St. Eustatius -> St. Kitts & Nevis

Published: March 6th 2007

St. Kitts & Nevis

Poppoo oli kohtalaisen hyvässä kunnossa paria oppilasta lukuun ottamatta yön jäljiltä!  Kova maa jalkojen alla tuntui useista hyvinkin kivalta aalloilla keikkumisen jälkeen. Me lähdettiin isommalla joukolla käymään Quiltin kansallispuistossa ja siellä olevassa tulivuoren kraatterissa. Tai oikeammin päädyttiin ainoastaan kraatterin reunalle kun alas saakka ei jaksettu kävellä (päivä oli tosi kuuma). Hienot näkymät kraatteriin, hiukan huonommat Karibian merelle. Matkalla ”huipulle” näimme hassuja ”rapukiviä”, pari mustaa käärmettä (pelästyttiin pahanpäiväisesti!), sisiliskoja ja paljon lehtimetsäpolkua! Matka reunalle ja takaisin kesti n. 2 tuntia ja juotavaa kului puolisen litraa.

Tänään oli toinen purjehduspäivä. Kohteena 34 mpk:n päässä oleva Basseterre, St. Kitts & Nevis:in saarella. Purjehdus sujui mukavassa tuulessa ja sopivassa kallistuskulmassa.  Saariryhmä on Britannian hallinnoima ja se näkyi myös katukuvassa: rakennukset olivat hyvin brittityylisesti rakennettuja ja liikenne oli oikeanpuoleista. Meininki oli kuitenkin edelleen rentoa ja kiireetöntä peri karibialaiseen tapaan: auto pysäytetään keskelle tietä vaikka se tukkisi koko tien eikä muut tiellä kulkijat paljon odottelusta hermostu.

Tänään näimme matkalla delfiinejä, lentokaloja ja merikilpikonnan. Ja edelleenkään eivät olleet innostuneita kameran linssiluteiksi. Illalla kuulimme yhden Mayday hätäkutsun - vinkiksi Karibialla purjehtiville: täällä ei kannata joutua merihätään!

Tot: 0.068s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb