275.den - pula


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Pula
October 30th 2018
Published: October 30th 2018
Edit Blog Post

Vonku pekne slnecno a len slabucky vietor.

V pekarnicke kupujem ranajky.

Pekarniciek je tu dost, to sa mi lubi.

Plnene listkove cesto do seba natlacene pri pristave kde ponukaju vyletne lode do np brijuni. Samozrejme v sezone. To teraz moc nehrozi.

Popri moru okolo pristavu kde kotvi kopa jacht sa dostavam ku kostoliku Uznesenje Blažene Djevice Marije.

Okolo neho prechadzam do fajn stareho mesta. Pekna stredomorska architektura.

Je este len 9.30 tak vacsina obchodov zatvorena avsak kaviarnicky uz funguju a ludia popijaju svoju rannu davku.

Jedna tour grupa.

Cez Park Montezaro, v ktorom kopa skolkarov, sa cestou nescestou dostavam k pevnosti Fort Casoni Vecchi.

Kruhovita stavba obklopena priekopou. Dnu sa dostat neda tak ako do ostatnych pevnosti co mam dnes v plane navstivit.

Bud je v pevnosti klub, akvarko alebo nieco ine.

Nuz dalsi ciel pevnost Tvrđava Verudella.

Chodnik popri ceste v borovicovom lese.

Okolo pevnosti(dnu je akvarko) rozne chatky, restiky, ihriska. Ale vsetko opustene, sezona skoncila uz davno.

Pevnost opat len zvonka, do akvaria neplanujem ist.

Hned pod akvarkom je majak, na prenajom.

Pri nom sa da ist k moru.

To riadne rozburene, vlny slahaju o utes na ktorom je restika (zavreta, neni sezona). Vlny pri naraze vystrekuju az k restike cca 15m do vysky.

Po relaxe pokracujem po chodniku lemujuci pobrezie.

Zvuk mora bozi, ludi nikde. V sezone to tu vsak musi byt hlava na hlave.

canyon Verudela dalsia zastavka. Cestu k nemu a prakticky celu cestu po pobrezi lemuju borovice.

Pri kanone je keska.

Leziem za zabranu, klesam po skale dole, preskakujem mensiu vodnu prekazku a som v jaskyni. No jaskyni skor len taky velky vyhlbeny otvor.

Splhanie nazad. Kanon fajn ale nic extra.

Vyhlad na more vsak genialny.

Je tu aj jedna stena kostolika, ostatok neprezil.

Po dalsom relaxe posledna pevnost Tvrđava Bourguignon (fort Monsival)

Prechadzam cez dalsie zavrete ubytka a velke komplexy.

Kamenne plaze su momentalne zaplavene rozburenym morom

Nuz tato pevnost je najlepsia ale opat zavreta.

Tvar opat okruhly, pred vchodom dve dela.

Cast veridela odporucam, dobre miesto na relax pri mori (mimo sezony, v sezone asi moc nie)

Cas na neskory obed v Studentski restoran Pula.

Som cakal, ze to bude nieco na sposob indexu v rijeke, no nebolo.

Zaprve uz umiestnenie v studentskom areali mi malo byt varovanim.

Nuz vchadzam dnu, klasicka tanckaren. Naberam si jedla, masove gulky s ryzou, salat a zakusok

Vsetci pred platbou davaju studentske preukazy (v rijeke ich len ukazovali tu ich aj pipaju).

Idem platit, tetula pyta studentsky preukaz, nemam. Vravi, ze toto je restika len pre studentov. Nuz ale nakonec mi predava jedlo.

Podotykam starsia pani a konverzacia v ang. Ono tu vsetci hovoria ang.

Takze vecera a ani zajtrajsok lacne jedlo nebude. Nebudem pokusat osud 2x.

Ak porovnam este studentky resp aj baby na ulici jednoznacne vedie rijeka. Tu je to dost poslabsie.

Vsade sa vsetci zdravia taliansky cau.

Z jedla do fotokopy dat si vytlacit listok na bus (tu 0.5k vs 2kn v ubytku)

Tetula, opat ang, mi dava heslo na wifi, posielam im na mail moj subor. A hned to mam aj vytlacene. Tomu sa hovori servis.

Prechadzka cez stare mesto. Opat kopa ludi na kavicke.

Kupujem pohladnice, vsade od 3k vyssie, tu som zjednal aspon na 2.5k.

Pojazdny Stanok pred herkulovou branou. Zajtra sem pojdem zjednat resp kupit magnetky. V suvenirovych shopoch vsetko nad 20k, tu za 10k.

Na poste kupa znamok.

Tu len jedna pracovnicka tak som si trochu pockal.

Sama ich nalepila a pohladnice orazila. Tak fajn sluzba.

Z posty po schodoch k hradu.

Dnu sa nechystam. Obchadzam ho zvonka. Fajn ale nic extra.

No velmi pekny vyhlad na okolie.

Dole klesam cez stary amfiteater. Mensie kasaderske kusky a uz som na hlavnej ulici.

Okolo areny, kam sa opat nechystam, vsetko podstatne je pre mna viditelne zvonka, pokracujem k baru dado.

Tam som si chcel posedet ale je to totalny pajzel. Dnu nafajcene, automaty. Tak dakujem neprosim.

Ako si tak idem po ulici predemnu auto s tt spz

Vodic ani spolujazdkyna ma nezaregistrovali ale ich maly syn na zadnom sedadle hej. Tak som mu zamaval. Ono mam totiz na sebe tricko fcst, tak chalan hned vedel co som zac 😊

V Slastičarnica Fortuna davam do pohara 3 kopceky zmrzky. Ziadna slava, klasicka zmrzlina, cakal som od chorvatov nebicko v papuli.

No mali tu rozne zakusky, zajtra sem asi zas behnem.

Pri ubytku v minimarkete kupene dalsie dve piva na test.

Na hosteli uplne sam. Hostel je velky.

Ozvali sa cs. Nic moc spravy.

Karlovac az od 19.00, druhy zahreb az od 20.00 a prvy zahreb prakticky furt robi ked tam budem. Nuz kontaktujem taiwancanku (24) co som stretol v rijeke. Vraj sa mi moze venovat kazdy den. To by bolo fajn ale uvidime co z toho nakonec bude.

Zimne veci mi nakonec donese lucas,ten ide s vypravou hracov. Hehe a mozno moj balicek pojde specialnym mikrobusom z tt. Uvidime.

Po odpocinku uz len vybehnutie na fastfood do fast food Green.

Dost velka tortila zjedena vonku na lavicke.

Pred opustenim ubytka bol na recepcii asi majitel.

Vravel, ze uz totu chceli zavret a otvorit opat az v marci ale ked som spravil rezervaciu tak este potiahnu nadcas. Ubytko uz z bookingu stiahnute. To je aj dovod preco som tu nenasol nic lacnejsie. Proste vsetci uz maju zimne prazdniny. Zlata azia, sezona, nesezona furt sa da ubytovat.

Europske pocasie na mna zle vplyva.

Zacal som to pocitovat uz v stokholme ked som vela chodil boleli ma krize (vzdy ked dlho chodim v europe, kdezto v azii nic) no a tu ma po dnesnych asi 15-20km strasne zacali bolet kolena (v azii nic).

Zajtra len oddychovo asi.

Inac je tu strasna nuda.

Naklady :

2xlistkove cesto plnene sunkou a syrom : 17k
Jedlo v studentskej restike : 24k (ryza, masove gulky, zakusok)
Tlac a4 : 0.5k
4xpohladnice : 10k
4xznamky : 18.4k
3kopceky zmrzliny : 24k
Nakup : 30k (2piva, chipsy)
Tortila s kuracim masom : 24k


Advertisement



Tot: 0.136s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0958s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb