San Jose en Tortuguero


Advertisement
Published: August 5th 2009
Edit Blog Post

Ik sta wat achter met mn verhalen.. Nu een korte update van Costa Rica:

In San Jose verbleef ik bij een jong koppel, newlyweds. Ze toonden me de stad, wat hetzelfde is als andere hoofsteden: musea, kerken, .. Wel traditionele dansen gezien. Volgende dag een rustdag gehouden en echt niets gedaan.

Daarna naar Tortuguero National Park om de arribada te zien, de aankomst van zeeschildpadden op een stuk strand om hun eieren te leggen. Daar ontmoette ik een gids met een zeeeeeeeeeeeeeer mooie naam: Mayela. Beiden vonden het amusant om een naamgenoot te spreken. In de bomen waar de gidsen stonden te wachten zagen we veel apen, eentje op een meter van me.

Heb geluk gehad want we zagen 4 schildpadden die nacht. Twee waren hun nest net aan het bedekken met zand (eentje wierp veel zand op ons, uit wraak misschien?). Een derde kwam net aan land en begon aan een nest en een vierde zagen we eieren leggen. Het leken net pingpongballetjes. Een mooi natuurwonder die je zeker eens in je leven moet gezien hebben.

Ik sprak er ook met een Indier die in NY woont, we kletsten voortdurend zodat we op een gegeven moment de gids en de groep kwijt waren.. typisch



Advertisement



Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb