Anton Saressalo

Tonza

A guy from Finland willing to see the world.

Europe » Spain » Balearic Islands » Ibiza June 26th 2009

25.06.2009 Aeropuerto de Eivissa 650 euroa rahaa 2 kameraa 2 ipodia 2 hajuvettä nahkatakki muuta pienempää Kuulostaa pakkauslistalta kahden viikon matkalle Espanjaan, ja sitähän se olikin, kunnes maananaina Privilegen Tiesto-keikalta palatessa kello 7 aamulla löysimme hotellihuoneemme oven avonaisena. Varas oli tullut sisälle hehtaariparvekkeen (1. kerros) huonosti lukitun oven kautta. Kaikki laukut oli tietysti tongittu ja kaikki arvokkaimmat tavarat viety, yhteensä yli 2000 euron arvosta sälää. Muutoin Ibiza kyllä toimi kiitettävästi: rantoja, clubeja ja vähäpukeisia naisia riitti silmänkantamattomiin. Kävimme mm. maailman suurimmalla klubilla, Privilegessä Tieston showta kokemassa. Täytyy kyllä sanoa, että keikka oli kyllä unohtumaton ja koko 39 euron (+12 euron cuba libren +6 euron veden) arvoinen, vaikken musiikkigenrestä mitään ymmärräkään. Kokemisen arvoinen oli m... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona June 20th 2009

20.06.2009 Port de Barcelona Muutama sana espanjalaisten tehokkuudesta: tarkoituksena tehdä ikimuistoinen lauttamatka Barcelonasta Ibizalle. Viikko sitten Tallinnaan risteilleelle asian luulisi olevan piece of cake... Vaikeudet alkoivat jo lippuja varatessa, kun internetin vaikeaselkoisesta varauajärjestelmästä pääsi eroon, tuli seuraavaksi eteen sataman etsiminen. Tässä vaiheessa netti kävi hyödyttömäksi ja ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sataman vahvistaminen paikan päällä. Iscomar Ferryn toimipiste tosin löytyi helposti, säätö alkoi vasta matkailtana: Lähtöselvityksen señorita neuvoi odottamaan, sillä lautta lähtisi 1,5h myöhässä, noh onneksi oltiin paikalla suomalaisittain reilusti etuajassa! Tunnin päästä huomasimme istuvamme tyhjässä odotushallissa 'missä kaikki muut on?' Tiedustelin asiaa virkailijalta, jonka mukaan kaikki oli ok. Onneksemme avulias henkilökunnan jäsen t... read more

Europe » Spain June 14th 2009

Passi ja hammasharja Tätä päivää, kesäkuun 14.:ta on odotettu kauan. Siitä on suhteellisen tarkalleen vuosi kun idea reissusta sai kipinän valoisana kesäyönä. Silloin tosin lähdettiin suunnittelemaan reilausmatkaa koko Euroopan ympäri kuukauden ajan... Käytännön syistä ja matkan yksinkertaistamiseksi matka-aika lyheni kahteen viikkoon ja reitti ensin vain Länsi-Eurooppaan ja loppujen lopuksi se kattoi enää Espanjan. Nyt Espanjassakin jouduimme karsimaan suuren maan tarjoamista loputtomista vaihtoehdoista ja päädyimme "ainoastaan" viiteen legendaariseen kohteeseen. Kamat alkavat pikkuhiljaa olla jo kasassa. (Helposti mahtuu kahden viikon tarvikkeet yhteen reppuun, max 55x40x20cm, max 10kg!) ja VW Polo suuntaa parin tunnin kuluttua punaisen kokkansa kohti Tampere-Pirkkalan lentokenttää. Seuraava postaus Espanjasta, jos vaan löydän wlanin tai nettikahvilan sieltä lati... read more

Europe » Spain June 7th 2009

Carpe diem! Tartu hetkeen, seize the day, tai espanjalaisittain ¡vive el momento! on ikivanha sanonta antiikin Roomasta. Se kehottaa elämään nykyhetkessä, olemaan haikailematta menneitä tai odottamatta tulevaisuutta. Liian usein kuitenkin tulevaisuus vaikuttaa paljon houkuttelevammalta kuin nykyhetki, ruoho on aina parempaa aidan toisella puolella, eikä mikään riitä. Myönnän itsekin sortuvani tulevaisuuden tavoittelemiseen aivan liian usein, armeija ja jatko-opinnot jo siintävät mielessä, vaikka lukiosta on hädin tuskin päästy pois. Näin tulee olemaan vielä viikon ajan, mutta sitten pitää muistuttaa itselleni: ¡vive el momento!! *14.6. Helsinki, FINLAND-Tampere, Tampere-Lontoo (Stansted), UNITED KINGDOM Yö Lontoon laitakaupungilla tai lentoasemalla aikaista aamulentoa odotellen. *15.6. Lontoo-Girona, CATALUNYA, SPAIN Leppoisa illanvietto katalonialaisessa... read more

Tot: 0.096s; Tpl: 0.004s; cc: 5; qc: 48; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb