Erawan waterval

Asia
September 10th 2012
Published: September 10th 2012

De meeste mensen boeken een tour om naar de waterval te gaan (en nog andere dingen te bezoeken). We zijn niet aan tours – zoals je wel weet- maar het was toch verdorie een zeer lange rit hoor! De auto's, bussen, jeeps, tourbusjes zoefden ons voorbij. Na 2 uur op de brommer in de hitte was onze huid nog veel bruiner dan voordien (je zou Jan moeten zien hihi) en was onze poep in totale kramp!

Meer dan 120km op een brommer is toch wat van het goeie te veel! Daar zijn we ook weer uit geleerd.

Goed, het was wel weer een leuke ervaring. We hebben ondanks de drukke snelweg ook mooie dingen gezien en veel zwaaiende mensen ontmoet! Het Erawan nationaal park kost 200 baht per persoon en 20 baht voor de brommer. De meeste mensen lopen rechstreeks naar de waterval, dat deden we ook (we wilden voor het donker terug in de stad zijn). De waterval is vooral gekend vanwege de verschillende hoogtes. Er zijn 7 hoogtes. De eerste 4 zijn gemakkelijk te beklimmen. Je kan op iedere hoogte zwemmen. Het zwemmen was niet aan mij besteed, te veel volk, te veel grote vissen (de vissen knabbelen aan je tenen), te veel modder. Maar Jan genoot in volle teugen van het water en de bijtende visjes.

We moesten de ganse weg terug...deze keer deden we er slechts 1,5 uur over! De terugweg gaat toch altijd sneller hé.

Een tip: wil je niet de dag nadien met een verkrampte bibs rondlopen – huur een auto!

Goedkoper dan een tour én je kan onderweg nog stoppen om de magnifieke steen en beeldhouwers aan het werk te zien!

Tot: 0.131s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.0759s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb