Merelle!

February 28th 2007
Published: March 6th 2007

St. Eustatius

Tänään lähdetään merelle! Saldo aluksessa nukutun ensimmäisen yön jälkeen: useimmat ok (minä mukaan lukien!), pari kolme huonovointista, pari laidan yli laattaajaa. Eikä ollut vielä edes irrotettu ankkurista!

Lähtö merelle tapahtui klo 9:30 aikaan aamulla. Tavoitteena 30 mpk ja kohteena Oranjestad, St. Eustatius, Hollannille kuuluva saari. Maininki velloi sinisenä tehden useimmat meistä pahoinvoiviksi. Purjeiden nosto takkusi mutta loppupäivästä terminologia alkoi upota oppilaisiin ja purjeiden käsittely sujumaan paremmin. Pääsin heti ekana päivänä keikkumaan 8 m pitkälle keulapiikille, ”pukspröötille”, kun nostimme ”flaikkarin” eli Flying Jibin ylös. Ja sitten taas hengitettiin syvään ja tuijotettiin horisonttiin aamupalaa uudelleen niellen…

Näimme matkalla delfiiniparven, joka innokkaasti vinkuen ui aluksen vieressä! Ja heti kun otti kameran esiin, otukset häipyivät! Päästiin illan edellä Oranjestadiin ja ankkuroimme lahdelle kaupungin edustalle. Tänään on Katin synttärit, joita juhlittiin aluksella päivällisen jälkeen pina coladalla. Ilta meni paikallisessa rantakuppilassa Colors -nimisen bändin ”römpöttimusaa” kuunnellen ja pina coladaa juoden. Helenalla sana römpötti tarkoittaa yleisesti kohdemaan alkuperäisasukkaita, joten se tulee vielä varmasti useaan otteeseen esiintymään tässä blogissa.

*************************************************************************

Today we head out to the sea! First night in a ship and only a few trainees are feeling seasick!

We headed out to the sea at 9:30 am. The destination was Oranjestad, St. Eustatius, 30 nautical miles away. The sea was not very calm and after sailing a while, not so many were feeling ok anymore! I hope that seasickness passes quickly.

First day out on the sea and we saw dolphins swimming by the ship. So cute little creatures! And as soon as I got my camera out, they were gone!
Beautiful sailing day!!

Tot: 0.534s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.0579s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb