SPLIT


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Dalmatia » Split
June 17th 2012
Published: January 14th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

ROGOTIN-SPLIT


Geo: 43.5127, 16.4424

GÜN 11 GÜNLERDEN PAZAR:
Çok güzel uyumuşum..çıt yok …

Sabah ilke olarak kahvaltımı yaptım…
Eşyalarımı araca taşıdım..
8:00 de yoldayım..
Araç, tarifsiz manzaralar arasında kayıyor..
Pazar günleri bankaların kapalı olduklarını unutmamın dışında Split ' e sorunsuz vardım…
Kampım çok iyi …
Buraya Ayşe ile daha önce gelmiştim..
Değişiklik çok ama olsun hatırladıklarım da var..
Örneğin Ayşecik ile mükellef bir kahvaltı çektiğimiz teras hala duruyor…
Stratejik bir yere kuruldum…
Öğle yemeğini ve dahi öğleden sonra uykumu yaptım
Bugün babalar günü imiş..
Arayanımız çok ….
Çok şükür..
Ben de babacığımı aradım..
Benim yaşa gelince, sizin arayacaklarınız azalırken ..sizi arayanlar çoğalıyor…
Yıkanmak burada para ile..
Jetonu atıyorsun ve 3 dakika yıkanıyorsun..
3 dakikada yıkandın yıkandın…
Yıkanamadın... ya bir jeton daha …ya da sabunlu çıkarsın …
Kahvemi içerken yeni bir program yaptım..
Bakalım nasıl olacak ? …
Millet denizlere giriyor .
Ben giremiyorum …
1-Mayom yok
2-Güneş bana yasak ..
Hele biraz durayım diyorum…
Akşamüstü toparlandım ve durağa yürüdüm…
O da anasının nikahındaymış…
Otobüse bindim ver elini CENTAR…
Güneş tepede çok kuvvetli…
Split, (İtalyanca: Spalato, Latince: Spalatum, Yunanca: Aspalathos) Dalmaçya'nın en büyük ve en önemli şehridir buna ilaveten Split-Dalmaçya bölgesinin de idarî merkezidir.
Balkan Yarımadası ve Adriyatik Denizi'nin doğu sahilinde küçük bir yarımada üzerine kurulmuştur.
Split "Kastela Körfezi"'nin doğu yakasi ile Split Boğazı arasinda bulunan bir yarımadada kurulmuştur
Hırvatistan'ın (Zagreb'ten sonra) 2. büyük şehridir.
Şehir ve bölge güneyde Adriyatik (Akdeniz), kuzeyde Adriyatik (Dinarik) Alp dağları ile çevrilidir..
Bu yarımadanın batı tarafında (178 m rakımlı) "Marjan Tepesi" bulunur.
Rakımı 779 m. Olan "Kozjak Sırtı" ile rakımı 1339 m olan "Mosor Sırtı" şehri kuzeyden ve kuzeydoğudan gelen hava akımlarına karşı korur ve şehri ana
karadaki hinterland alanlarından ayırırlar
Split, Dünya Kültür Miras Listesi,UNESCO listesine
(Diokletianus Sarayı yapımı: 3.yy sonu ile 4.yy başı) ile 1979'de girmiştir.
Split (Solin) de doğan ve Roma'yı ilk defa 2 ye bölerek (doğu-batı) tetrarşi dönemini başlatan Roma imparatoru Diocletianus ,sarayını Split'te yaptırmıştır.
Split'in kaderi ilk Hristiyanları katletmesiyle anılan Roma hükümdarı Diocletianus'ın M.Ö. 300 yılında yazlık sarayını buraya yaptırmasıyla değişmiştir
Ölümünden sonra da Romalı yöneticiler bu sarayı kullanmaya devam etmislerdir.
Romalilar Split yakındaki Solana kolonisini terketmek zorunda
Diokletian sarayiDiokletian sarayiDiokletian sarayi

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
kaldıklari zaman, bu kolonide yaşayanlari tamamen Split'e yerleştirmişlerdir
Split şehri ve hinterlandı, tarihi kalıntıları, Salona Harabeleri, Trogir UNESCO şehri, denizi, marinaları, 1700 yıllık Dieklotianus sarayı, alışveriş dükkanları, cafeleri, cruise limanı, adaları ile Akdeniz Kıyısında çok turistik bir kenttir.
Split şehir bölgesinde Aspálathos ismi ile ilk olarak M.Ö. 7.yy da Yunanlılar tarafından kurulmuştur.
Sonra çeşitli dönemlerde İlirya (Arnavut), Grek, Roma, Bizans, Avar, Slav,
Moğol, Venedik, Osmanlı, Avusturya-Macaristan, Almanya .. vs idaresi altinda
kalmistir.
Şehir 12. ve 14. yüzyıllar arasındaki otonomluk hariç, sırasıyla Bizans, Hırvat Krallığı, Venedik ve I. Dünya Savaşı'na kadar da Avusturya egemenliği altında bulunmuştur.
1941 Nisanında Alman istilasından hemen sonra şehir İtalyanların kontrolüne verilmiş.
Kent halkı ciddi direniş gösterdi..
Ve Split ,anti-faşist duyguların merkezi oldu..
İtalyan avları düzenlendi…
1943 te Tito güçleri kentin bir kısmını kontrol ederken,İtalyanların burasını elinde tutmayı beceremeyeceğini anlayan Almanlar duruma el koydu..
İlginçtir o dönemde HNK,HAJDUK ve RNK SPLIT takımları maçlara çıkmayı reddederek Partizan kuvvetlere katıldılar…
Ne yazık ki bahtsız şehri, hem Almanlar hem de İtilaf güçleri bombaladılar…
26 ekim 1944 'te Hırvatlar nihai olarak kenti ele geçirdiler.
Görüldüğü üzere milliyetçilik almış başını gidiyor..
ben de araziye uymak adına "pied de poule" damalı bir şapka edindim..
Maçları seyrederken sinirli hırvatlar arasında sırıtmamak için bu aksesuar şart…
Diokletian sarayı adam almıyor..
Fotolar çektim..
Dar ve taş döşemeli sokaklarda dolaştım..
Sahilde çok şık bir cafe'ye oturup kahvemi ısmarladım.
Programa ilaveten İnternet ‘ te var..Deniz ve gemileri seyrederek günü döndürdüm…
Bu arada sokak sanatçılarının ardı arkası kesilmiyor
Tel gezerler mı istersin ?
Taa avustralyadan buralara gelip hoola hoop çeviren kızlar mı istersin ?
Tek tekerlekli bisiklet tepesinde akrobasi yapanlar mı istersin ?
Ne ararsan var .
Şehir yaşıyor…
Güzel bir Pizza'cı buldum ve pizza'yı sardırarak deniz kıyısında yemeğe karar verdim..
Deniz beni mıknatıs gibi çekiyor..
Parliament mavisi bir ortamda, yıldızlar görünmeye başladığında dönmeye karar verdim.
Bir hayli yol gittikten sonra şapkamı cafede unuttuğumu hatırladım..
Umutsuz olmama rağmen geri döndüm..
Garsonlar şapkayı bulmuşlar ,pardesü askısında beni bekliyordu…
Otobüs ten inince yine yürüdüm ve kampa ulaştım..
Portekiz-Hollanda maçı tatsız…
Bari yatıp uyuyayım dedim…
Görsel Malzeme olarak ,İlgililenenler için, Rogotin-Split yolu Videosuna ilaveten
Split Videosunu ve Split teki kampın videosunu koydum...

Her gün,günün karelerini toplayarak klip haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linkleri tıklamanız yeterli:


Split' teki kampı merak edenler için clip in You Tube adresi şöyle :


Rogotin-Split yol videosu :


Split Camp Videosu :


Split Videosu :


şimdi Split'te hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/14445.gif





GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:120 KUMULATIF KM: 2007

ORT HIZ: 52

MAX HIZ: 120

TOPLAM SAAT:

SÜRÜŞ SAAT : 2:15

YAKIT E/Lt :


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.142s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 34; dbt: 0.0548s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb