299.den - maastricht


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » South Holland
November 23rd 2018
Published: November 24th 2018
Edit Blog Post

Plan na dnes teda holandsko a mestecko maastricht.

Ranajky totozne ako v predchadzajucom ubytku len s tym, ze tu kopa erasmus studentov zo strednych skol (na vs vyzerali neaky mlady).

Na cestu si berem banan, jablko a vajicko.

Este kupeny listok na flixbus, ktory stoji o polovicu menej ako vlak. No rano ziadny dobry spoj. Potesil aspon fungujuci 20perc kupon na zlavu.

Rychlo krokom po nabrezi smer na vzdialenu zel stanicu guillemenis.

Prichadzam 10min pred odchodom vlaku, tukam do automatu, tu tri rozne stanice mojho mesta, volim len maastricht.

Na moju kolaj najskor prichadza iny vlak, o 5min vsak uz spravny.

Tento neni ic ale regional, podla toho aj vyzera. Zastarale vozne (nase su omnoho lepsie, no ale zas uz mame vela novych suprav), dnu par ludi.

Tesne pred hranicami (ktore clovek ani nevie, ze prejde) prichadza sprievodcicka. Jeden clovek nemal listek, bolo to riesene len dohovorom.

Vyskakujem na konecnej, vonku pekne slnecno.

Nastupiste nic extra avsak budova stanice excelenta. Stara velka budova, mozaikove okna.

Na kupu listku tu tiez sluzia automaty.

Idem s davom ludi po ulici wycker brugstraat.

Oproti belgicku pozitívna zmena. Ludia tu vyzeraju normalny, aj budovy su krajsie, okolie tiez. No ono to bude mozno i tym, ze toto je ozaj len mini mestecko. Jedno z najstarsich v holandsku.

Pri rieke jedna pica krmila holubov a cajky. Cele krdle.

Most cez rieku je zdvihaci ale opat ziadna lod, tak divadlo nebude.

I tu maju astronomicke ceny pohladnic (1€l) a magnetiek (od 2.5€) ako v belgicku. Tolko som neni ochotny investovat, ked vyrobna cena je len zlomok toho.

Ako sa na holandsko patri hlavny dopravny prostriedok je tu bicykel, fakt kvanta cyklistov.

Hlavne na cyklistky je pekny pohlad, dlhe pancuche, sukienka.

Idem podla mapy po cervenej znacke, co by ma mala viest po top atrakciach.

V sobotu tu je pred radnicou trh.

Predavaju tu hlavne oblecenie ale su tu i potraviny. Kurata, syry, ryby.

Nakupujuci zvacsa dochodci.

Odtial na namestie vrijthof, ktore bolo vsak uzavrete, bo stavali vianocne mestecko. I tu je ruske kolo.

Na ulici sa rozkrikovala jedno africke francuzsky hovoriace individum.

Obzeram si Kresťanský kostol Basiliek van Sint Servaas, ktory je fakt velky ale kvoli uzavretemu namestiu nieje na nho idealny vyhlad.

Velmi peknymi ulickami minam dalsie kostoliky a pekne domceky

Na ulici Stenenbrug, resp treba vojst do maleho domceka je maly vodny mlyn.

Lovim tu kesku a pokracujem do parku hertenpark.

Ten z jednej strany obkolesuje riecka a hradby.

Idem na hradby a usadzam sa na lavicke. Slnko pekne hreje.

Neskor prichadza na dalsiu lavicku starsi clovek co hra na gitare. Na moje prekvapenie nema predsebou ziadny klobuk, hra len pre svoje potenie.

V parku odlovena dalsia keska.

Tu tez chlapik krmi holubov, roztahuje ruky a holuby si na nho sadaju. Jeho zena a dcera z toho maju riadnu zabavu.

V tomtu parku je aj byvale jrd prerobene na muzeum, kaviaren a jedna budova je tusim ucebna.

Za parkom uz nizke tehlove domy (max 2poschodia) tmavo cervenej farby.

Idem skusit este kuknut na postu. Vchadzam dnu a tam cistiaren spojena s postou. No a dedinsky pristup k zakaznikom t.j. najskor sa musim povypravat s kamoskami co dosli zaplatit sek a potom pokracujem v cinnosti. No nemal som naladu a ani cas cakat kym pridem na radu a preto smer Fort Sint Pieter.

Oproti slovinsku i tu su nabijacie stanice pre elektroauta ale povedal by som, ze v omnoho mensom pocte. V belgicku som ich zatial nevidel.

Toto mestecko sa mi fakt lubi, mohol som radsej ostat spat tu ako v liege, no kto vedel, ze sem pojdem.

Prichadzam k pevnosti. Dnu sa da ist len so sprievodcom a prehliadku som zmeskal (12.30) a na druhu uz nemam cas (nieco po 14.00)

Nuz tak si ju obzeram zvonku.

Lezem von z priekopy a po znacenom chodniku sa vidavam ku kopcu dn observant.

Pekna luka, vyhlad na mesto a na moje prekvapenie dost ludi v piatok poobede.

Na moje prekvapenie prichadzam k super vyhliadke na lom.

Ako v mape boli neake jazera a skaly ale obrovsky lom som necakal.

V lome sa tazi hlavne hlina.

Vyhliadka je vo vzduchu, po schodikoch sa da ist az dole do lomu.

Tam samozrejme idem, bo moja trasa vedie cez lom.

Ono do aktivneho lomu sa priamo neda dostat, ohradeny pletivom ale i tak fajn.

Dole lepim nalepku a kocham sa vysokymi tunelmi v kopci. Skoda, ze sa do nich neda dostat.

Takto o par stoviek rokov ked to najdu nasi potomkovia sa budu cudovat co to tu bolo.

Bohuzial cesta je ohradena a neda sa dalej pokracovat po znacenej ceste. To mi krizi plany a kopec vypustam.

Na konci povoleneho useku je kaviarnicka postavena len nedavno, stavba trvala jeden mesiac.

Este posledne pokochania sa zo spodu na obrovske pracujuce stroje a nazad po schodoch.

Neaky frantici tu natacali amatersky hudobny klip. To dost smiesno vyzeralo ked chlapik len rozhadzoval rukami bez hudby.

Odtial este zastavka na hrade lichtenberg.

Ono skor len hradok. Dalo sa dostat na nadvorie a na vezu odkial fajn vyhlad na rieku, kde v kanaloch kotvili lodky.

Nazad do mesta cez kenedyho most.

Tu mala byt dalsia posta ale nebola.

Siel som okolo lidlu. Ludia jak blazni. Vychadzali s kopcovitymi vozikmi ako keby mala ist vojna.

V uliciach opat kopa cyklistov.

Zastavku flixbusu je z druhej strany zel.stanice.

Tu uz par ludi cakalo ale nakonec sme nastupili len traja.

Bus ma cielovu destinaciu pariz.

Cesta mala trvat 40min no nakonec vdaka zapcham v liege trvala 90min.

Mesto totalne upchate, prakticky len jedna dvojprudovka cez mesto. Uplna hruza.

Stojime pri zel.stanici kde som rano nastupoval na vlak.

Do busu uz naskakuje dost ludi.

Ja idem smer ubytko.

Zastavka oproti ubytku a burgerove menu.

Potom carefour a dve piva.

Na ubytku opat dole kopa erasmakov co sli von pit. Co som postrehol tak finsko, estonsko, chorvatsko.

Po dopiti piva, izba kde mam jedneho noclaznika a spanok.

Dnesny vylet stal za to, mestecko vrelo doporucujem. Fakt skoda, ze som tam neostal cez noc.

Zla sprava, futbal je vypredany, tak nasratie na svoju neschopnost.

Zajtra ma prsat, tak asi len lezanie na izbe.

Foto

Maastricht
https://photos.app.goo.gl/a2C6ytP3bco16pfz9

Naklady :

Vlak liege - maastricht (9.40hod) : 5.8€ (karta)
Flixbus maastrich - liege (16.20hod): 2.39 € (karta, 20perc zlava)
Big menu : 7€
2xpivo carefour : 2.6€
Refund z bookingu : +15.9€


Advertisement



Tot: 0.054s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0221s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb