Phnom Penh


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
January 20th 2009
Published: January 20th 2009
Edit Blog Post

Hi everybody!
Uha, ja man bliver jo helt international af alt det her rejse-postyr! Ej, det er naermest loegn. Er uhyggeligt bevidst om at min accent bliver mere og mere jysk for hver dag der gaar. Ender med at blive helt miljoeskadet af at tilbringe dag og nat sammen med de 3 toeser!
Pyt med det... Vi er nu i Cambodja's hovedstad Phnom Penh, som egentlig er en ret fed by. Der er ikke saa meget at se, saa vi bliver her nok ikke mere end 3 dages tid. Idag har vi vaeret ude og se The Killing Fields of Cheung Ek, som er et kaempe omraade med massegrave, hvor tusindvis af mennesker blev henrettet under Pol Pot's regime i 70'erne. Det var godt nok barsk! Men den slags er man ligesom noedt til at se mens man er her. Det samme gjaldt Saigon hvor vi var inde og se billederne der blev taget af de amerikanske soldater under Vietnam krigen. Det var faktisk saa modbydeligt at man lige skulle tage sig en puster da man kom ud derfra. Det tror jeg vist aldrig jeg glemmer...
Naah, men siden sidst har vi vaeret hele vejen ned gennem Vietnam, og naaede med noed og naeppe at faa roeven over graensen inden vores visa udloeb d. 19. Dejligt land. Vi sluttede af med en halv uge paa Phu Quoc, som er en oe i Sydvietnam, og det var bare totalt bountystrand med hyggelige bungalows og strandbar. Og saa trissede der smaa soede vietnamesere rundt paa stranden med lampeskaerme paa hovedet og solgte frugt. Haps! Der kunne jeg saamaend godt have tilbragt de sidste 2 maaneder med at ligge paa stranden og slappe af, men det kunne der desvaerre ikke blive tale om.
Afsted gik det mod graensen til Cambodja, hvor nogle yderst suspekte fyre med flyvegebis fik gelejdet os op paa hver deres motercykel og koerte os over graensen. Man skal den onde lyneme vaere paa vagt hele tiden, for det er som om de svindler og snyder hvert oejeblik de kan komme til det: 'Hov, jeg mangler lige benzin, kan jeg laane af dig'. PJAT! Men til gengaeld plejer de sjaeldent at protestere hvis man skaelder dem lidt ud paa dansk. Tror de forstaar hovedtraekkene i indholdet...
Her i Phnom Penh bor vi paa et hyggeligt lille guesthouse for 8$ alle mand, hvilket maa siges at vaere rimelig billigt! Desvaerre har vi saa trukket den nitte at vores toilet ikke duer, forstaaet paa en maade, at det loeber i en halv time efter man har anvendt det, til stor aergrelse for Sarah, som i sin frustration oedelagde det helt! Da saa jeg mit snit til at liste af, og derfor sidder jeg nu her paa netcafeen og fordriver tiden lidt indtil jeg kan vove mig tilbage i hulen. Det kan godt blive en anelse anstrengende at vaere 4 piger sammen dag og nat i 2 maaneder skulle jeg hilse og sige. Og dem der kender nogen af de andre personligheder i selskabet vil forstaa hvor stor en underdrivelse det er😊 Men pyt med det, jeg skal som bekendt nok soerge for at faa min vilje😊

Haaber alle har det godt! Skriv gerne spaendende mails med uundvaerlige informationer, sladder og andet godt!😊

/A

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb