Ankomst


Advertisement
Published: December 4th 2005
Edit Blog Post

Ik ben inmiddels goed en wel aangekomen! De vlucht naar ging prima. We (Rob, Yolanda, Merlijn en ik) waren rond 5.15 uur op Schiphol, waar mij nog een leuke verrassing wachtte, aangezien Suzanne (Tenkink) daar ook was.
In Miami ging alles verbzingwekkend snel: veel sneller dan in Londen dus nog 3 uur wachten... Eerst maar even gaan vragen hoe ik aan een boarding kaart kon komen. Gelukkig maar, want blijkbaar was het toch vreemd dat ik die nog niet had. Maar alles werd geregeld (en op tijd want het vliegtuig bleek overboekt).
Met een klein uur vertraging in Guatemala aangekomen, waar mijn bagage gelukkig ook was... Ik was inmiddels aardig moe want ik was al ruim 24 uur op na een nachtrust van 4 uur.
Ik werd vanaf het vliegveld opgehaald (20.50 uur locale tijd) De chaufeur sprak geen Engels, maar er was nog een Zwitserse jongen, Mario, die ook werd opgehaald en ook maadag gaat beginnen. Gezellig dus.
Mijn gastgezin is prima! Een vrouw met 2 zoontjes (die ik nog niet heb gezien). Zij spreekt wel wat Engels maar wil dat ik het in het Spaans ga proberen: zal over een paar dagen wel gaan lukken, maar nu nog even niet... En een vriend die volgens mij uit Duitsland komt. En haar moeder, die ik volgens mij vanmorgen een hand heb gegeven. Erg aardig allemaal. Ik heb eenvoudig maar nett kamer. Het huis is heel leuk: kamers (en wc en badkamer) rond een binnenplaatsje. Anyway, ik ben snel gaan slapen want ik was al meer dan 25 uur op na 4 uurtjes slap de nacht ervoor.... Vanmorgen rond 8 uur opgestaan, nog even op mijn kamer gebleven en vervolgens Antigua in gelopen. (maaltijden op zondag moet ik zelf regelen) Eerst op zoek naar een ATM: die had ik redelijk snel gevonden maar vervolgens kreeg ik het niet voor elkaar om te pinnen.... Stress (zowel niet met mijn bankpas als met mijn visa). Na 3 automaten geprobeerd te hebben heb ik het toch maar gevraagd aan een andere toerist en toen lukte het gelukkig wel.
Vervolgens maar even op zoek naar het internet om het thuisfront gerust te stellen (het is nu 9.45 uur bij mij, maar 16.45 uur bij jullie....) Bij deze dus!
Vandaag wat relaxen in Antigua en morgen begint mijn Spaanse les: dan kan ik mij hier ook verstaanbaar maken!
Antigua is overigens een leuk plaatsje: allemaal lage huizen (merendeel maar 1 verdieping) straten met klinkers, doet allemaal heel gemoedelijk aan. Ik zal over een paar dagen proberen wat foto s op de website te zetten.

Advertisement



5th December 2005

leuke avonturen, gelukkig gaat alles goed! succes met je Spaanse les en ik hoop dat je je snel verstaanbaar kunt maken. veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! groetjes
6th December 2005

Nou Amber, klinkt goed allemaal! Fijn dat je in zo'n goed huis en gastgezin terecht gekomen bent. Hoe zijn je eerste Spaanse lessen bevallen? Hablo Espanol al een beetje? Ik ben benieuwd naar je eerste foto's, het klinkt in ieder geval erg mooi en leuk. Groetjes!
7th December 2005

Hola chica! Que tal? Fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen! Heel veel plezier daar! Disfrutate!!! Beso, Margot
8th December 2005

HAPPY BIRTHDAY!
Hoi Amber, HAPPY BIRTHDAY!!! Neem maar een lekker Guatemalaans?) wijntje ofzo!! Suzanne
11th December 2005

Ijsselstein
Goed te horen dat de vlucht zonder problemen is verlopen. Hoe gaat het met je Spaanse les? Kan je al een beetje met haar kletsen? Don des ta los servisos. (dat zijn de enige woorden die Jeroen regelmatigd gebruikte in Spanje) Hartelijke groetjes, Elly en Jeroen

Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0458s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 4; ; mem: 1.1mb