Rondom Antigua


Advertisement
Published: July 9th 2009
Edit Blog Post

Antigua, Chichicastenango, Panajachel

Met een shuttlebus van Semuc Champey via Coban naar Antigua.. Daar naar een goedkope hostel gegaan om mijn tassen af te zetten en op het gemak rondgewandeld in het oude centrum van Antigua. De straten zijn gemaakt van kasseien, de huizen oud en de gebouwen authentiek. Er hangt een rustige sfeer in de lucht, iedereen is vriendelijk en er lopen veel toeristen rond.

De volgende morgen besluit ik om de chivabus, chickenbus van locals naar Chichicastenango te nemen.Het is namelijk zondag en dan is er markt.

Ik moet 2 bussen nemen om er te komen. De eerste chauffeur dacht waarschijnlijk in een tijdrit te zitten van de rally, de tweede chauffeur dacht een F1-coureur te zijn... Met alle kracht dat ik had moest ik me vasthouden, terwijl de meeste locals doodleuk een dutje deden.. Pff

Allemaal kleine straatjes met typische kledij, souvenirs, etc. Voor elk wat wils. De gewone bevolking gaat er vooral heen om eten, kleren, bloemen en andere benodigdheden te kopen. Het is er dan ook enorm druk. Ik kocht er iets voor mijn nichtje, moeder en mezelf.. de rest heeft pech en moet het met souvenirs uit andere landen doen?!

Daarna neem ik de bus naar Panajachel via Solola. Bij dat stadje ligt het meer van Atitlan, een prachtig meer omgeven door vulkanen. Ik blijf er wat rondhangen en genieten van de zon.

Terug in Antigua boek ik een tour naar de vulkaan Pacaya. Maar dat avontuur is voor een volgend bericht..

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 44; dbt: 0.033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb