verjaardag....


Advertisement
Central America Caribbean
December 8th 2005
Published: March 5th 2006
Edit Blog Post

Hola Amigos,

Deze website werkt blijkbaar niet altijd; vandaar nu pas mijn verhaal van 8 december...
Ik krijg het niet voor elkaar om foto s direct van de camera op de computer te zetten, dus die zien jullie als ik ze op een cd heb laten zetten.
Anyway, ik heb het hier enorm naar mijn zin. De eerste twee dagen waren wat ongemakkelijk, omdat ik eigenlijk alleen Richard kende (Engelsman, 39 jaar, die bij dezelfde familie woont). Maar inmiddels is het echt geweldig. Ik heb aardig wat mensen leren kennen en het is echt gezellig. Antigua is een gemoedelijk plaatsje, waar ik gewoon wat rondloop en relax, in het park ga ziten of in een caffe een kop koffie of chocolademelk drink. Ik rust hier lekker uit en slaap enorm veel...
De Spaanse lessen zijn leuk. De eerste 2 dagen sprak mijn leraar voornamelijk Engels en dat was jammer, maar sinds ik heb heb gevraagd Spaans te praten doet hij dat en het gaat steeds beter... Ik moet wel behoorlijk nadenken voor ik wat zeg maar ik kan wat zinnen maken en heb vandaag een echt gesprek met mijn leraar in het Spaans gevoerd... s Avonds of s Ochtends vroeg leer ik mijn woorden, dat is wel weer even wennen, maar gaat vrij goed.
Vanmiddag zijn we (vanuit de school) gaan moutainbiken, of nou ja, fietsen rond Antigua. We waren met z n 4-en maar het was echt leuk en mooi. Dit weekend aan we met z n 7-en naar lago d atitlan. Ik ben benieuwd...
Hopelijk kan ik daar wat wandelen of zo. Rond Antigua kun je niet alleen of met enkele toeristen gaan wandelen, dat is te gevaarlijk, dus als ik dat wil moet het geoorganiseerd. Antigua zelf is echt veilig en rond het meer waar we het weekend heen gaan schijnt het ook veilig te zijn.
Anyway, wat ik verder nog heb gedaan deze week is een salsa les op maandag: een introductie en het leren van de basispassen. Misschien dat ik volgende week of de week erna nog meer lessen neem...
Dinsdag hebben we een city tour gedaan. Dat was leuk omdat ik daar wat nieuwe mensen heb leren kennen en wat meer over de verschillende gebouwen ed heb gehoord. Gisteren was er een fiesta. We zijn met een grote groep van zon 20 studenten met de "chicken bus" naar een plaastje net buiten antigua gegaan en daar was een parade die het meest leek op een soort van carnevals optocht. Vervolgens hebben we in Antigua naar het "verbranden van de duivel" gekeken.
Morgen weet ik nog niet zeker of ik wat speciaals ga doen. Er is een excursie naar een actieve vulkaan, maar als dezelfde excursie er over 2 weken ook is, ga ik waarschijnlijk morgen nog niet.

Verder is de familie waar ik woon echt ardig. Eten e.d. doen we helaas niet samen met de familie, maar Jacky, de moeder (32 jaar) komt meestal wel bij ons zitten en helpt ons met het spreken van Spaans (ze speekt en verstaat ook Engels, maar stimuleert ons Spaans te spreken en praat zelf ook altijd spaans tegen ons). Prima dus. De kamer is eenvoudig, maar prima en het eten is erg lekker (hoewel het af en toe wel zout is).

Anyway, ik ga zo naar la casa por que comer (naar het huis om te eten), want we eten vroeg vandaag.


Advertisement



Tot: 0.095s; Tpl: 0.016s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb