22.den - presun ksamil

Albania's flag
Europe » Albania
June 24th 2021
Published: July 13th 2021

Rano este pokracuje ticha domacnost.

Na ranajky som dorazil melon. Vyplatenie ubytka a rozlucka s fajn domacou.

Bus do sarande ide kazdu chvilku.

Ideme na hlavny tah smer kusok za pumpou ku kafecku, kde je vonku vypisany odchod minibusov do sarande.

Vonku opat riadne pecie.

Stojime pri ceste, taxikar sa nas pyta kam ideme. Sarande, chce nas tam zobrat, to odmietame. Zachvilu vola zensku, ta nas usadza na terasu pred kancol.

Po chvili prichadza minibus, plny ale par ludi vystupuje. Dalsi chlapik na nas mava aby sme nastupili.

V buse nam vodic dava listok, na nom cena 750l ale hned nas uistuje, ze cena je 300l.

Cestou vydime opat par policajnych hliadok co zastavuju auta. No podla toho co mam odpozorovane sa tu kazdy s kazdym pozna. Tak nevim ci aj neake pokuty vyberu.

Schadzame z pekneho hlavneho tahu a zaciname sa serpentinami stverat do vrchu.

Cesta dobra, vyhlady na policka a hory v pozadi pekne.

Aut ide kopa, i par kamionov. Tie sa v niektorych usekoch vedla seba nezmestia, tak si davaju prednost.

Sme navrchole a cul uz len zatackovite klesanie.

Nachvili sa mi naskytol pohlad na blue eye. Super ciste jazero. Sme si spravime daytrip o dva dni, i ked logickejsie by bolo kuknut ho hned teraz.

Po rovinke si to valime do ciela.

Popri ceste z blue eye tecie skutocne vynimocne cista rieka.

Sem tam sa mihne opusteny rozbity dom, stado koz, oviec ci neaka ta krava.

Cakal som tu viac psov, zatial minimum.

Vchadzame do saradny. Vyprhnute mesto, s kopou cinziakov a zapchami. Tak tu by som dovolenkovat nechcel.

Vyskakujeme z minibusu. Cesta 600l za dve osoby.

Miname fan caffe bar partizanu tirana. Zvonka pomalovany klubovymi emblemmi.

Bus do ksamil ide oproti parku miqesia na rua skenderbeu. Je tu klasicka bus zastavka, na nej uz kopa ludi.

Oproti zastavke neake vykopavky mozaiky.

Ludia su uz nervozny, bus zrejme meska.

Prichadza klasicky mhd bus. Sme totalne narvany.

Vozidlom prechadza predajca listkov (100l). No skor vyberci, bo zadny listek nikonu neda.

Cestou ohlasuje zastavky. Ludia stale pribuduju. Zvacsa kupaci z hotelov.

Hotelov je pri pobrezi kopa ale ozaj by som tu neostaval. Chaoz mesto.

Volaky vydrbanec si v buse prdol, tak pekny smradek.

V buse dost ukrajincov.

Vyskakujeme tesne pred centrom a smer ubytko spahiu apartment.

Tu ziadne vrele privitanie. Fasujeme apartman, hned nas skasnu, preferuju euro platby a tot vse.

Apartman fakt velky, dve izby, vybavena kuchynka (prva na nasom tripe, ostatne boli bez vybavy), kupelka s vanou. Ac nesmi chybat a hned dva kusy.

Po zlozeni veci a natiahnuti plavok smer plaz.

V centre pozerame ceny restik, klasicka primorska prirazka.

Parkujeme vo velkej grill restike pri supermarkete.

Davame misu pre dvoch. Ta fakt obrovska, hranolky, chleba, parky, klobasy, kebab, ledvaj som to natlacil. Tocene pivo elbar za 200l vs korce v korce za 70l tez moc nepotesilo.

Napraskany klesame k plazam.

Tu riadny sok, vsade same lehatka so slnecnikmi. Fakt nikde normalna verejna plaz.

Za lezadlo chcel chalan 1000l, to mozme oprdet a pokracujeme na sever.

More je nadherne ciste. Niektore sukromne plaze maju biely piesok.

Kopa restik. Je tu mozne si pozicat slapadlo a previest sa okolo blizkych ostrovcekov ale na korfu by som to neriskoval i ked vyzera velmi blizko.

Nakoniec sme narazazilo na plaz guapaloca, skoro uplne posledna v tomto zalive.

Jedina co nema momentalne sukromnu plaz, dokonca na terase su aj free lezadla a slnecniky.

Plaz male kamienky.

Hned testujem vodu, ta najskor studena ale potom fajn.

Je tu polska rodinka, ukrajinci a domaci.

Slnenie a kupanie. Julia do vody nejde, je pre nu studena.

Kedze mame skoro plno vybavenu kuchynku, veceru si uvarime.

V supermarkete nakup proviantu a hor sa varit.

Pred varenim, sme si este preprali par veci.

Na veceru budeme mat konecne cestoviny, hranoliek a chleba som uz prejedeny.

K cestovinam shrimovia v smotanovej omacke.

Napoj cerveny strik. Vinko so spritom. To sa pilo velmi lahko, chutilo to ako malinovka.

Napraskany smer vecerne primorske mestecko.

Tentoraz ideme opacnym smerom. No nic nove akurat luxusnejsie vyzerajuce restiky a belsie plaze.

Ludi vonku uz kopa. Opat prevlada ukrajincina.

Presli sme sa po par plazach a nazad smer sever.

Za nasou plazou len jedna restika a potom nic, no nic ani plaze len skaly.

Dalsie plaze boli az na zaciatku mesta ale to nic moc a tez sukromne.

Veru od albanska som ocakaval divoke plaze, tak sklamanie.

Par plazi je i cestou do saradne, jednu pojdeme preskumat sobotu pri navrate z bkie eye.

Zajtra guapoloca plaz cely den.

Pisal som do dive centra. Cena 100€ za dva ponory, na albansko riadna palka teda. Este uvidim ci pojdem.

Spaniel co sme stretli v permete odporuca himare.

2x tourist guesthouse gjirokaster, doublebed, kupelka, fan - 3500l
2x bus gjirokaster - sarande - 600l
2x bus sarande - ksamil - 200l
4x spahiu apartmant, apartman - 1000l + 50€
2x obed - 1600l
Nakup - 2600l

Tot: 0.074s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb