Karibiska kusten...


Advertisement
Published: February 10th 2006
Edit Blog Post

Puerto Viejo er totalt olikt Cahuita...her myllrar de av turister, men vi har lyckats undga de varsta turistfellorna och cyklade igar ut till en strand som heter Punta Uva. Farden gick pa en liten gropig sandvag..(har ont i baken idag😊 )vi var ej helt sakra pa vilken av stranderna var Punta Uva, men vi fann till slut en jatte fin strand dar vi var helt ensama.

Idag har Fredrik hyrt surfbrada och provat sig pa den stora stranden med de stora pojkarna.. Vagorna (bolgerna) var enorma..jag var ganska orolig da han begav sig ut, men han kom helskinnad opp pa land. Idag har de varit jatte fint vader, igar var de molnigt. Men solen er super stark her nere.

Var plan om att aka till Panama och Bocas del Toro har andrats... vi aker imorgon till San Jose och stannar en natt hos Mette och Frantz. Vi skall laga asiatisk middag for dem.. och pa lordagen bar de av till Montezuma och Malpais pa Stilla Havs kusten.

Jo, de som jag glomde sist var att forra helgen var de president val i Costa Rica..detta innebar att ingen alkohol fick saljas fran fredagen till mandagen... I San Jose merkte man tydligt att de var ganska stranga pa detta..men i Cahuita daremot sa de pa restaurangerna att de ej var tillatet, men salde de oansett. Jag skulle fiksa en dag efter att vi hade vart pa lang tur i National parken nagra ol till pojkarna (Bard och Fredrik).. jag gick till den lokala matbutiken och fragade om de var mojligt.. de sa nej..sa efter en stund bad de mig vanta lite..jag upprepade fragan, er de mojligt och kopa ol idag? da bad de mig bli med till lager rummet pa butiken och der kunde de salja mig nagra ol.. Sa systemet her i Costa Rica er nog totalt olikt an de vi er vana med hemma..

Nu skal vi ut och ata middag. Hej sa lenge


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb