Der er ALTID noget at fejre:)

Published: March 17th 2010

Hvad skal vi fejre idag...?

Fødselsdag på Santa Rita + midterm
Denne uge er en stor fest! Igår var det Mayas fødselsdag og det blev fejret på bedste manér! Vi startede med at stå op kl. 6 om morgenen, for at lave morgenmad. Der blev skåret frisk frugt og lavet amerikanske pandekager. Vi vækkede hende med dansk fødselsdags sang, danske flag og gaver😊 Det var en super hyggelig morgen med god mad, en glad fødselar og generelt en rigtig god stemning. Vi var ca. 7 samlet til morgenmad. Desværre skulle nogle af os i skole, og skulle derfor nå en bus kvart over 8. På vej mod skole prøvede vi ihærdigt at læse i vores noter til vores midterm senere på dagen.
Vejret var skønt, optil 27 grader - så det var egentlig meget varmt. Men ude på skolen har de en sjov idé med at skrue al for højt op for air condition, så derfor var der nærmest minus grader inde i klasse lokalerne. Vi frøs meget!

Om eftermiddagen skulle vi have vores midterm og vi havde ikke nogen forventninger, da vores lærer er meget medgørlig. Han lagde ud med at sige i vores allerførste time, at alle nok skal bestå faget uanset hvad. Det har så siden hen vist sig at demotivere os alle sammen, idet folk desværre ikke tager faget særlig seriøst pga. vores lærers tidligere udmelding. Han er ALT for sød og flink og der er ikk rigtig nogen der har respekt for ham. Desværre! Desuden snakker han altid om alt muligt, som overhovedet ikke har relevans til vores fag. Hans Ipod kommer bl.a. i første række (konen i anden) - sådan nogle ting snakker han om.
Selve prøven drejede sig "kun" om 35 spørgsmål, og de fleste af dem var lige til. Vi var stortset alle færdige efter 35-40 minutter, så det var skønt. Derefter gik turen hjem med trolley og bus.

Da vi kom hjem slappede vi alle af, inden vi skulle mødes og ud at spise et sted der hedder Firehouse. Det ligger heldigvis tæt på hvor vi bor, så vi gik derhen. Det var super god mad - noget alle havde set meget frem til😊 Alt i alt var det en rigtig dejlig dag, og da jeg endelig kom i seng, gik der ikke lang tid før jeg sov.

Patrick - hvem er han?
Idag er det så St. Patricks Day - en dag som er tilegnet det irske folkefærd. Alle går rundt i grønt tøj og senere i dag bliver der fest og og musik i gaderne. Det var egentlig meningen at vi skulle downtown og opleve en ægte St. Patricks Day, MEN da vi først har sent fri fra skole tror jeg bare vi tager hjem til PB og evt. går ud her. Jeg ved ikke hvad det egentlig drejer sig om, andet end hygge og fest - men det lyder jo også meget godt😊 Vi kom jo ikke ud til Mardi Gras, så derfor bliver vi nødt til at opleve denne dag.

Barbecue-fødselsdags-fest
Fredag er der så stor fødselsdags fest på Avalon street. Idet Maya havde fødselsdag igår og to svenskere har fødselsdag henholdsvis idag og imorgen - har de valgt at slå det sammen til en stor fest fredag. Vi bliver ca. 40 mennesker i alt og de fleste kender jeg allerede. Vi har været en del sammen med en gruppe svenskere og tyskere, og de kommer alle sammen. Det skal nok blive hyggeligt, da vi skal grille😊

Weekenden byder højest sandsynlig på afslapning og læsning til midterm på næste tirsdag! Måske skal vi i biografen og se en god film, da der går rigtig mange gode film pt😊

Planer for næste uge
I næste uge får vi besøg af Helenes veninde fra San Francisco, så det bliver super hyggeligt. Hun bliver her i et par dage. Planen er således, at vi tre kører med hende tilbage til SF og holder noget af vores Spring Break der. Jeg glæder mig utrolig meget til at se The Golden Gate og generelt bare byen😊 Vi skal bo ved hende og hun vil gerne være vores personlige tour guide - så det er jo perfekt!

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb