Page 98 of traveloturc Travel Blog Posts

Asia » China » Shanghai December 4th 2007

Geo: 31.23, 121.47 GUN 1 GUNLERDEN SALI Uçağımız sorunsuz Shanghai n Pudong Havaalanına indi.Daha önce de yazdım .Uzun yolda yapılacak tek şey güzel içmek ve kulaklara TSM zerketmek.Bir süre sonra kopuyorsunuz ve bir bakmışsınız gelmişsiniz... Saat 15:00 gibi alandaydık.Arama tarama olmadı ..Zırt diye geçtik.Otobüsümüz kapıda bizi aldığı gibi Mayfair hoteline getirdi.Hemen odamıza yerleştik Şanghay , Çin'in en büyük kentidir. Eyalet düzeyi şehir yapısına sahip şehir Çin'in doğu sahilinde Yangtze Nehri deltasında kurulmuştur. Oldukça kalabalık olan bu kent, ayrıca Çin Halk Cumhuriyeti'nin en önemli liman kentidir.Nufus 22 milyon .... Şanghay, Doğu Çin'de Yangtze Nehri Deltası'nın kıyısında yer alan, Çin Halk Cumhuriyeti'nin en büyük, dünyanın da sekizinci büyük şehridir. Yaygın olarak Çin... read more
otel
odam
gece

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul December 3rd 2007

Geo: 41.0245, 28.9881 GUN 1 GUNLERDEN PAZARTESİ Aslı esası var mı? çok net bilinmiyor ama ifade edilen odur ki Hz Peygamberimiz (S.A:V) bir hadisinde "İlim Çinde bile olsa gidiniz alınız." diye buyurmuşlar.Biz de bu maksatla bir gurup arkadaşla Çin'de düzenlenen Auto Mechanica fuarına gitmeğe karar verdik. Automechanica dünyanın en önemli otomotiv fuarlarından biridir .Gençliğimde sadece Frankfurt 'ta düzenlenirken elde ettiği popülerlik nedeni ile dünyanın her yerinde yapılmağa başlandı. Çin 'in önemini söylemeğe gerek yok ...özellikle yan sanayi alanında ciddi bir yer alan ülkemizin dikkate alması gereken bir ülke... Sabah toplandık ..Firemiz yok .. Shanghai bizden 5 saat ileride ... read more

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul May 30th 2007

Geo: 41.0245, 28.9881 SEYAHATİN ÖZETİ: ÜLKE : 4 TÜRKİYE ,FRANSA,ALMANYA,HOLLANDA ŞEHİR : 19 Stuttgart, Almanya (2 ) Paris, Fransa Duppigheim, Fransa Molsheim, Fransa Barr, Fransa Obernai, Fransa Mont Sainte-Odile, Ottrott, Fransa Colmar, Fransa ( 2 ) Strazburg, Fransa Düren, Almanya Eindhoven, Hollanda Eguisheim, Fransa ( 5 ) Koenigsberg,Fransa Riquewihr, Fransa Ribeauville, Fransa Orschwiller, Fransa Munster, Fransa Rouffach, Fransa Wintzenheim, Fransa YOLCULUK İstanbul, Türkiye Stuttgart, Almanya UÇAK Paris, Fransa ARABA Duppigheim, Fransa ARABA Molsheim, Fransa ARABA /b... read more
FRANSIZ ŞARAP YOLU AYRINTI

Geo: 41.0245, 28.9881 GÜN 15 Günlerden çarşamba İnsan dediğin kuş misali . Çat kapı Stuttgart'tasın çat kapı İstanbul 'dasın. Tam zamanında indik. Aracımızı parktan aldık tabi park ücreti 15 günlük olunca neredeyse aracı rehin bırakacaktık. Paramızı ödedik ve İstanbul trafiğine karıştık. Bu İstanbul büyük be kardeşim !!! Git git evimize gelemedik. Her neyse sonunda sağ salim eve varabildik. Boğaz'a karşı bir kahve patlattık. Bu da tüm yorgunluğumuzu aldı gitti. Bizden bu kadar . Gelecek yolculukları paylaşmak üzere sağlıcakla kalınız. Size günümüzün küçük bir videosunu sunuyorum : http://tripwow.tripadvisor.com/tripwow/ta-00a2-8a52-4f35?lb... read more
yine
saçlarını
toplamış

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Stuttgart May 30th 2007

Geo: 48.7771, 9.18071 GÜN 15 Günlerden Çarşamba Ne kadar çabuk yedik yuttuk 15 günü. Uçağımız 15 :00 civarında Yolun tamamı 250 km filan . Tedbirli olalım diye erkenden yola çıktık. Amacımız erken varırsak biraz da Stuttgart' ta dolanmak. Aracın benzini dolacak vs vs. Erkenden Eguisheim den ayrıldık. Önce yol gereği Colmar'a oradan Selestat a geçeceğiz fakat Tontonumuz bizi D 424 diye bir yola soktu. Biz normal yolumuzda olduğumuzu sanıyoruz. Birden bire Alman hududuna geldik. Elimde harita yok ama kağıt üzerinde Strasbourg tan geçmeyi hayal ediyorum. Tam Alman hududunu geçtik tonton (GPS TOM TOM) sapıttı. Nerede olduğunu bilmiyor Ekran dağı taşı gösteriyor. Sabah erken olduğundan soracak kimse yok etrafta. İngilizlerin tabiri ile "in the middle of ... read more
sigarasız olmaz
bekliyoruz

Europe » France » Alsace May 29th 2007

Geo: 48.2416, 7.38453 GÜN 14 Günlerden Salı Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra yollara vurduk . Bugün yüklü bir programımız var hava da pek parlak değil. Programda Haut-Kœnigsbourg şatosunu ziyaret etmek var . Burası ovaya bakan kartal yuvası gibi bir yer. Şatoya tırmanırken sisler içinden geçtik. Sabah erken ..Yollar tenha ...tam bir korku filmi atmosferi doğdu. Ben filmin her yere dalıp çıkan salak oğlanını temsil ederim . Ayşe de bu gibi şeylerden pek bir tırsar . Ya Allah deyip epeye kadar tırmandım. Haut-Kœnigsbourg şatosu Selestat ın batısında yer alan Orschwiller kasabasının tepesindeki Vosges dağlarında bulunuyor. Bulunduğu stratejik nokta nedeniyle tüm Orta çağ da 30 yıl savaşlarına kadar çok el değiştirmiştir. Daha sonra 1900 yılında tekrar rest... read more
giris
bir sey atarlar mi ?
korkmuyorum

Europe » France » Alsace » Eguisheim May 29th 2007

Geo: 48.0428, 7.30673 GÜN 14 Günlerden Salı Akşam üstüne doğru yuvamız Eguisheim e döndük . Önce meydanda oturup bir yorgunluk kahvesi attık. Bugün Şarap yolunda son günümüzdü. İtiraf etmenin bir mahzuru yok çok ama çok memnun kaldık. Bu kararı aldığımızda bu kadar eğleneceğimizi ve iyi vakit geçireceğimizi doğrusu hayal bile edememiştik. Aslında tesadüfen çok iyi bir zaman seçmişiz Bu aydan sonra buralarda yer bulmak pratik olarak imkansız. Her neyse her şey iyi gitti. İnşallah anlattıklarımız herkesin başına gelir ve neşeli günler geçirirsiniz. Evimize döndüken sonra, yarın ki yolculuk için biraz toplandık. Ve süslenip püslenip buranın en ağır lokantası olan "Trois Chateaux" ya gittik . Makul ölçüde bir lokantaya ne diye 3 şato demişler ...an... read more
3 çiçek odulu
balkonlar
lokantamız

Europe » France » Alsace May 29th 2007

Geo: 48.0744, 7.28737 GÜN 14 günlerden Salı Rouffach dan devam ederek Wintzenheim diye şirin bir kasabaya vardık. Burası da Yüksek Ren havzasında Alsace bölgesinde yer alan bir kasaba Burası çok ilginç bir yer. Colmar ın batısında yer alıyor ve çok az yağış alan yerlerden biri. Munster vadisinin yarattığı hava akımları nedeniyle buraya pek yağmur yağmazmış. İsminden anlaşılacağı gibi bu Şarap yolunda tipik Fransız ismi taşıyan bir yer bulmak adeta imkansız. Anlaşılacağı gibi bu yöre uzun süre Almanlaın denetiminde kalmış ve savaş ganimeti olarak Almanya dan apartılmış gibi durmaktadır. Halkı mükemmel Almanca konuşuyor yanında Alsasça konuşuyor ve tabi Fransızca konuşuyorlar. Halkını genelde mutlu gördüm. Şarap işinden ciddi gelir elde ettikleri açık. Wintzenheim özellikle çiçekleri ve çiçek a... read more
bir araba çiçek !!!
Kuş kondurmuşlar

Europe » France » Alsace » Rouffach May 29th 2007

Geo: 47.9571, 7.2994 GÜN 14 Günlerden Salı Munster den çıktık yola ve vardık Rouffach' a ... Rouffach ta aynen diğerleri gibi Yukarı Ren bölgesine bağlı şirin bir fransız kasabası. Burası 5 yy da Surlu kent Oppidum Merovenj kırallığının sarayının bulunduğu yermiş…30 yıl savaşlarında bu saltanat sona ermiş.. İsveçliler kenti tüketmişler.. Daha sonra Fransızlar Alsace' ı alınca kent tekrar müreffeh yaşamına dönmüş.. Özellikle adını şatodan alan Kiraz bazlı Kirsch satışları yöreyi kalkındırmış… Naziler döneminde nedense milli eğitim enstitüsü (NAPOLA) buradaki sanatoryumda konuşlanmış.. Neler görülür ? Ufak bir yer olmasına rağmen ciddi bir Katedrali var.Notre Dame de l'Assomption adında ve Roman Gotik karışık bir mimarisi... read more
Tarihte Rouffach
dereler
çok kalabalık

Europe » France » Alsace » Munster May 29th 2007

Geo: 48.05, 7.13333 GUN 14 Günlerden Salı Konigsberg şatosu korku filmi setinden hızla uzaklaştık. Arada bir arkaya bakıp gelen giden var mı diye kontrol ettik. Az bir km sonra Munster denilen dağ kasabasına geldik. Biraz etrafı dolaştık. Resimler çektik . Bir markete dalıp peynirler ve hardallar aldık. Öğlene doğru çok tenha bir lokanta bulduk ve güzel bir yemek yedik. Munster Yukarı ren bölgesinde yer alan bir fransız kasabasıdır. Adı ile anılan peyniri ile ünlüdür . Munster vadisi "ülke içinde ülke olmak"gibi bir özelliğe sahiptir. Bağlı olduğu Alsace bölgesinden kesin çizgilerle ayrılarak "küçük isviçre" olarak adlandırılmaktadır. Daha ileri gidiyoruz ve diyalektini yakın kasaba sakinleri dahi anlamakta zorluk çekme... read more
tipik ev
kilise 1873
cheese of munster

Tot: 0.162s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 68; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb