Page 2 of brusseltjeplus Travel Blog Posts

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta June 15th 2009

De tweede week dat de kids in Yogja naar school gaan! Ze hebben al een ritme, alleen vinden ze het lastig om op tijd klaar te staan voor de taxi (net als thuis, nietwaar Fia :)). Het ontbijtbuffet is dan ook heerlijk. Onze kids weten feilloos de meest zoete hapjes eruit te halen. Gelukkig zien ze ook wel dat de gemiddelde Indonesiƫr niet echt een gaaf gebit heeft dus we hebben goede hoop dat ze over een tijdje doorhebben dat ze beter een ander ontbijt kunnen kiezen. Tot die tijd blijven Mark en Evelien het wel zeggen. We vinden nog steeds heerlijke eettenten, en het is opvallend hoe vriendelijk het personeel is tegen de kids. Youk heeft elke dag nogal moeite om tijdig zijn bestelling te doen. Meestal begrijpt hij niets van de namen en mocht ... read more
YIS: taekwondo
YIS: Javaanse trefbal
Juno in actie bij Javaanse trefbal

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta June 11th 2009

Het eerste weekend ligt voor ons. Iedereen is toch behoorlijk vermoeid vanwege de jetlag, de warmte, alle gebeurtenissen van de week en het drukke programma. We nemen ons dan ook voor dat we het rustig aan doen dit weekend. Op zaterdag moeten een paar dingen geshopt worden, en voor de rest lekker relaxen. Al met al is het na het ophalen van Pien toch een uur of 2 voordat we in het zwembad liggen, en Evelien shopt dan nog even lekker door in Yogyakarta's duurste shopping mall, waar de noodzakelijke dingen werden gekocht: sokken, petten en wat sportkleding voor Eef. In de avond staat er een ITC alumni meeting op het programma, een bijeenkomst van oud studenten van het ITC uit Yogyakarta en omgeving. Het is een gezellige en informele bijeenkomst, waar de kinderen uit Nederland ... read more
alumni meeting

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta June 8th 2009

Op donderdag 4 juni zijn de kids een dagje alleen op school geweest. Evelien is namelijk met de trein naar Solo (zusterstad van Yogya) op een uur reizen, samen met Lonneke, ook moeder van 3 kinderen op school en eigenaresse van een restaurant in Solo genaamd "O Solo Mio". Een leuke trip door rijstvelden met mooie vergezichten. Onderweg kon je ook een stukje van het Prambanancomplex zien. Bij O Solo Mio de eerste heerlijke koffie in Indonesie gedronken met appeltaart. Het restaurant in Solo is hartstikke sfeervol ingericht. Met de becak naar de grootste pendopo can de wereld (een soort van Indonesisch overdekt verhoog waar het heerlijk toeven is met live gamelan muziek. Solo heeft een hindoeistische Sultan die in hoog aanzien staat, maar voor het eerst zien we ook een volledig gesluierde vrouw op straat. ... read more
A really large pendopo
Pien and Youk at school
Ramayanaballet near the Prambanan

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta June 3rd 2009

Minggu pertama (de eerste week) deel 1 10 minuten voor vertrek van huis zegt Mark: het is voor het eerst dat ik er echt zin in heb! Jose (buuv) brengt ons naar het station en nu iedereen loopt met rugzak en koffer begint het echte reisgevoel. De eerste verrassing op het station: Fia komt langs . Youk voelt zich snel thuis in de trein, hij mag van de conducteur omroepen: STATION HILVERSUM. Afscheid van de familie Brussel op schiphol. Youk houdt het niet helemaal droog hij veegt een traantje weg omdat hij Floris voor lange tijd niet ziet. Hij is ook op van de spanning. Na alle hectiek vlak voor vertrek, stapten we vrolijk in het vliegtuig. Mark wordt al beticht van polygamie omdat ze Pien voor zijn vrouw aanzien en Evelien vervolgens ook nog ten ... read more
Afscheid voor de douane
vertrek van schiphol
5 sterren zwembad

Tot: 0.134s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 55; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb