Habana Vieja - Het oude Havana

Cuba's flag
Central America Caribbean » Cuba
March 11th 2014
Published: July 30th 2017

Havana, stad van de Havana-sigarenHavana, stad van de Havana-sigarenHavana, stad van de Havana-sigaren

Frieda na een streng dieet nu aan de sigaren ...
Geo: 23.1168, -82.3886

Al zelden hebben we zulk een gezellige stad gezien. Het oude Havana bruist van het leven. Smalle straatjes, gezellige pleintjes en dankzij het mooie weer overal leuke terrasjes. Overal hoor je ook muziek met live bands die de Cubaanse ritmes de hele dag doen weerklinken. Wij hebben al erg genoten van onze eerste vakantiedag.
We zijn vanochtend vroeg al gaan wandelen langs de Paseo del Prado, dat ons een beetje aan de Ramblas in Barcelona deed denken, tot aan het monument van Maximo Gomez waar de baai van Havana in de zee uitmondt. daar waren vele Cubanen rondjes aan het lopen.
We hebben dan verder langs de Malecon gewandeld tussen de baai en de oude stad tot de Plaza de la Cathedral. Daar vlakbij is de Bodeguita del Medio waar Ernest Hemingway zijn mojito ging drinken. Daarna langs de Calle Obispo waar veel oude winkeltjes te vinden zijn tot aan het Museo de la revolucion en granma. Dit museum geeft een goed overzicht van de revolutie waarbij Fidel Castro, Che Guevara, etc per yacht (de Granma) naar cuba gevaren zijn en Batista hebben bekampt alsook de strijd in de jaren 60 rond de varkensbaai.

Daarna zijn we gaan lunchen in Lamparilla,
Museo de la RevoluciobMuseo de la RevoluciobMuseo de la Revoluciob

Een nieuwe revolutionair ontdekt in het museum.
zeker aan te bevelen.

Na nog wat langs straatjes en pleintjes te hebben geslenterd (Plaza San Francisco, Plaza Vieja) hebben we het museum van de rum nog bezocht. Het was boeiend en onze drank hebben we daar al ingeslagen voor een Cubaanse avond.

Na nog een zwemmeke in het hotel, trokken we 's avonds naar de befaamde Tropicana show in stijl, in zo'n Amerikaanse oldtimer. Dat de Cubanen muziek in hun genen hadden werd nog eens bevestigd door deze wervelende show. Je kan het zo gek niet bedenken, tot hele kroonluchters hadden ze op hun hoofd (zie foto).

Straten van HavanaStraten van Havana
Straten van Havana

De straten van Havana zijn net een oldtimer-museum.

17th March 2014

Frieda????? Ik wist niet dat gij zo'n sigaren rookt. Wij hebben er hier thuis nog ??n liggen van de geboorte van Corneel. Ik zal ze bij houden voor u h? .
17th March 2014

Wat een kleurrijke auto's !!!! Daar zou jullie geeltje van vroeger nog goed bij passen!!
17th March 2014

Heeft die nu een luster op haar hoofd of wandeld ze er juist onder????

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0636s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb