Isla Ometepe & San Juan del Sur

In Rivas een ferry genomen naar Moyogalpa, stadje op het eiland. De volgende boot zou volgens een meisje rond 16u30 gaan, volgens iemand anders om 17u, ngo iemand anders zei 17u30 en dan nog iemand anders beweerde 18u. De boot kwam rond 18u30... Het was dan ook donker toen we (een Brits koppel en 2 Ned meisjes uit Brabant) aankwamen, de 2 meisjes en ik besloten om samen te wandelen naar een hostel, toen er iemand kwam opdagen en ons naar een andere hostel leidde. De elektriciteit viel net uit toen we aankwamen dus ik bleef, zij gingen op zoek naar de hostel die zei in gedachten hadden.

Zeeeer basic dormitorium met ranzige matrassen, geen lakens of deftige bedconstructies, maar genoeg om op te liggen. Ik ontmoette er een Fransman en Nederlander en we gingen naar het centrum want er was een rodeo aan de gang. Het licht viel weer uit en de rodeo was afgelopen. We stonden nog wat aan de kant te kijken, er was een dj en feestzaal maar omdat het tegen betaling was bleef iedereen buiten. Er kwam nog een gekke cowboy aan die tegen ons begon te praten over de dingen te doen op het eiland, voor zeker een uur... Uiteindelijk waren we niet veel wijzer en gingen we terug naar de hostel.

s Ochtends weer samen op pad, deze keer vergezeld door een Braziliaan (btw verre familie van Felipe Massa, zijn naam was Gustavo Massa). We namen een local bus naar Chaco Verde, een lagune nabij het dorpje San Jose. Na een korte wandeltocht langs de lagune kwamen we op een strandje en namen we een duik in het meer, om toch maar te kunnen zeggen dat we erin gezommen hebben. Daarna wilden we naar de Mirador del Diablo, een uitzichtpunt. Helaas zijn de locals niet zo goed in de weg uitleggen, noch in bordjes neerzetten, dus belandden we in een bananenveld, grasvelden, klommen we een heuvel op, zonder succes. Thibaud, de Fransman, was wanhopig op zoek naar apen, maar we zagen enkel een eekhoorn die voor mij te snel was om te fotograferen, een een halfverwilderd paard. We stopten aan een grote boom met lianen en Niels, de Nederlander, klom op een natuurlijke schommel en voelde zich als een kind..

We kwamen terug op de openbare weg, waar we een bord zagen met 'Mirador del Diablo, zoveel meter die kant op".. pff

s middags gegeten in een tentje waar alles op het gemak ging, dat kunnen ze wel op het eiland, daarna terug met boot naar Rivas. Vervolgens daar weer op een bus gesprongen naar San Juan del Sur, een surfdorpje aan de Pacific.

Daar gingen we de volgende dag aan het strand liggen, prachtig strand en redelijk verlaten, en in de namiddag huurden Niels en ik een surfboard. Hij gaf redelijk snel op, dus had ik meer tijd om wat te oefenen. In het begin paar goede golven kunnen pakken, maar de vele prosurfers en de sterke golven maakten het er niet makkelijker op dus na 2 uur gaf ook ik het op.

Na San Juan del Sur weer aan bordercrossing gedaan, deze keer van Nica naar Costa Rica!

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 47; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb