Hanoi

Asia » Vietnam
December 20th 2008
Published: December 20th 2008

Folk er fuldstaendig bindegale i Hanoi! Man skulle tro de havde et hemmeligt oenske om at doe eller lignende, for de kaster sig ud i trafikken med en doedsforagt der er imponerende men samtidig virker rimelig dumdristig. De sidder serioest paa kantstenene og spiser middag mens scooterne fiser forbi 3 cm fra deres taer, mens de 4 toeser her staar og er ved at skide i bukserne saa snart vi er ved at vove os over vejen. Der findes aabenbart ingen regler i trafikken, saa snart man dytter kan man aabenbart koere hvorhen der passer en. Og det er mig en gaade hvordan der til de ca 5 mio indbyggere kan findes hvad der virker som 10 mio. scootere!! ...Gav nogle vanvittige billeder...
Naah.. Det var vist dagens oplevelse.. Vi er altsaa kommet til Hanoi efter en benhaard tur hele vejen fra Nordthailand. Foerst 16 timers koeretur gennem bjergene, og saa en halv dags ventetid paa det skide fly. Ens taalmodighed bliver virkelig sat paa proeve herovre. Det kan tage de folk en halv time at smaekke en sandwich sammen, og det er laaaang tid hvis krisen virkelig kradser!
Pai i Nordthailand var ellers et super fedt sted! Vi havde faaet det anbefalet af nogle backpackere vi moedte, og naturen var virkelig det smukkeste vi er stoedt paa indtil videre. Smaa hyggelige bambushytter ned til floden, og saa bjergene rundt om dalen. Vi var paa nogle fede ture, blandt andet riverrafting, med hjelm og det hele... Dodd og jeg selvfoelgelig😊 En lille streg i regningen var saa, at vi alle sammen blev syge. Mille startede, men saa faldt vi allesammen som dominobrikker og loeb stafet til toilettet i et par dage... ikke saa sjovt igen! men det hoerer vel med.
Haaber alle har det hyggeligt derhjemme og glaeder sig til jul. Man glemmer tit at det er jul naar man er saa langt vaek hjemmefra. Send endelig mails, de falder virkelig i god jord!
Vi tager paa sejltur til Halong Bay de naeste 5 dage, kommer tilbage til Hanoi i julen og tager hurtigt afsted paa trekking igen saa julen ikke foeles saa haard😞 Men humoeret er stadig forholdsvis hoejt...

/A

Tot: 0.051s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0294s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb