegat-strand
Kattegat-strand

vol met aangespoelde zeesterren
Greven - eindpunt Greven - eindpunt
Greven - eindpunt

links Kattegat, rechts Skaggerak
Grenen Grenen
Grenen

verder krijg je natte voeten
Skagen - Noors gas Skagen - Noors gas
Skagen - Noors gas

op transport naar Zeebrugge, volgens Tinne.

Tot: 0.116s; Tpl: 0.021s; cc: 11; qc: 33; dbt: 0.0675s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb