298.den - presun liege (prechadzka po charleroi)


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » West Flanders
November 22nd 2018
Published: November 24th 2018
Edit Blog Post

Rano ma postupne budili odchadzajuci spolubyvajuci.

Nakonec som sa vykopal na bufetove ranajky.

Tam to vyzeralo ako v neakej tackarne. Syry, salamy, sunka, chleba, kopa natierkovych syrov, corn flakes, hrusky, jablka, stroj na dzus a dalsi na kavu (vsemozne verzie)

z automatu si davam kapucino.

Balim si na obed aj jeden chleba, berem aj jablko a hrusku, no a vajicko na tvrdo.

Idem spravit check out. Na recepcii uz ina baba. Tez mlada, mozno este studentka na vs. Uplne nic po ang nevedela, musela zavolat chlapika z kanclu. To uz co je, ked mlady lude v zapadnej europe co pracuju v hosteli nevedia ang.

Nuz nechavam si tu batoh a prieskum mini mesta.

Ono stare mesto prakticky len dve ulice.

Ako kazde europske mesto nesmie chybat kostol, nakupne stredisko, trh, restiky, obchody, renesancne domy, poulicny muzikanti, zobraci (afrika, cigany abo zahalenci) a podivny ludia.

Ulice inak vyprazdnene az na podivnych ludi.

Pri primarku stavali vianocne mestecko.

Zastavka v tur.info nech mi daju rady co navstivit ale arogantny belgicky frantik mi dal do ruk len ang mapu a vybavene. Na otazku ci je lepsie ist do liege busom abo vlakom odpovedal - ja mam info iba o charleroi.

Po vcerajsom privetivom prijati, teda prichadza velke rozcarovanie z belgicanov.

Nema zmysel ani opisovat ulice, proste budovy.

Zastavka na miestnom stadione, bol otvoreny tak som sa dostal aj na travnik.

Okolo policajneho hotela (velmi futurisricka valcova vysoka budova) odpocinok v parku. Tu behali studenti.

Odtialto pomalicky k rieke.

Inak ako mi toto mesto opisovali belgicania co som stretol na ceste, vraj totalna diera. No neni to pravda. Pekne upravene mestecko, restiky, kopa barov s ojebmi na pivo. Vraj 1.4€ za pivo, len zabudli napisat, ze iba za 0.25l.

Pri rieke sa rozhodujem, ze si vybenem na blizky kopec(188m). Nema to nazov, vedie tam cervena znacka.

Rua de la fenderie ma navadza na cervenu znacku.

Na tejto ulice cirne huby fajciace marisku, ich marocky (?) kamosi mi hned ponukali. O dvere opreta stetka. Vyzerala ako fantociho dcera len bola cirna. Pripominam je len okolo obeda.

Nuz idem si popri rieke, prechadzam popod most, idem do lesika dierou v tehlovom plote.

Tu hned stanove mestecko bezdomovcov.

Odpajam sa od cervenej znacky dolava a zacina pohodove stupanie.

Podlozie sa mi dako nezda. Je to neake moc cierne, isto tento kopec neni prirodny.

Na vrchole chalan s vlciakom.

Z vrcholu vyhlad na mesto, na dedinku s malymi domami a tovarne v okoli.

S belgicanom sa davame do reci.

Vyrastal tu, cul byva vo vedlajom mestecku. Je fans miestneho fut.klubu. mu tu robim s vlajkou co si priniesol fotky.

Ludia v tomto meste su dost chudobny oproti zvysku belgicka. Za vsetko mozu fabriky co boli v okoli a cul su pozatvarane.

Tento kopec ozaj nieje prirodny, je to odpad z fabrik. Takychto kopcov tu bolo kopa ale uz su uspesne zlikvidovane. Nieco podobne ako u nas halda pri niklovke. Len tu to neni take velke. I ked malych kopcov je tu kopa.

Tak konecne normalny belgican.

Pobratie sa nazad do ubytka vyzdvihnut batoh. Na recepcii uz boli dve baby, jedna trubka z rana a nova pekna domaca. No ta vedela ang len hi.

Tak zas volaju chlapika z kanclu. Chcel som vediet ci mi daju lepsiu cenu ako je na booking.com, bo asi nebudem spat na letisku pri ceste nazad z lotysska. No nedaju, daju rovnaku.

Smer blizka zel.stanica.

Na moste cez rieku odchytavali dve osoby vo veste amnesty internatiol ludi s neakym dotaznikom. Uz som bol nachystany ich poslat kade lahsi ale mna nezastavili.

Inak v meste je dost roznych plagatov proti rasizmu.

Na stanici sa pytam info zien kde si mam kupit listok. Ukazuju mi na automat. Jeden je na kartu a druhy na peniaze.

Tak tukam na train ticket ale furt to vyhadzovalo chybu. Tak tetula od infa mi ukazala, ze treba stlacit standart ticket a tam vytukat destinaciu.

Do odchodu vlaku 6min ale s prehladom to stiham.

Vlak cisty, jedna rada sedadiel je v smere jazdy, druha proti.

Vlak prazdny.

Asi po 45.min prichadza sprievodcicka, cvaka mi listek.

Vyskakujem az na konecnej stanici liege saint lambert. Mam to odtial blizsie do ubytka.

Vonku o 16.30 este svetlo, v slovinsku uz bola tma.

Na uliciach kopa ludi a velka premavka.

Ludia uplny mix od zahalencov az po bubakov. No kitarijovia tu chybaju.

Neviem cim to je ale ludia sa mi tu zdaju divny.

Na prechode ma skoro zrazila dodavka. Kokotko vynervovany z kolony.

I tu zacinaji stavat vianocne mestecko. Nechyba tu dokonca ani ruske kolo.

Obzeram si neake tie velke stare budovy, kostoliky, prechod cez rieku a uz som v mojom ubytku. Dalsi zo siete youth. Vonku inak nazov po francuzsky.

Nuz ubytko prave rekonstruuju, tak dostavam aspon zlavu 5.5€ na noc. No i tak 20€ je ohromna suma za dorm i ked su v tom bufetove ranajky.

Heslo na wifi je tu rovnake ako v predoslom ubytku.

Opat samonavliekanie postele.

Podla bookingu som mal mat 6dorm, fasujem 4dorm.

Oproti minulemu ubytku nic moc. Tam bolo vsetko nove (ho otvorili este len pred mesiacom).

Nuz nazad do mesta smer tur.info. chcel som zistit ako kupim listky na zajtrajsi futbal, bo cez net to neslo a na recepcii mi nevedeli povedat.

No tur.info centrum uz o 17.00 zavrete.

Prechadzka teda po ulickach stareho mesta.

Uplne sa mi toto mesto nelubi, kopa ludi co sa len ponahlaju alebo zgrupuju do skupiniek co vyzera dost divno.

Nazad na ubytko idem cez neaku mini cernossku stvrt, z pribitkov citim vonu marisky.

Kupujem dve belgicke piva, tie vypite pri recepcii.

Dnes tu je v areali hostela (dost velky) neaka manifestacia proti politikom.

Setci si na bare kupuju piva (3€velke) len ja jak taka socka sedim s plechovkovym 😊

Zajtra idem do holandska som sa rozhodol. Je to len polhodinku vlakom.

Foto

Charleroi
https://photos.app.goo.gl/qjJkZv7rABFwFzF47

Naklady :

Najdene peniaze : +5.21€
Vlak charleroi - liege : 14.8€ (karta)
Chicken burger, hranolky, mala plechovkova cola : 7€ (karta)
Nakup : 3.7€ (karta, 2piva, chipsy)
3x youth hostel liege, 4dorm, kupelka na izbe, ranajky : 60€ (zlava 20€ bo sa to na prizemi rekonstruuje)


Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb