Leon


Advertisement
Published: July 22nd 2009
Edit Blog Post

Hola !
Van Granada moest ik eerst weeeeeeeeeer een bus nemen, de zoveelste intussen, deze keer via Managua naar Leon. Onderweg nog een optocht van FSLN gezien, met rood-zwarte vlaggen. Het was een voorteken van wat ik in Leon zou aantreffen...

Ik verbleef in het Bigfoot hostel met veel andere backpackers, na het afzetten van de steeds zwaarder wordende rugzak, trok ik naar het centrum om de gebouwen en musea te bezichten, the usual dus. Leon is een revolutiestad, daar kan je niet omheen: overal standbeelden of muurschilderingen die de Sandinistische revolutie gedenken. Toevallig dat ik net nu in Nicaragua zit want die revolutie was precies 30jaar geleden ! Overal zie je het, helaas ben ik op de dag zelf in Costa Rica (ergens midden/eind juli). Ook de poeet Ruben Dario wordt nog steeds bewonderd, er bestaat zelfs een museum met zn werken.

Om wat tijd te doden ging ik terug naar de hostel en speelde ik Yaniv, een Israelisch kaartspelletje. Uitgelegd door uiteraard 3 Israelis en gespeeld samen met 2 Britse meisjes. Van de twee keer won ik twee keer.. misschien moet ik maar naar Israel?

Als bij toeval herontmoette ik de Britse broer en zus die dezelfde vlucht van NY naar Cancun hadden en ook in Tulum was tegengekomen.. de wereld is klein, vooral in backpackershostels van Centraal-Amerika.

Zondag volcanoboarding: met een plank van lavakorrels glijden! De lange tocht naar boven was wederom zwaar, maar deze keer vond ik het minder de moeite dan de vulkaan in Guatemala. Je bent met het board namelijk in 2 minuutjes beneden en zeer vuil (al kregen we een oranje pak en een bril). Geen camera meegenomen want dag ervoor had ik mensen met schrammen enzo gezien, wou geen risico¨s nemen..

s Middags met bus naar Rivas, weer de andere kant op, om boot naar Isla Ometepe te nemen, een eiland in het meer van Nicaragua.

Advertisement



Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb