Loat die sloefkes ma doempen!

Published: March 15th 2007

Volcan PacayaVolcan PacayaVolcan Pacaya

Ontbijt: don't touch my cake!!
Deze ochtend weer een andere soort wekker: chicken buses voor de deur!!
Desayuno y naar Travel Agency voor onze namiddagactiviteit - Pacaya beklimmen - verder, change of plans: gaan naar Monterrico ipv Rio Dulce. Voor de rest van de voormiddag onze was nog gedaan en rondgetaffeld...

Tot onze grote verrassing stonden ze een half uur te vroeg aan de kamer te schreeuwen ( hoe is het mogelijk!?!), maar goed dat Nanna hare outfit al had uitgekozen ;-) Met een spurtje naar de bus en hop, op weg naar de Pacaya. Na een laatste 'pies-stop' nog een oppeppende speech van onze 'guia' (=gids) Carlos, y vamos! Neet gelachen die beklimming, de taxi's volgden ons op de voet ( locals met paarden die hun diensten aanboden). We hadden al van het begin ons geld ingezet op de eerste afvaller ( loser ): een Amerikaans Guacemolleke :-) Aangezien de Pacaya de vorige maand nog is uitgebarsten, konden we niet helemaal tot aan de kraterrand. Na +/- 2uurtjes zwoegen en zweten bereikten we de harde lavastroom van begin februari. Daarna the fun part: de lavastroom beklimmen!! Hoe hoger we kwamen, hoe verser de lava... very hot aan de pietjes!! De lava die op het hoogste punt onder onze voetjes zat, was slechts een dag oud. Tussen de spleten door zagen we roodgloeiende lava: BBQ, iemand? Get 'r done!! :-)

Uiteindelijk onder de huidige lavastroom terechtgekomen, roodgloeiend en hennig heet! Was niet lang vol te houden daar, KingZ zijn beenhaar verschroeiden ter plekke (harsen is er niks tegen!). Zonsondergang meegemaakt vanop de Pacaya, MACHTIG, foto's volgen nog! Stillekes in de schemer terug naar onder getaffeld. Halverwege was het pikkedonker, ma goed dat KingZ zijne PETZL-POWER ( sponsored by Silvio/Toyota) bijhad. Rond 8.30u waren we terug in het dorpje, hennig deraan, maar voldaan... Rond 9.30u waren we terug in Antigua, pit-stop in McD's voor McFlurry als slaapmutske.

Lavastroom van augustus 2006

Hot hot hot

Guatemala City

Speciaal voor Silvio: Petzl POWER

Tot: 0.132s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0926s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb