SEVGILILER GUNU...

February 14th 2015
Published: October 7th 2016

Geo: 23.1729, -82.1324

GÜN 17 GÜNLERDEN CUMARTESİ:

Bugün sevgilililer günü…
Sabah hoş bir kahvaltı yaptık..
Bilahare geleneksel alış veriş turumuzu tamamladık .
Diyeceksiniz ki nedir bu her Allah'ın günü alışverişe gidiyorsunuz ?
Daha önce de açıklamağa çalıştım .
Genel kuralları toparlıyorum

1-Bir gün bir mağaza da olan, illa ki sonra ki gün de olur diye bir kural yoktur.

2-Bulduğunuzu alın …az sonra yok olabilir.

3-Şimdiden almayalım çok var…büyük hatadır …çok olan kısa zamanda tükenebiliyor ..

4-Alacağınızı ısrarla sorunuz, bir gün karşılaşabilirsiniz…

Komşularımız rom yanında cips yememizi tuhaf karşıladılar ama onlara da birer paket aldık .
Geçende birer eşantiyon verdik... hemen tuzağa düştüler .
Biri yer biri bakar olmaz …
Bu şekilde onları, tüketim uçurumlarına yuvarladığımızı sanıyorum.
Pek beğendiler ..
Bu arada cips in Cuba ölçülerine göre oldukça pahalı bir ürün olduğunu hatırlatalım..
Öğleden sonra, hanımlar için de bir etkinlik olsun istedik ve Playa del Estee dedikleri doğu plajına gittik ..
Bizimkinden daha turistik bir sahil…deniz, bizim denizin aynısı .
Canlı müzik yapan bir yere oturduk..
Sevgililer günü adına ,biraz da süslemişler.
Sağır dilsiz olduğunu bilahare anladığımız bir sihirbaz, masa masa dolaşıp numaralar yapıyor ..
Üzerinde Che nin resmi olan yerel 3 peso parayı hediye edince, ezilmeyelim diyerek karşılığında çıkarıp CUC u teslim ediyorsun ..
3 ver 24 al ...
Güzel bir ticaret oluyor ..
Bu arada orkestra, Cubanın toplam repertuarı olan 5 şarkının tamamını çaldı.
Belki burada,artık sizleri Cuba müziği konusunda uyandırma zamanı geldi.
Efendim milletin ayılıp bayıldığı, "Cuba Sound" ,tamamı 5 bilemedin 6 şarkıdan meydana gelmiştir

İnsaniyetlik adına, listenin tamamını yazıyorum

1-Chan Chan

2-Commandante Che guevera

3-Guantanamera

4-Oye come va

5-Besame Muchos

Bunun dışında çalınanların tamamı, dolgu maddesidir..
Para toplama aşamasında, Beatles 'ın en ünlü iki şarkısı Yesterday veya Imagine ‘ni arka fonda caz formatında çalmayı yeğliyorlar.
Para verirken, kulağınıza tanıdık bir ses gelsin diye…
İşte bu aşamada, müzisyenler, kendilerini özgür hissetmekte ve kafalarına göre gerekli variasyonları parçalamaktadırlar ..
Şimdi dilerseniz, Cuba sound'un tekniklerine dalalım azıcık .
Orkestramız, genelde 6 ,bilemedin 7 kişiden meydana gelmektedir.
Vokalde, tenora yakın, yumuşak ve zeytinyağlı sesi olan biri ,genellikle aynı zamanda bir tahtaya bir çubuk sürterek cıııırt cıııırt seslerini çıkarmakla görevlidir .
Bu cırt sesini çıkarmakta yetenekli değilse ,bazen de marakas sallayarak ritmi zenginleştirmektedir.
Bu arkadaşın yanında ,bir gitarist ( Kadın erkek olabilir ) ,bir basçı ( genelde Erkek) ,bir nefesli: Trompet,trombon,saks vs olabilir …bütün yükü taşıyan bir perküsyonist..ikinci bir ritm gitarist veya duruma göre keman çalabilen biri daha olabilir ..Haa bir de klavye mevcut..
Bu arkadaşlarım, genelde mikrofon kullanmıyorlar ama kullanan gruplar varsa elektronik alt yapıyı düzenleyen birisi daha ortalığı toparlıyor …
Gelelim söyleme tekniklerine …
Örnek olsun diye ,diyelim ki, yemek yemek üzerine bir şarkı söyleniyor ..
Bunu tamamen uyduruyorum ..
O zeytinyağlı tenor ses, nasıl yemek yeneceğini anlatırken, arkada bas, iki gitar ve klavyecinin yardımcı vokali, ha bire tek bir şeyi tekrarlıyor…

Şarkıcı –Ne kadar açım bir bilseniz ?

Vokal -Sofrayı kuralım …arkasından şakrak perküsyon atakları …

Şarkıcı -Aman da şimdi yemeklere dalacağım ..o kadar acıktım ki anlatamam

Vokal-Sofrayı kuralım ….bir perküsyon atağı daha….

Şarkıcı-Bugün en sevdiğim Cuba yemekleri, bu güzelim sofrada yer alacak ..tüm arkadaşlarla barış içinde yiyeceğiz ..

Vokal –Sofrayı kuralım …..diye çığırıyor ve uzun bir süre ,"sofrayı kuralım" ile süslenen bu karşılıklı atışma ,böyle gidiyor…
Lütfen, perküsyonda inek çanı ve bongo ataklarını unutmayınız
Taaa ki bir yerinde, ya gitarist ya da klavyeci solosunu atmak üzere, sazı ele alıyor..
İşte ,Cuba müziğinin tamamı, bu format üzerine oturmakta olup ..
Birini dinlediniz mi ? kendinizi hepsini dinlemiş sayabilirsiniz …
Anladığım kadarı ile, söylenen şarkının ve orkestranın uyumunun, kıymeti harbiyesi yok .
Sadece Cuba'lıların hasta oldukları sesler var ..
Onlar işi götürüyor..
Bir tek biz de İbo yok, onların da İbrahim Ferrer'i var.
Aslında dışarıda yemek istiyorduk fakat mufaktan yayılan yanık yağ kokuları,
bizde takat bırakmadı
Ruh ve mide sağlığımız açısından, evde yemenin daha doğru olacağına hükmettik.
Cafeden çıkıp biraz daha yürüdük ve bir yerde yine bir taksi yakalayıp evimize döndük..
Taksicilerle bitmez tükenmez muhabbetimiz, 10 talep edenlere 4 vermek üzerine oturuyor..
Esas fiyatı da o kadar zaten ..
Ama değil mi ki elinizde fotoğraf makinesi var .
Prensip olarak ,uvertürü 10 dan yapmaktadırlar …
Bir durak önce inmesi gerekirken ,takside kendini unutmuş sarhoş bir İngiliz, sevgililer günümüzü kutladı…
Salihlerin katında, güneşi çevirmeğe karar verdik
Aşk şarkıları eşliğinde Rom +Cola bizi neşelendirdi.
Bu arada fotolar çekiliyor ..
Bizim Salih ‘in bir huyu var... düğmeye basıp ,düz foto çekemiyor ..
Ne yaparsanız yapın, bir ayar yapma ihtiyacı hissediyor..
Bazan bu ayar çok uzun sürdüğü için, bazan da ayar bir türlü tutmadığı için, sevgili eşi tarafından tepki alıyor ..
Seval, tüm fotoğraf makinelerinin bu ayar yüzünden sakatlandığını iddia ediyor ..
Biz ,araya girmemeğe çalışıyoruz .
Alkol oranı yükselince, ayara bile razı geliyoruz…
Ayşeciğin hazırladığı sardalye pinçosları ve Seval in nefis biber salatası ile gecemizi renklendiriyoruz ..
Sevgililer günümüz çok güzel geçti doğrusu …

Gelelim günün görsellerine :
1-Günün fotolarını toparlayan Clip

2-PLaya Del Estee Plajı videosu :

Tot: 0.091s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0332s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb