2.den - Srebrenik


Advertisement
Bosnia and Herzegovina's flag
Europe » Bosnia & Herzegovina
April 29th 2017
Published: May 2nd 2017
Edit Blog Post

Rano sa prebudzam do dazda. Podla predpovede by sa mal okolo 10/00 premenit na slabsi dazd. Tak ok, teda idem na turu na hrad Srebrenik.

CS mi este odporucal navstivit mesto Gracanica, tam je tiez neaky zaujimavy hrad s bohatou historiou.

V blizkej pekarni pri ubytku na hlavnej ceste kupujem ranajky. Makovy zavin a cokoladovy croasant.

V dazdi sa dostavam cez rieku popri supermarketu Bingo na zastavku pri autobusovej stanici.

Velka smola, bus c.24 mi ufujazdil cca pred 5.min. Dalsi ide okolo 9/25, takze mam cas neakych 40.min.

Ako tak sledujem busy a cestovny poriadok moc mi to nepasuje, niektore nejdu vobec, ine dost meskaju a dalsie idu a ani nemaju ist.

Cumim do mobilu, pristavi sa marsutka smer srebrenik, no kym sa spamatam uz je fuc.

Cakaju tu aj dalsi traja ludia, uz riadne nervozny. S 15.min meskanim prichadza mhd c.24 smer srebrenik.

Ludia na zastavke este zistuju kedy im pojde ich spoj, sofer im dava cislo na dispecing.

Dazd mal ustat ale vyzera to,ze sa este viac zvacsuje.

Cesta vedie peknou horskou krajinou, dokonca aj cez tunel ideme. Povrch je niekde perfektny, niekde riadne vymoli.

V srebreniku vyskakujem na konecnej, prakticky jedinej zastavke, na bus stanici, blizko je aj zel.stanica ale vlaky sa mi zda nechodia.

Dazd uz neni moc husty, tak sa rozhodujem ist pesibusom na hrad.

Caka ma cca 1,5hod slapania do mierneho kopca po asfaltke. Obcas ma obehne auto, chodnik tu neni.

Naskytaju sa mi fajn vyhlady na okolie, hory, luky, ovce na lukach. Ak by bolo slnecno bolo by to paradne. i ked opar z lesov tiez ma svoje caro, len keby neprsalo.

Oblecenie mam uplne mokre ale neprepusta.

Tesne pod hradom pri krajnici kopa aut. Vau tak tam to bude asi narvane. No nic take, vsetci su v jednom dome, neaka rodinna oslava.

Konecne pri hrade, vyzera famozne.

Po drevennom mostiku sa dostavam az k brane, vchadzam dnu.

Strazi to tu starsi panko. Len kruti hlavou, ze som sem siel v takomto necase. Platim vstup, panko ma pusta dalej. Hrad zvnutra malicky, cca 10.min a mam to prejdene. Dalsich neakych 10.min som zalezeny v jednej miestnosti.

Z fotiek asi nic nebude, prsalo a objektiv furt mokry.

U ujka kupujem este magnetky pre zberacov.

Dazd uz fakt zoslabol ale prt z toho, som mokry a uz mi je riadna zima. Nevim ci buduci rok Juznu Ameriku radsej neprehodnotim na Indoneziu a opat juhovychodnu aziu.

Cca po 5.min pri mne zastavuje starsie auto, so starsim parom. Parada zoberu ma dole do Srebreniku.

Sadam do zadu, vedla mna tacky ale to mi vobec neprekaza, hlavne ,ze som v suchu.

Vchadzame do srebreniku, sofer vravi : deset. a kurva co mu mam dat 10KM za odvoz ale kdeze to len chcel vediet kde ma ma vysadit.

Podakujem sa za odvoz a mierim si to do cevaparne. Ups, som tusim zle vstupil ocitam sa v pekarni.

Tak nic padim dalej cez krizovatku k stanici.

Kotvim v cevabdzinicae cardak . Uplne plno, sadam si k jednej zenskej, ta caka len na jedlo, ktore jej po chvilke prinasaju zabalene v taske a uz si to frci do dazda.

Objednavam klasicky cevapi. Tentokrat je dnu az 8ks. Uf ledvaj to zvladam zjest.

Jeden chlapik tu plati 100-eurovkou. Pohoda teda, pri plateni vytahujem celu 50-tku, samozrejme KM. Casnik ma problem s vydanim ale nakonec dako naskrabe drobaky.

Inak ziadna ang ale pekne po bosansky na mna hovoril, nemal som problem rozumet.

Dobre napraskany, sa nahlim na stanicu. O 13/30 mi ide nazad mhd c.24.

Autobusova stanica, teda ak to tak mozem nazvat, je len velky dvor, bez zastavok, proste bez nicoho co by to oznacovalo ako stanicu. No teda v zadu je maly napis ale to je vse.

Mi je dobra zima, mi az zuby drkocu. Konecne otvara sofer bus, aaa, teplucko a sucho.

Cesta ubieha rychlo, uz pomalicky prestava prsat. Popri krajnici su obcas vidiet grily s telacinou.

Vystupujem az na zastavke pri higiene (pisem bosansky preto tam neni Y). Povodne som chcel na mejdane ale presvihol som to. Ucel je jednoznacny, treba mi zmerat za aky cas spravim trasu bus zastavka mejdan, stadion. Vyslo mi to na 7.min, sprehladom by som mal zajtra stihnut bus c.11 o 19/25 do dubrave, kde mam dalsie ubytko. Vyhoda je vo free odvoze na letisko.

Prichadzam na izbu, pekne vykurena, radiatory idu na 100percent. Podla mobilu su vonku 3C. Bunda a nohavice premocene, neprepustili, i ked bunda trochu na ramenach ano. Topanky taktiez na totalku mokre, ponozky hned vyhadzujem.

Padam do postele a zahajujem poobedny spanok.

Povodne som chcel napisat chalanom z fukare, ci skocime na "jedno" ale fakt som k.o.

Vybieham len do nakupneho strediska tuzlanka. Pozeram sa po novych topankach, nic mi nepada do oka, tak kupujem aspon magnetky zberatelom.

Jedna zrejme predavacka, ktorej padla smena tu s daznikom odstreluje ostatnych predavacov. Ma z toho riadnu srandu 😊

V pekarne nakup vecere. Fakt mega velke veci tu vypekaju. Oproti nasim asi tak 2-2,5x vacsie.

Topanky si beriem na izbu, bo v predsieny je zima. Som myslel,ze mi vydrzia este na vylet do macedonska ale asi ich po navrate domov zlikvidujem.

Zajtra ma caka zlaty kliniec vyletu, futbal. Som na to fakt zvedavy.

Nieco po polnoci prichadzaju hostia, robia mensi ramus. Dost sa ozvyva aj ked sa pusta voda, trubky su neni moc izolovane.

naklady (1€ = 1,917KM, KM = Konvertibilna marka)

makovy zavin + cokoladove pecivo - 1,6KM (0,8 + 0,8)
mhd 24 do srebrenika - 2,5KM
vstup na hrad srebrenik - 2KM
cevapi + 0,33l cappy dzusu - 8KM (6+2)
mhd 24 do tuzli - 2,5KM
3x magnetky - 15KM
2xcokoladove pecivo - 1,6KM

foto
tuzla

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb