274.den - presun pula


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Pula
October 29th 2018
Published: October 29th 2018
Edit Blog Post

Z ubytka vypadnutie okolo 9.00.

Recepcny nikde tak ziadna platba za ubytko, nech si to strhnu z karty.

U mlinara kupene orechove hniezda a popri divadlu cez trh smer pristav.

Na trhu kopa zeleniny. Dobre to vyzeralo.

Uz po pristati v stokholme som chytil druhy dych vo foteni. Cvakam mobilom (na fotak som lenivy a myslim, ze kvalita rovnaka ako na mobile) ostosest. Za den aj 150fotiek. Posledne mesiace v azii to bolo asi 30 za den.

V pristave zjedene ranajky.

Vyhnal ma dazd.

Najskor slabsi ale ako som sa blizil k staremu mestu dost sa rozprsalo.

Tak som to zalomil do kaviarne na kapucino.

V kaviarniach ludia popijali kavu resp male flaskove pivo.

Okolo chodili grupy nemeckych dochodcovskych tour.

Po prsacke a vypiti kapucinka smer uzke ulicky a podzemne tuneli.

Vchadzam vchodom pri Katolícky kostol Katedrala Svetog Vida.

Pri vchode baba, free vstup tak ok.

Tunel najskor siroky, neskor uzky a opat siroky. Dlzka cca 300m. Ako nic extra ale fajn sprijemnenie.

Vyplulo ma to pri Elementary School - Scuola Elementare Dolac.

Tu tiez stolik pre neaku kontrolorku ale nik tu nebol.

Na sladkost sa zastavujem v podniku pacalinka.

Ten prazdny, neskor dosol jeden clovek.

Davam obriu cokoladovu palacinku s nutelou a k tomu kapucino. To je tu o triedu lepsie a o 2k lacnejsie (8k) ako v kaviarni garcon.

Ledvaj som ju do seba natlacil.

Do odvozu blablacarom mam este kopu casu.

Kotvim na capaka v pivovare flumen. Cul davam cervene pivo. Farba rovnaka ako svetle, chut lepsia.

Pivaren plna studentov a peknych studentiek. Vsetci tu popijali kavu, pivo len ja a este jeden clovek, ono je len cas obeda.

Z nudy si opat robim srandu na fore cestujlevne, no nik sa nechyta, tak zadna sranda, ze zas volakeho debilka naserem.

Po pive par krokov vedla do indexu.

Tetula pri pokladni ma asi uz pozna, bo vravi aaaa nema kartu.

Inac studenti co som si vsimol tu platia asi 1€ za plnohodnotne menu (polivka, hlavne jedlo, puding, salat).

Opat sa rozprsalo.

Jedlo natlacene do seba.

Napraskany som sa dovalil na zel.stanicu.

Ta zvonka fajn ale dnu uboha, taktiez nastupiste onicom.

Pristaveny vlak do zahrebu na urovni nasich voznov pred modernizaciou.

Vonku potom cakanie na moj odvoz.

Prichadza cierna kia seed.

Sandro je moj sofer, on po chorvatsky ja mix chorvatskoslovenciny.

Rozumieme si.

Je z puly ale byva v rijeke

Auto ma manzelkyne. V chorvatsku je dost roboty ale ludia nechcu ist robit za tu almuznu co im davaju zamesnavatelia.

Blabla je prakticky po celom chorvatsku. On to robi 2mesiace. Vzdy mu to trcochu pomoze zmiernit naklady na cestu. Zvacsa ho vyuzivaju studenti.

V opatiji vyzdvihujeme dalsieho cloveka. Student samozrejme, mala ist s nami este jedna baba ale nakonec to odriekla.

Opatija fakt paradne jadranske mestecko. Klasicke primorske domceky, vsetko pekne upravene, kopa apartmanov a luxusnych hotelov. Restiky nesmiu chybat. V lete to tu musi byt pekne.

More je dost rozburene, v dialke cernota.

Ideme po pobrezi, cesta kvalitna.

Stupanie, klesanie, more, borovicove lesy, kopce a dedinka kokoti.

Skoda, ze som si ju nevsimol skor, by som povedal sandrovy nech zastavi a zdokumentujem tento zaujimavy nazov.

Na kopcoch paradne kostoliky. Fakt za lepsieho pocasia tato cast chorvatska musi byt tiez fajn. Samozrejme clovek potrebuje ale vlastne priblizovadlo.

Prichadzame do puly. Ta tu ma dva nazvy pula/pola. I ine mestecka tu maju dva nazvy.

Sofer ma vyhadzuje asi 200m od ubytka.

Mal som platit 35k, davam mu 40k, ze to je ok (ma dosol vyzdvihnut mimo miesta nakladky a vyhodil pri ubytku), no odmietol to.

Inak pocas cesty sa vacsinu sandro stazoval ako je to v chorvatsku nahovno s platmi a robotou. Mladik mu len prikyvoval.

Rozumel som asi polovicu veci.

Po opusteny vozidla vonku strasne silny vietor.

Zvonim na ubytku. Hlas mi oznamuje aby som pockal 10.min a pusta ma dnu.

Cs z karlovaca potvrdila ubytko, bohuzial len na jednu noc a aj to od 19.00 do 14.00.

Prichadza fesna blondata chorvatka s malou dcerou.

Nedari sa jej nafotit moj pas. Platim kombi € a kuny.

Vo velkom ubytku sme len dvaja hostia. Na dorme som sam.

Bookujem jednu noc v karlovaci, kupujem flixbus do mariboru za pouziti 30percentnej zlavy co niekto dal na fore cestujlevne. Ono po zlave to vychadza asi o 2€ drahsie ako blablacar. No na moj datum nebolo ziadne auto, tak som zobral bus. Ono mozno dake auto naskoci ale nechcel som riskovat.

Dalej som kupil bus do karlovaca, tu opat ziadny blablacar, mozno naskoci neskor, cena busu asi o 3€ viac ako blabla. No spravil som chybu bo som to kupil cez stranku busticket4.me , tam ma presmerovala stranka
https://www.putovnica.net/

Nuz poplatok 1€, budem muset niekde menit bus (neviem kde) a listok si musim vytlacit. Chuj mal som dockat do zajtra a kupit listok na stanici.

Na veceru vybehnutie do odporucanej pizzerie jupiter.

Idem okolo pekne nasvieteneho amfiku (koloseum v rime), no k silnemu vetru sa pridava aj dazd.

Inak teplo, na sebe len kratke tricko a bunda.

Pizzeria plna ale uchadza sa mi stol.

Davam capovany staropramen a pizzu s prosutom.

Pizza (stredna) dost velka s kopu syru, prosuta a rukoli.

Nasi pizzerie by si mali brat priklad, ledvaj som to do seba natlacil. Dalo sa platit aj kartou ale musim zacat minat kuny. Zbytocne vela som ich vybral.

Vonku dazd, tak rychlo krok na ubytko.

Tu us chalan co si tu varil ale moc zhovorcivy nebol.

Zajtra sa uvidi podla pocasia co budem robit.

Treba zabezpecit magnetky a poslat pohladnice.

Zo stokholmu uz jedna dorazila. Posielane stvrtok, pondelok bola uz na svk ale zas za tu cenu sa ani necudujem. Som zvedavy kedy to dorazi do indonezie. Som poslal jednu windy (handrova hlava z jogji). Ta este nikdy v zivote neposielala pohladnicu.

Lea mi odporucila appku mypostcard, dala mi odporucaci kod na 3€.
Moj odporucaci kod je DADOVEWB

Clovek si vyberie vlastne fotky, tie nahra a spolocnost posle z nemecka pohladnicu, cena zacina na 2€.

Jednu poslem, nech spotrebujem ten kupon ale toto neni nic pre mna, to neni az take osobne ako stara dobra pohladnica s orig.znamkou s krajinu odosielanie.

Naklady :

Listok na futbal dinamo vs spartak : 7€
2xorechove hniezdo : 9k
Kapucino : 10k (cafe bar garcon)
Kapucino + coko palacinka : 26k (pacalinka)
0.5l capovane pivo flumen : 17k
Obed index, maso na stave s kolienkami : 3.44€ (25.5k karta)
3xcrazy house, 10dorm, share sorcha : 50€ + 30k
Blablacar rijeka - pula : 35k
Pizza + pivo : 67k (51+16)
Bus pula - karlovac : 13.4€ (busticket4.me karta 1€poplatok, nie priamy)
Flixbus zahreb - maribor : 7.99€ (zlava 30percent)




Advertisement



Tot: 0.825s; Tpl: 0.023s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.3838s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb