Cahuita poging 2


Advertisement
Costa Rica's flag
Central America Caribbean » Costa Rica » Limón » Cahuita
January 5th 2009
Published: January 5th 2009
Edit Blog Post

Beste mensen,

nu dan poging 2 om het hele verhaal Cahuita te vertellen.
Op 2 januari ben ik om 4 uur 's ochtends vertrokken uit Manuel Antonio, samen met een Koreaan (helaas want hij was vet irritant!). Na een busrit van 3 en een half uur naar San Jose afscheid genomen van mijn reisgenoot (met veel pijn in mijn hart ahum). Ik moest 3 uur wachten op de bus naar Cahuita dus maar contact gelegd met een of andere vage ouwe amerikaan die zomaar tegen me aan begon te ouwehoeren. Die kerel begon echter al snel een verhaal over zijn verleden als methadonverslaafde, en hij leek me nog niet geheel afgekickt dus ik had er al snel spijt van dat ik bij hem was gaan zitten. Na een uurtje lullen ben ik maar met een excuusje ergens anders gaan zitten, maar helaas, eenmaal in de bus bleek hij naast me te zitten en bleek hij ook nog heel erg te stinken. Raam open zetten, mp3 speler aan en de 3 uur busreis ook weer uitgezeten zonder al te veel problemen.
Eenmaal aangekomen in Cahuita had ik geen idee waar ik heen moest, ik dacht dat ik wel een taxi kon pakken ofzo. Helaas, helaas, je raadt het al, die waren er dus niet. Ik aan wat mensen de weg gevraagd, ze waren allemaal hee vriendelijk maar geen van allen had ooit van Cabinas Algebra gehoord. Ik dus maar gewapend met de kaart van Cahuita in de LonelyPlanet mijn eigen pad gezocht. Na een uurtje rondstruinen in de volle zon, 30 graden, lange broek aan, backpack op mijn rug, rugzak op mijn buik stopte er een aardige Amerikaanse vrouw die mij een lift aanbood, gelukkig, want het was nog wel een aardige 20 minuten lopen en dat was gezien de omstandigheden geen pretje. Aldus, dat was de reis.
Eenmaal aangekomen bij Cabinas Algebra werd ik ontvangen dor Andrea, de Duitse Eigenaresse met erg veel haar onder haar oksels. Verder een heel aardige vrouw. Even een praatje mee gemaakt en toen naar mijn slaapplaats. Ik heb hier mijn eigen Cabinas (soort klein huisje). Wel schattig.
Verder is het hier extreem stil, weinig mensen, weinig toeristen, weinig te doen.
Stranden lijken op het eerste gezicht niet mooi, het is zwart zand met veel puin. Op sommige plekken ligt er een halve meter dikke laag van takken en bladeren die het zand onzichtbaar maken. Wat blijkt nou, er is in november en december een grote storm hier geweest die er dus een beetje een zooitje van heeft gemaakt, en ze zijn dus nog niet klaar met opruimen. Gelukkig hebben ze dat wel grotendeels gedaan in het nationale park, daar zijn dus de stranden wel schoon. Denk dat ze daar de mooiste stranden van Costa Rica hebben, paar meter diep direct grenzend aan de jungle, echt mooi man! Gisteren heb ik genoten van een surflesje van anderhalf uur. Jezus...dat was wat je noemt een heavy beating!!! De zee is hier ruig!!! Dacht dat Bali erg was maar daar zat nog wel een regelmaat in de golven, hier dus echt niet. Was dus helemaal gesloopt na anderhalf uur, maar het was wel leuk. Wilde eigenlijk vanochtend weer een board huren maar toen hebben we de hele ochtend regen gehad hier, probeer het morgenochtend nog een keer. Vanmiddag weer even rondgelopen in het centrumpje en in het park. Er heerst hier echt een grappig sfeertje, Caribisch regae achtig. Alleen echt jammer dat het zo rustig is want ik zit nu wel met heel veel tijd voor mezelf. Op zich wel goed hoor want dat had ik in de eerste week niet maar echt gezellig maakt dat het niet. Verder kan je hier niet zo heel veel doen nu behalve surfen en in het park rondlopen. Het goede surfweer zorgt er namelijk voor dat het slecht weer is om te gaan snorkelen of duiken, je ziet dan geen flikker. Ben dus maar weer veel aan het lezen. Ben nu al in mijn derde boek bezig dus dat schiet op. Heb er nog eentje over hierna voor de laatste 2 weken.
Heb nog geen idee wat ik de laatste week ga doen. Kreeg hier de tip om na Tortuguero naar Sarapiqi te gaan, en misschien kan ik dan nog een dagje Rincon doen (schijnt ook heel mooi te zijn). Of misschien ga ik wel gewoon in de omgeving van San Jose hangen, daar hebt je nog 2 vulkanen Poas en Irazu. Daar ga ik me de komende dagen wat beter op orienteren.
Hoop dat bij jullie alles goed gaat. Groeten

P.

Advertisement



6th January 2009

Hey Pieter, hier een berichtje van je collega Patricia van klantenservice. Ik h eb het adres van je reislog gekregen van Ria. Ik hoorde van haar dat je in Costa Rica zat en daar ben ik ook geweest de maand februari 2008. Ik lees net je reislog en je vraagt je af wat je nog zal gaan doen. Nou Tortuguero zou je eigenlijk niet over moeten slaan is echt ontzettend mooi! Je hebt dan echt het idee alsof je van de bewoonde wereld af bent heerlijk! Verder wens ik je heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen die nog zal gaan zien! Groetjes van Patricia
6th January 2009

Ha die P. eindelijk foto's! En mooie nog ook! Het begint mij trouwens wel op te vallen dat jij elke keer weer iets bijzonders beleeft wanneer jij gebruik maakt van de Connexion van de Rijke Kust. Steekwoorden: iritante chinezen, crack heads, kotsen en turbulentie in darmen. Wel cool dat je daar als een malle aan het surfen bent (tenminste daar lijkt het op -> zo niet, snel veranderen)! Jammer alleen dat je deze keer niet op een dorm ligt met 7 wilde amerikaanse meiden, 3 costa ricaanse schoonheden, 2 zweedse blondines en 2 willekeurige gasten (verdere anekdotes over Andrea hoeven niet per se te worden vereeuwigd). Van een dergelijke situatie verwacht ik de volgende keer een uitgebreid verslag uiteraard. Veel plezier nog in de laatste 2,5 weken van je vakantie! Surf's Up en groeten van R.

Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0688s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb