On the road again...

Published: February 15th 2006

Update 😊 Vi stannade hela helgen i San Jose hos Mette och Frantz...detta var ej i planerna..men pa natten till lordagen vaknade Fredrik och de var Montezumas revenge, Delhi-belly...eller helt enkelt som vi sager i Norden, turist sjukan..

Jag fick fiksat lite medicin till han och de blev bettre utover lordags kvallen. Jag blev dock forkyld och hade lite feber..natterna i San Jose ar veldigt kalla.brrr.
Pa sondagen akte Mette, Pam, Kira(Frantz kusin) och hennes dotter Luciana och jag till San Ramon, en stad ca 1 h fran San Jose...farden dit var kul..fina landskap. Vi besokte en familj dar och mannen i familjen visade oss processen med att laga kaffe...ganska intressant.

Pa mandag morgon bar de av till Puntarenas och Montezuma. Vi tog forst buss, sedan en ferje och en buss igjen... avstandet fran San Jose hit er inte langt...men i detta landet tar allt sin tid...hela resan tog kansje 8 timmar..

Forsta intrykken av detta stallet er bra..forst sag stranden lite dalig ut jmf med Karibiska kustens underbara strander...men vi kom pa att de var tidvattnet som spelade spratt...stranderna her er oxa jatte fina!!!

Nu skall vi ga till en restaurang som Mette snakkat om i 1 ar till mig...ute pa stranden..levande ljus och mansken (manskinn)... Playa de la Artistas... de er ju Valentines day oxa...sa de blir romantiskt!!

Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb