Stoere surfdude Pieter


Advertisement
Costa Rica's flag
Central America Caribbean » Costa Rica » Limón » Cahuita
January 7th 2009
Published: January 7th 2009
Edit Blog Post

Liebe Leute,

inmiddels regent het hier kei en keihard (maar alles is beter dan 10 graden onder nul), ben dus maar een internetcafeetje ingedoken.
De laatste dagen zijn qua weer iets minder hier. Iedere ochtend is het bewolkt, en 's middags begint de zon dan te schijnen.
Gisteren een tweede poging ondernomen om te gaan surfen. Was alleen niet zo'n slimme keus. Die ochtend was het weer bewolkt en dus ben ik in een zwak moment een sportschooltje ingedoken, was een brak hok hoor maar wel weer lekker om even te trainen. Die middag wilde ik een surfboard huren maar kwam na een half uurtje al snel tot de conclusie dat trainen en surfen op een en de zelfde dag geen goede combinatie is. Mijn armen en schouders waren al vrij snel gesloopt, daarbij kwam dat tijdens mijn eerste surfpogingen je al snel een pijnlijke buik/ribbenkas krijgt van het springen op die plank en het tegen de golven inbeuken. Daar kreeg ik nu dus ook weer last van. Wordt dus tijd om mijn wasbordje (ahum) weer eens tevoorschijn te toveren.
Morgen ga ik afhankelijk van het weer een laatste poging wagen, daarna kan ik altijd nog naar de sportschool ;-).
Vandaag de hele dag in het nationale park rondgehobbeld, heb echt onwijs veel dieren gezien (had alleen mijn camera niet bij me). 2 soorten luiaard, howlermonkey, spidermonkey, whitefacemonkey, 2 soorten giftige slangen (waarvan 1 felgeel en maar 10cm lang) en een giftige kikker (helemaal vaag blauw gekleurd). Zoveel had ik er in totaal nog niet eens gezien dus dat was wel cool.
Verder heb ik nu niet zoveel te vertellen, behalve dat het nu nog steeds regent (verzacht de pijn wat voor jullie).
Hierna ga ik 3 nachten naar Tortuguero, nog meer beessies spotten. Daarna heb ik plannen om terug naar San Jose te gaan en dat als uitvalsbasis te gebruiken voor wat dagtripjes in het centrale deel van Costa Rica. Je hebt daar veel nationale parken dus er valt genoeg te zien daar. Ik slaap dan ook weer in een dorm dus daar zal ik meer mensen ontmoeten dan hier. Het is hetzelfde hostel als eerst en daar kon ik wel meerdere foto's tegelijk uploaden dus dan krijgen jullie ze allemaal.

Voor de mensen die zitten te wachten op een paar stoere surfpics van mijn gebruinde surfbody (haha, kan me niet voorstellen maar ja, ieder zn ding), jullie moet ik teleurstellen meestal neem ik mijn camera niet mee naar het strand. En om de teleurstelling enigszins weg te nemen, zo stoer zie ik er niet uit op zo'n board (want ik kan het niet), dat gebruinde tintje is snel weer weg met min 10, die spierballen dat zijn geen spieren maar muggebulten, scheren doe ik hier weinig aan, ik loop alle dagen in mijn zwembroek en op slippers, hygiene staat hier niet op nummer 1 van mijn todo-lijstje (voordeel van alleen op vakantie gaan), en ik heb al weken geen gel in mijn haar..... enne.....
oh ja dames, ik ben nog vrijgezel ;-).

Groeten uit het nu niet zo zonnige Cahuita.

P.


Advertisement



10th January 2009

ik zei het toch...
Herinner je je nog dat ik zei dat Cahuita de mooiste stranden van C.R. heeft. Nou heb je het zelf gezien. Ik hoop dat je in Tortuguero ook nog het geulk hebt dat je een nest schildpadjes uit ziet komen en naar het strand ziet hobbelen. Vergeet dan vooral je fototoestel niet. Ben heel benieuwd naar al je foto's. Groetjes. Ria
10th January 2009

Travelblog als datingplatform, creatief hoor. Goed om te zien dat je aan het surfen bent! Pas wel op voor die giftige slang van 10 centimeter lang.

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0738s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb