SPRING BREAK!

Published: March 29th 2010

Klar til en löbetur..Klar til en löbetur..Klar til en löbetur..

Josefin og jeg er ved at göre os klar til en löbetur langs stranden. Vi kan begge godt li' farven orange:)

Ferie, ferie, ferie.. det er noget vi ka' li'

Så er der Spring Break og hvor er det skønt! Torsdag var den sidste skoledag inden ferien begyndte. Der var ikke særlig mange til timerne - de fleste havde allerede taget forskud på ferien.

Onsdag aften kom Helenes veninde Osob fra San Francisco, da hun skulle bo hos os nogle dage her i San Diego😊 Hun er rigtig fra Sverige, men tager en hel uddannelse herover - hun fortalte os at hun mindst skulle være her 8 år! Så er mine 6 måneder jo ingenting!
Hun tog hjem idag, da hun skulle til møde på hendes arbejde i aften. Men vi ser hende på torsdag igen, da vi lejer en bil og kører til San Francisco😊 Vi skal bo ved hende på hendes værelse. Hun bor i et slags kollegie sammen med en del andre piger, så det skal nok blive hyggeligt. Hun har egen bil og vil derfor vise os rundt i hele byen og være vores personlige tour-guide😊 Vi bliver i SF indtil søndag, hvor vi kører tilbage til SD. Selve køreturen kommer til at tage ca. 7 timer afhængig af trafik og hvor mange stop man tager
Osobs kaempe bil!Osobs kaempe bil!Osobs kaempe bil!

Osob og Helene klar til en köretur:)
undervejs. Josefin og jeg skal køre, da Helene ikke har noget kørekort. Men det skal nok gå😊

Imorgen tager vi et smut til Mexico for at se Tijuana. Det glæder jeg mig rigtig meget til, da det altid er sjovt at se noget helt nyt. Vi tager bus og trolley derned og det kommer ca. til at tage 1½ time frem og tilbage. Men sådan er det når man ikke har bil!

USA (Underlige Skøre/Skønne Amerika)

Har lavet denne liste for sjov, da USA bare er anderledes på nogle punkter😊

Du ved du er i USA/San Diego når:
Du kan komme i fængsel for at spise i de offentlige transportmidler
Når du kun møder mærkelige mennesker i trolley og bus, da ALLE andre ”normale” har bil
Når du kun ser store biler - jo større jo bedre
Du ikke kan få rugbrød ligesom i DK (dog kan det købes nogle enkelte steder, men ikke i Rahlps hvor vi handler!)
Det er svært at finde lakrids ligesom vi kender det
ALT kan lade sig gøre - hvis det ikke kan lade sig gøre i USA ved jeg ikke hvor det skulle kunne lade sig gøre… The American
Smukke blomsterSmukke blomsterSmukke blomster

Det er da et nydeligt billede..
Dream!
Du hverdag kan kigge ned på havet fra vores altan og se de smukkeste solnedgange
Når du ser og møder ALLE nationaliteter
Når folk render rundt med surfboards overalt
Når du kan købe sushi til næsten ingen penge

Skönne pigerSkönne piger
Skönne piger

Osob, Helene, Josefin og jeg - klar til at tage til houseparty i La Jolla hos vores tyske venner!
DSC03870DSC03870
DSC03870

I bussen paa vej til Old Town
DSC03872DSC03872
DSC03872

Paa vej over graensen til Mexico
DSC03878DSC03878
DSC03878

Tijuana
DSC03881DSC03881
DSC03881

Mexicansk hat!
DSC03888DSC03888
DSC03888

Vi synes dette sted ligner scenen fra Grease hvor de körer bil löb..
DSC03885DSC03885
DSC03885

Josefin faar lavet fletninger:)

Tot: 0.101s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb