2e kerstdag


Advertisement
Published: January 17th 2006
Edit Blog Post

Mijn laatste week Spaans is aangebroken. Vanmorgen een lange les gehad, omdat mijn lerares donderdag naar de dokter moet (gelukkig heb ik het weekend lekker kunnen relaxen en was ik goed wakker).
Het kerst weekend was super. Zaterdag gerelaxd, cadeautje gekocht, Spaans gedaan en zaterdag avond bleken we kerstdiner te hebben met Talmanes ( weet niet zeker hoe je dit schrijft, maar is typisch guatemalteeks kerstgerecht). Ik moest echter om 8 uur weg, omdat ik met Enrico had afgesproken een film te gaan kijken (bona vista social club) en we hier geen mobieltjes hebben. (tegen de tijd dat ik weer terug in Nederland ben, ben ik overigens waarschijnlijk heel goed op de hoogte van de sociale en politieke situatie en geschiedenis van Latijns Amerika dankzij de cultfilms (La hija del puma (guatemala 20 jaar geleden), the city of God (gang life in Rio) gesprekken en discussies over de sociale en politieke situatie in Latijns Amerika(
Zondag met Enrico rustig uitgebreid ontbeten in een restaurantje, heerlijk zonnige en warme dag. Ochtend lekker in het park gezeten, gelezen en mensen gekeken. S middags kerstdiner (om 14 uur) was heerlijk! Tot een uur of 5 daar gezeten en cadeautjes uitgewisseld. Daarna naar de buurt van een van de leraren omdat daar een feest zou zijn. Was nogal rustig toen we daar aankwamen, maar werd langzaam steeds drukker en uiteindelijk was het vol et mensen (voornamelijk guatemalteken). Muziek, kerstpreken, grote posada (processie) en uiteraard een enorme hoeveelheid vuurwerk. Gelukkig voor de verandering niet alleen lawaai, maar ook siervuurwerk. We kwamen de betreffende leraar (Guan Carlos, ofwel el Rey de la salsa, Richards leraar) tegen en werden aan de hele familie voorgesteld en uitgenodigd later die avond naar zijn huis te komen. Intussen zijn we (Richard, Enrico en ik) eerst koffie gaan drinken met een heerlijke coup ijs met brownies. Daarna werden we bij Guan Carlos thuis (of nou ja zijn moeders huis) uitgenodigd en kregen we Talmaes.... We hadden geen van drieen honger maar ja, je kunt toch moeilijk nee zeggen... Dus opnieuw gegeten met Guan Carlos, zijn vrouw en broer. Dit zijn de leuke dingen omdat het een blik is op het echte leven alhier.
Verder weet ik eindelijk waar ik heen ga als ik uit Antigua vertrek: Enrico en ik vertrekken vrijdag naar Rico Dulce en we zullen daar of in Livingston Oud en Nieuw vieren en vervolgens door gaan naar Tikal.

Adios!

Advertisement



27th December 2005

kerstdiner en wintersport.
Bonos dias signorita !! zal wel fout zijn maar je begrijpt wat we bedoelen. 2e kerstdag hebben wij het gezamelijke jaarlijkse familie-diner gehouden. We waren op jou na compleet. 4 x fondue en 4 x courmet. Hans was wat laat en had gelukkig witte wijn bij zich, rood slechts een flesje. Tot ieders verbazing was alles op, vlees, vis, brood,fruit en wijn.Wij gaan ons nu voorbereiden voor de wintersport in Frankrijk. We vertrekken oudejaarsdag. Tim Hoogerwerf gaat ook mee. Zelfs de jongste telg, Bram! Veel plezier en tot schrijfs.

Tot: 0.088s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0472s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb