KL


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
February 21st 2009
Published: February 21st 2009
Edit Blog Post

Hej allesammen..
Uha, og ups! Laenge siden jeg lige har faaet skrevet noget som helst paa den her side.. beklager... haaber et par af jer har hoert fra mig paa anden vis.. ellers beklager jeg! Naah, slut med det!
Saa er vi kommet til Kuala Lumpur i Malaysia, og jeg skal ellers lige love for at der er sket ting og sager siden sidst jeg skrev i Cambodja. For at vaere helt praecis er det 2 lande siden. Efter Cambodja tog vi til Bangkok og derefter en bus ned til Phuket for at tage vores dykkercertifikat. Selve dykningen var super fed, men som feriested er Phuket simpelthen et raedselsfuldt sted at vaere! Ludder en masse, og saa mange turister at man naermest maa sparke sig frem. Og saa var det dyrt ad helvedes til. Har opdaget at jeg er blevet noget saa naerrig paa den her tur. Men det er som om, at naar man foerst har vaennet sig til at en oel koster 4 kroner, saa bliver man naesten helt harm naar folk vil have hele 16 kroner for den - oh my god! .. Maa tage mig sammen!
I Phuket blev der ogsaa pludselig drama, da firekloeveret opdagede at det ikke laengere var saa fedt at rejse sammen. Det havde vel egentlig luret under overfladen et stykke tid, det vil jeg da gerne indroemme, men jeg tror bare vi paa det tidspunkt havde gaaet hinanden saa meget paa nerverne, at vi til sidst bare skulle have luft. Saa det hele endte med at Mille og Groene rejste videre sammen, Dodd tog til Koh Lanta og jeg tog alene til Koh Tao. Og det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund! Det var den hyggeligste lille oe, med cafe og bar nede paa stranden. Boede i en lille bungalow hos en besynderlig gammel dame der slaebte rundt paa sin hund mens hun sang for den, men hun var skide soed. Selvom jeg forsoegte desperat at holde mig beskaeftiget med solbadning, boeger og bjergbestigning (ja, du laeste rigtigt) gik det hurtigt op for mig at jeg altsaa bare ikke duer til at rejse alene. Misforstaa mig ikke, jeg kan godt finde ud af det, jeg synes bare ikke det er saerlig sjovt. Dem der kender mig godt vil maaske paastaa de havde set det komme, for jeg HADER at vaere alene!😊 Saa jeg flygtede ned til Dodd paa Koh Lanta efter en uges tid. Her havde vi nogle fede dage med dykning og roadtrip paa scooter inden vi tog videre mod Malaysia.
Paa vejen fandt vi ud af - hovsa - at vores opholdstilladelse i Thailand gjaldt til d. 7 feb og ikke d. 17 som vi troede! Spassere, taenker du, men jeg vil retfaerdiggoere det med, at vi havde en maaned der sidste gang, saa det havde vi ligesom kalkuleret med. Det var ikke gaaet op for os at man kun havde 2 uger naar man rejser ind i landet med bus... Men det kom vi rimelig snildt omkring: ankom sent om aftenen med bus til graense, smilede soedt til fyrene i tolden, som sandsynligvis aldrig har set danskere foer i deres liv, og stroeg lige igennem uden boeder. Nice! Kunne ikke lade vaere med at fryde mig en lille bitte smule, da Mille og Groene senere skrev til os at de havde maatte slippe 4000 Bath (600kr) i tolden. Hehe! Ok, jeg skammer mig...
Hvad der til gengaeld var rimelig nederen var, at der ikke var en eneste lokal bus tilbage paa den anden side af graensen til at fragte os til Kota Bharut, saa der stod vi og spillede idioter med ingen malaysiske ringgit at betale en taxamand med. What to do? Vi fandt en fotoforretning med en rar ejer, der fiksere noget med at veksle nogen bath.. ellers havde vi sgu sikkert staaet der endnu. Saa efter et par dagsrejser naaede vi endelig ud til Pulau Perhentian Kecil, som bare var den mest charmerende lille tropeoe, med den flotteste strand jeg i mit liv har set. Her udforskede vi betydningen af udtrykket "at lave ingenting", og praesterede at blive godt og grundigt solskoldede i forsoeget begge to! Flot! Var ogsaa ude og dykke - vragdyk! Det var skide sjovt, men der var utrolig meget stroem, saa jeg maatte virkelig laegge mig i selen for ikke at svoemme ind i Dodd - eller skibet for den sags skyld - hver andet oejeblik. Dagen efter tog vi en kajaktur over til en anden oe og snorklede nogle timer. Saa to hajer, hvilket jeg er meget stolt af, saa det kommer helt sikkert paa prale-listen for den her tur😊
Efter en uge paa Kecil besluttede vi det var paa tider at soege nye graesmarker, og vi tog med Anna - en svensk pige vi moedte i diveshoppen - videre til KL, hvor vi altsaa er nu. Har booket flybilletter til Manila paa tirsdag, saa nu skal vi bare have tiden til at gaa, for her er ikke en skid at lave.
...Eller det vil sige, det fik jeg vidst lige skrevet lidt for hurtigt. En ting man altid kan faa tiden til at gaa med - og isaer med en af sine bedste veninder - er shopping! ...Har praesteret at spendere 3000 kr. paa 6 timer i samme shoppingcenter idag! Er meget stolt, men en smule angst over at det kan vaere vanedannende...? Ps. lad vaere at sige det til min mor, hun faar et slagtilfaelde😊

...Until next time...

/A

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0382s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb