chiang mai

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
December 11th 2008
Published: December 11th 2008

Halloi halloi😊

Puha der har vaeret tryk paa de sidste par dage, og jeg har mere end en gang (mere eller mindre) vaeret overbevist om at jeg skulle doe!!
Naeh, nok om det senere.. Vi kom altsaa langt om laenge til Bangkok, hvor vi sjaskede lidt rundt om dagen og fik lidt haardt tiltraengt soevn! Om aftenen moedtes vi med nogle af Pernilles venner fra Danmark og fik set lidt af Bangkoks natteliv, men det skulle vi nok aldrig have gjort, for puha det var haardt naeste dag! ...Vi har gjort det til et must at smage oel i samtlige lande vi besoeger, det var bare ikke gaaet op for undertegnede at man maaske kunne noejes med en enkelt... hmm.. Chiang kan ellers varmt anbefales!
Saa nogen noed maaske vores tur paa chatuchak marked mere end end andre, men det var ok..
Om aftenen hoppede vi paa en bus til mae sot og derefter videre til umphang og vores premiere som bad ass rangers i junglen😊 Saa blev der ellers givet max gas for rafting paa floden, mens de seje rangers klamrede sig til alt hvad der var paa den noget sparsomt udstyrede baad. Alt imens vores guide Kurt sad roligt og snittede sig en traeske bageste i baaden og grinede af os. Han har haft masser af danskere herude de sidste 21 aar, saa han kan nogle faa ord... 'pas paa hoed' og 'stor lort'(naar man gaar paa toilettet) virkelig underholdende! Efter sejlturen fik vi frokost og saa gik det ellers i fulde firspring gennem junglen, det gik stejl opad og det gik BARE staerkt! Jeg var da klar over at jeg var i daarlig form, men milde mammut hvor var det tough!
Naeste dag var der badetur i Thailands stoerste vandfald, og jeg haaber i kan styre jeres begejstring et par maaneder endnu, for geniets kamera loeb selvfoelgelig toer for stroem umiddelbart efter afgang, saa mille har alle billederne😊 Men det var i hvert fald suveraent!
Mere trekking gennem junglen - blandt andet her jeg var overbevist om at jeg skulle doe af udmattelse - indtil vi kom til en lille bitte landsby med 200 indbyggere midt ude i junglen. Her laante vi en hytte vi kunne sove i. Paa det her tidspunk paa turen var de andre deltagere - en dansk boernefamilie Ulla, soeren og deres boern lucca og helena - ved at drive os til det glade vanvid! De foraeldre bogstaveligt talt jagtede deres boern gennem junglen med myggespray, solcreme, disinfiktions sprit, hatte, bananer, overtoej, piller og hvad de ellers kunne hitte paa af formaninger. Det kan naeppe have foeltes som en ferie for nogen af dem! Saa da Kurt spurgte om vi ville med ud og besoege nogle af hans venner i landsbyen sagde vi ja tak. Vi snakkede med nogle af mahut'erne, roeg noget lokal tobak og drak noget 'sticky rice' -vin mens kurt sagde 'skaal, resten i haar', 'fuld mand', og 'ingen toemmermand imorn'😊
Naeste dag var der elefant tur for alle pengene, og det er simpelthen for vildt til at det kan beskrives over mail!
Uha uha, tiden loeber fra mig... Nu er vi altsaa i chiang mai, hvor vi blir en lille uge, tror jeg... saa er det tilbage til bangkok og fly til hanoi.. nyt land = nye oel!😊

Chiao!

Tot: 0.086s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0623s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb