40.den - Dalat,vystup na kopec


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 16th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

GPS nastavujem zo smerom na langbiank 19km.ranajky bageta len za za 8kD.Slniecko zacina pripekat,presol som uz cca 7km.Po ceste same foliovniky plne kvetov.Zemina tu je cervena,tak velmi zaujimavy pohlad na policka,kde pestuju vselico.GPS ma volako divno naviguje,tak som sa pytal ludi.Asi som zle zadal nazov. Tie nazvy su fakt hruza,trebars dalong sa vola uplne inak.

Pytam sa jedneho skutristu kolko mi to este bude trvat,este 8km,Anglicky nevie,len par slovicok.Hovori,ze ma tam odvezia zdarma,OK.Nasadam a uz ideme.Je umelec,,aluje a robi sochy z dreva kamena.Kupujeme mi vstup do parku,10kD.Davam mu peniaze ale odmieta.Na moje prekvapenie ide so mnou na vrchol.Sranda, ked moc toho on mne a ja zas jemu nerozumiem.Ma 3 deti a buduci rok ide do australie.Furt cestuje robi sochy,dobre to vyzera co mi ukazoval na fotkach v mobile.Po ceste sa k nam pripajaju 2 studenti.Ti tiez nic moc anglicky.ideme vsetci spolu po asfaltke,minaju nas stare gaziky,ktore vezu ludi hore a dole.Studenti nam nestihaju.Vietnamec,meno som zabudol,tak ako vacsina ostatnych rano behava.Toto je velmi oblubena cinnost vietnamcov,beh.Inak toto som si vsimol v okoli jazera,vela ludi tu behava,resp.robi rychlochodzu.Ocitli sme sa na odbocke,bud po asfaltke alebo po terene k najvyssiemu bodu,to bol moj ciel ale nakoniec idem s vietnamcom po asfaltke.

Zhruba po hodine a pol sme v cieli.Je to tu plne turistov,restika,atrakcie. Fotia sa tu so zbranami v maskacoch na vojenskom dzipe. No skor len s malou pistolkou,sadam na lavicku a jem susienky. Prichadza americku vietnamec a ten mi preklada co hovori moj vietnamec. Asi po pol hodine,prichadzaju studenti. Robia 5 fotiek a uz idu nazad. Slapat sa im nazad nechce ani vietnamcovi. Zhanaju jeep,toto ale odmietam,bo ja chcem ist na dalsi vrchol,kvoli tomu som sem prisiel.Lucim sa s nimi.Umelec ma chcel este povozit po okoli ale to ma nebavi,ja chcem ist trekovat,sak tyzden som len lezal v posteli.

Pomalicky klesam po asfaltke k razcestiu.Konecne normalny turisticky chodnik.Sice je to bez znacenia ale kde tu sa najde sipka na kameni.cesta je pohodova,obcas trocha blata a hlavne cervena zemina.Prichadza k prvemu smerovniku,este 3km.Postupne sa cesta zuzuje a teren sa stava blatistim.kamene su dost smyklave,okolo je vsetko mokre,vlhko a dusno.V dialke pocujem hlasy,neviem ci sa mi mari alebo je to skutocnost.Uz vidim postavy,chalan a baba,su z argentiny.Pracovali na novom zelande a cul su na ceste okolo sveta..Zatial presli malajziu,singapur,indoneziu,thajsko,laos,kambodzu,pokracuju do ciny a potom vlakom mongolsko,rusko a europa.Odporucam im rozne europske krajiny,oni mne indoneziu.Ked budem na pc napisem im mail s dalsimi poznatkami o europe a oni by mi dali poslat co navstivy v ostatnych krajinach.Neuveritelne stupanie,chalan sa nam straca,ma super kondicku,baba je na tom ako ja.nakoniec ju ale predbieham.Zasa schody,ale len v zemi spevnene drevom.Uz som KO.Konecne vrchol,davam dole tricko a robim foto.Tricko je uplne premocene mozem ho zmykat.Nadherny vyhlad.Kumpani mi ponukaju banany,Je mensi nez u nas asi o 1/3 ale 1/2 lepsi.Vystupuju mraky uz neni nic videit.

Zaciname zostupovat.Je to dost nebezpecne. Predbieham ich,su tu na motorke. Nema zmysel ich cakat.

Som pri vstupe.CCa 2 hodiny dole ak by bol lepsi teren dalo by sa to za 1 a pol hodinu,Pytam sa kedy ide bus do dalatu.Nevim ci tym fifti myslela 15 alebo 50 minut.Cakam 20 minut,bus nejde,idem pesi.O 2 minuty pri mne uz zastavuje bus.Platim normalnu cenu,ziadny podvod ako z hoi an.Fakt super ludia,este ma aj vyzdvihli na ceste.Cesta ubehla rychlo.Stojime cca 20m od mojho hotela.

Prezliekam sa,som cely blatovy.Idem pozriet kvetinovu zahradu. Je az na konci dlheho jazera.Vstup 30kD,za hodinu zatvaraju.mam to kuknute za 30 min.Velmi pekne naaranzovane kvety su tu.Rozni draci a ine zvierata.Oplati sa pozriet. Stretavam tu aj mladych z hory.Menime kontakty.

Zistujem,ze este nemam na zajtra listok do saigonu.Bus stanica je cca 3km od jazera na juh.Zrychlebyn krokorm sa tam presuvam.Listok neni problem kupit aj rano.

Este zistujem cenu za aku mi ho daju v hoteli,bo 5km sa mi rano nechce slapat. Na hoteli zas nevedeli co chcem,zavolali volakoho z ulice,ten ma posiela za roh.Neviem kam mam ist,nakoniec ide so mnou jedna zena az do predajne listkov.CCa 50m od hotela.Kupujem na rano 8/15 bus za 190kD do saigonu,v ponuke bol aj sleeper o 30kD viac.Ale to nechcem,sak cez den spat nebudem a 8 hodin v buse vydrzim aj sediet.Vydvihnut by ma mali pred predajnou.Este kuknem mesto,idem na trh,kupujem vodu na zajtra a na dnes kolace a 2 redbully.Zastavujem sa este na neake teple mlieko s ktomu si davam 2 buchty.Je to dobre.

Na izbe sa sprchujem a cistim topanky od blata.Sprcha je zapchata ale to bolo uz ked som sa ubytoval.Balim sa skypujem s mami.Zrazu mi niekto klope na dvere. Recepcna ide do kupelne a rychlo cistia odpad,trosku vody pretieklo na chodbu a asi aj susedovy podomnou,ale to som nevidel,bo som lezal v posteli.Ich chyba maju to mat vycistene a dobre zaizolovane. Zas nemozem spat,uz nesmiem pit redbull.

naklady

bageta - 8kD
bus langbiang - dalat - 12kD
vstup kvet.zahrada - 20kD
nakup - 52kD
bus saigon - 190kd
teple mlieko + 2ks peciva - 14kD

fotky

http://min.us/mQKIN8DDnhDD6

Advertisement



Tot: 0.519s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.3141s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb