Anker Birker

Anker

A old traveler, have been around the many times. But now we dissed to go for the trip to Cannion in USA

Så lige den sidste opdatering inden turen går østpå, til lille Danmark. Nu skal vi snart til at vende os til små biler, små veje, små villaer igen og små portioner mad. Vi kørte til Hollywod bouleward, for at gå en tur, det endte med at vi tog en tur rundt for at se de alle de berømtes villaer. Vi gik så en tur op ad Hollywood boulevard bagefter hvor vi mødte Spiderman, så alle fliserne med navne og fodaftryk. Derefter kørte vi til Farmers Market der var mange små butikker i et marked, men nu var det mest et spisested.... read more
Hollywood sign
Spiderman
Alle de kendte i Hollywood

Hej igen. Kedelig dag kørte 640 km. Vi så nok tusind vindmøller lige før vi nåede til Los Angeles. Men vi nåede at stoppe undervejs, købte nogle sokker, og 4 par cowboybukser, billigt herovre. Desværre der er ikke nogen billeder fra dagens tur, men der er noget video, vi kan kikke på når vi kommer hjem, imorgen går turen ind til Hollywod for at kikke på alle stjernerne.... read more

North America » United States » Arizona » Scottsdale August 7th 2009

Hej så har vi rundet 2000 miles idag, det er 3200 km. Vi sov længe men kom adsted fra dette dårlige hotel i rimelig tid, kørte på den gamle Route 66 i Flagstaff, men den var ikke noget at skrive hjem om, vi forsatte ad 179 til Seadong en rigtig natur vej, hvor vi endte i Sedona, en rigtig hyggelig by, her kunne vi godt finde på at slå os ned. fortsatte mod Phoenix, Scottsdale, det er en Oase midt i ørkenen, vi bor på Cottonwods resort i Scottsdale, stedet for Golf elskere, vi har en dejlig stue med et lille køkken, soveværelse, badeværelse, samt udendørs Jazcusi, så det var det første vi havnede i, kørte en lille tur fandt en lille hyggelig dansebar 6 km. herfra. Her er varmt som bare pokker, så vi havner ... read more
Bell Rock i nærheden af Sedona
Vores Resort

North America » United States » Arizona » Williams August 6th 2009

I dag har vi haft en på den store oplever, vi vågnede ved at vi ikke kunne sove mere. Kl. var seks troede vi, vi kunne ikke få morgenmad på hotellet, det kunne vi ikke forstå, så vi gik påDenny´s, vi skyndte os og blive færdig, og kørte til Grand Canyon Lufthavn hvor vi skulle være kl. 9:30. Det viste sig at vi var en time foran, så vi havde pludselig god tid. Vi fik en tur ud over syd kanten af Grand Canyon, vi fløj langs med Colorado floden, til vi kom til Nord kanten, som er noget højere. vi fløj derefter tilbage igen, vi havde dermed set dette enorme naturfænomen, det er ikke til at beskrive. Vi tog til tilbage til Grand Canyon for at gå en tur ned i dalen, vi gik ca ... read more
Colorado River
Connie nyder udsigten
Berggeder

North America » United States » Arizona » Williams August 5th 2009

Kørte fra Page mod Grand Canyon, det første vi gjorde var ved et stop ved en af Indianerboderne, for at se hvad de havde, der var mange spændene ting og fine ting, virkelig håndarbejde. Fortsatte mod Grand Canyon, hvor vi var ude kikke flere steder, imponerende syn, var inde og spise i byen. Toget kørte derfra ved vi forlod stedet. Vi kørte mod Williams en rigtig gammel by typisk western, den berømte Route 66 løber igennem byen her, igen inde for at kikke souviniers, fik os dejlig kop Iskaffe, derefter var western show midt på gaden festligt show.... read more
Colorado river
Det gamle bordel i Williams
Wetern show

North America » United States » Utah » Bryce Canyon August 5th 2009

Vi kørte ind i Bryce Canyon, et betagende syn med alle disse sandstens søjler der bare står der, og så er der en udsigt langt ned i Arizona 160 km. Vi kørte derefter mod Page. vi havde et stop undervejs ved den store dæmning over colorado river, 280 meter til bunden. Vi var nede ved Lake Powel som er berømt for sit blå vand. Page det er byen med 12 kirker lige ved siden af hinanden. Vi ckekkede ind på Holiday Inn. Gik en tur ned af hoved gaden for at se hvad det var for noget, men der ikke meget at kikke på.... read more
Natural Bridge
Er hun ikke sod
Nej denne her er sod

North America » United States » Utah » Bryce Canyon August 5th 2009

Her på ottende dagen var vi i Zion dalen, hvor der skulle være en masse dyreliv, ja der var dyr men ingen bjorne. Men vi var på bustur ind til bunden af dalen, en masse lodrette klipper utroligt smukt. Vi fortsatte til Bryce Canyon, hvor vi ikke vidste helt hvor hotellet var, men ikke noget problem, vi kørte lige forbi. Vi nød en sandwich udenfor, vi sad og nød udsigten til en kunstig bjergged, men lige pludselig begyndte den at tygge drøv, så kunne det nok være vi fik fat i vores kamera i en fart, den rejste sig op for Connie da hun ville tage et billede af den.... read more
Lodrette klipper
Den drøvtyggende bjergged

Hej så er vi tilbage igen Penge blev ikke brugt i Las Vegas, selvom Connie forsøgte sig på den enarmede. Vi havde en gevaldig tur ind gennem Death Vally hvor der kunne blive op til 38 grader i skyggen, hvis du kunne finde den og 93 grader på jorden, så det var med at beholde skoene på. Vi havnede i Las Vegas hvor der var lyssjov på Fremont Street det var gamle billeder og musik tilbage fra 1969, hvor Connie og Jeg mødte hinanden, så der kom mange gode minder frem der. Vi endte med at spise på Toni Romas, som er berømt for de nogle gode Spare Ribs. Så gik igen en tur på Fremont Street for at få endnu mere god musik, ved vi gik i seng var der 34 grader udenfor.... read more
Advarsel til Death Valley
Kik ud over dalen
Bunden af dalen

Kørte fra San Francisco, mod Yosemite Valley. Vi kørte over San Francisco bugten, hvor vi kørte igennem landskab med kirsebær, nektariner og ferskner, hvor vi så endte med at køre ind i Yosemite naturreservat. Et mægtigt område med dalen og i bunden er der vandfaldet, og igen kæmpetræer "Redwood". Her er der rig mulighed vandreture, bjergbestigning og cykleture. Derefter mod Mammoth Lakes, men inden da mødte vi lige tre Sorte Bjørne. ... read more
Yosemite dalen
Vandfaldet
Sorte Bjørne

Her på Fjerde dag, tog vi den store tur i San Francisco. Vi startede fra hotellet kl. 7:45. Kørte ind til byen med bus. derefter var der omstigning til en anden bus. Vi kørte derefter over Golden Gate Bridge over til Muir Woods for at se kæmpe træer Redwoods, det var fantatisk at se disse store kæmper nogle er over 300 år gamle, og det er selv om der har været en brand i bunden af skoven for 150 år siden. Derefter gik turen til Sausalito en meget populær by nden for Golden Gate Bridge, og derefter tilbage til en anden bus, hvor vi igen kørte over Golden Gate bridge, men det var for at komme over at se broen fra neden fra. Derefter tilbage over på den anden side fro at se den fra søsiden, ... read more
Golden Gate Bridge
Muir Woods
Connie og bjørnen

Tot: 0.101s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 90; dbt: 0.0578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb