Kamilla Lund Pedersen

KLP88

...Men heldigvis forlader jeg ikke helt Cali endnu:) Jeg kan slet ikke forstå det.. nu skal jeg snart forlade det som har været mit hjem de sidste 5 måneder! Jeg er virkelig blevet det man kalder godt gammeldags forelsket i denne by - og generelt bare Californien! Jeg synes ikke 5 måneder går så hurtigt hjemme i DK, men her er de bare fløjet afsted. Jeg har set og oplevet utrolig mange ting og jeg har ALDRIG fortrudt at jeg tog herover. Jeg ville ønske jeg kunne blive længere, men pligterne kalder hjemme og i DK og selvfølgelig savner jeg også familie og venner utrolig meget. DK er trods alt mit hjemland, men San Diego er helt klart blevet mit andet hjem:)! Idag har jeg min allersidste final og det er lidt mærkeligt at det er ... read more
SDSU

3 uger tilbage i San Diego Jeg ved det er rigtig rigtig lang tid siden jeg sidst har opdateret min blog - men har simplethen haft saa meget om orerne! Sidder ved en amerikansk computer, saa kan desvaerre ikke skrive de tre specielle bogstaver fra DK.. Det maa i leve med:) Aprilsnar/aprilsjov/aprilbesog April maaned forsvandt lige saa hurtig som den kom.. Midt i maaneden fik vi besog af 4 danske drenge, som skulle bo ved os i 2 uger. En af dem bor pt i LA og de andre var bare paa besog. Det er alle sammen nogle af Helenes venner hjemmefra, men de var utrolig flinke og vi hyggede os. Dog var det lidt voldsomt at husstanden blev mere end fordoblet, men det var egentlig bare hyggeligt at der var mennesker overalt. I den sidste ... read more

... San Francisco:D Torsdag stod vi tidligt op, da vi skulle ud at hente vores lejede bil. Vi tog en taxa ud til Enterprise, som lå tæt på lufthavnen. Helene og Josefin kendte en, der arbejdede for Enterprise og derfor kunne vi få en del rabat. Vi fik bl.a. en GPS gratis med og vi behøvede heller ikke at aflevere bilen med en fyldt tank. Derudover fik vi en fullsize bil til næsten ingen penge - så det var en god deal:) Idet Helene ikke har noget kørekort, var det Josefin og jeg der skulle køre hele vejen. Vi havde fået af vide, at turen ca. ville komme til at vare 7-8 timer afhængig af trafik og pauser undervejs. Køreturen derop gik uden nogle problemer og vi glædede os alle til at komme til storbyen. Dog ... read more

Ferie, ferie, ferie.. det er noget vi ka' li' Så er der Spring Break og hvor er det skønt! Torsdag var den sidste skoledag inden ferien begyndte. Der var ikke særlig mange til timerne - de fleste havde allerede taget forskud på ferien. Onsdag aften kom Helenes veninde Osob fra San Francisco, da hun skulle bo hos os nogle dage her i San Diego:) Hun er rigtig fra Sverige, men tager en hel uddannelse herover - hun fortalte os at hun mindst skulle være her 8 år! Så er mine 6 måneder jo ingenting! Hun tog hjem idag, da hun skulle til møde på hendes arbejde i aften. Men vi ser hende på torsdag igen, da vi lejer en bil og kører til San Francisco:) Vi skal bo ved hende på hendes værelse. Hun bor i ... read more
Osobs kaempe bil!
Smukke blomster
Skönne piger

Hvad skal vi fejre idag...? Fødselsdag på Santa Rita + midterm Denne uge er en stor fest! Igår var det Mayas fødselsdag og det blev fejret på bedste manér! Vi startede med at stå op kl. 6 om morgenen, for at lave morgenmad. Der blev skåret frisk frugt og lavet amerikanske pandekager. Vi vækkede hende med dansk fødselsdags sang, danske flag og gaver:) Det var en super hyggelig morgen med god mad, en glad fødselar og generelt en rigtig god stemning. Vi var ca. 7 samlet til morgenmad. Desværre skulle nogle af os i skole, og skulle derfor nå en bus kvart over 8. På vej mod skole prøvede vi ihærdigt at læse i vores noter til vores midterm senere på dagen. Vejret var skønt, optil 27 grader - så det var egentlig meget varmt. Men ... read more

... Stays in Vegas Er det ikke det man plejer at sige? Jeg vil nu alligevel gerne berette om vores helt utrolige tur til Vegas denne weekend. Torsdag - klar, parat til at tage mod Sin City (syndernes by) Torsdag morgen blev bilen hentet ved den lokale biludlejer, som var så sød at give rabat. Vi fik derfor en 7 personers bil til 300 dollars i alt og med ubegrænset antal mil. Bilen blev straks pakket og vi var klar til at køre. Vi var alle MEGET spændte på turen og især at se Las Vegas med vores egne øjne. Vi havde brændt nogle cd'er med både danske og udenlandske sange, så vi havde noget at synge med på:) Undervejs på køreturen, som mest gik lige ud og på motorvej, holdte vi nogle få stop. Med ... read more

North America » United States » California » San Diego » Pacific Beach February 25th 2010

LAS VEGAS!!! Breaking news.. vi tager til Las Vegas på næste torsdag, dvs. om præcis 7 dage! Vi har alle fri fra skole, da der er Furlough Day (nogle dage som alle professorer har, hvor de ikke får penge for at gå på arbejde, pga. nedskæringer i budgettet - noget i den stil) - derfor er det netop oplagt at tage afsted! Vi er 6 piger, så det skal nok blive sjovt. Efter skole idag, var vi nede og reservere en bil da vi skal have en lidt større bil end normalt. Vi glæder os alle rigtig meget til at se hvad Las Vegas egentlig er. Vi er også igang med at undersøge hvor vi skal bo, da vi gerne vil bo på The Strip - som er deres main street. Derfra kan vi gå rundt ... read more
Afslapning

North America » United States » California » San Diego » Pacific Beach February 21st 2010

SD Er mere eller mindre kommet ind i en såkaldt hverdagsrytme. I tirsdags havde vi dog vores første midterm i faget "Principles of advertising". Det drejede sig om 50 spørgsmål, hvor 25 var true/false og resten multiple-choice. Det lyder umiddelbart nemt, men de fleste spørgsmål var faktisk ret svære. Fik svaret rigtigt på 32 spørgsmål ud af 50 og det gav mig 64 point ud af 100 - ikke det bedste, men kunne have været meget værre. Ved dog pt ikke om jeg er bestået, da vi ikke har fået karakter, men det håber jeg! Vejret har igen været lidt skiftende - næsten hele ugen har der været super godt vejr. Optil 25 grader, men her til weekenden har det regnet og været gråt. Solen skinner dog lidt idag. Har også fået et nyt fag idet ... read more
Hygge

North America » United States » California » San Diego » Pacific Beach February 4th 2010

My life right now.. Whale watching & Little Italy Mandag til middag tog vi ned til havnen for at tage på whale watching. Vi var ikke helt sikker på om vejret ville egne sig, da der var en lille smule overskyet. Da vi kom derned besluttede vi os for at gå ombord - vi var der jo nede. Hele turen ville vare ca. 3 timer og det kostede 32 dollars. Vores forventninger var høje, da vi havde hørt, at der var rigtig mange hvaler ud for San Diego på dette tidspunkt af året. Vi undrede os lidt over at folk havde både huer, vanter og vinterjakker på, for så koldt var det da ikke! MEN vi blev klogere, det var MEGET koldt ude på vandet pga. vinden. Vi sejlede ud fra havnen og endte faktisk på ... read more

North America » United States » California » San Diego » Pacific Beach February 1st 2010

Er nu officielt en "Pacific Beach-beboer" Nu sidder jeg så på mit nye værelse, i min nye MEGET store seng og egentlig nyder tilværelsen! Har haft en rigtig dejlig dag med masser af solskin og skønne mennesker. Ved middagstid tog jeg sammen med Maya, Rikke og Anneline - og Hannah (svensker) ned til Mission Bay, som ligger 5 min. gang herfra hvor vi bor. Vi skulle ned og ligge i solen ved vandet. Det var lidt absurd at kunne ligge i bikini her, mens der er sne hjemme i DK. Men skønt var det:)! Dog var der stadig en kølig brise, men det er jo kun januar.. Sidst på eftermiddagen kunne jeg så endelig flytte mine ting ind på mit nye værelse. Den sidste nat sov jeg hos pigerne inde ved siden af, da mine nye ... read more

Tot: 0.173s; Tpl: 0.006s; cc: 4; qc: 84; dbt: 0.0791s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb