Saigon.

Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang
December 7th 2007
Published: December 7th 2007

dag allemaal,

na 2 nachten New Delhi zijn we 1 december aangekomen in Ho Chi Minh City(Saigon),Vietnam.
Bij aankomst zagen we het al...hier kun je je vermaken.Het is schoon,druk en de bevolking is zeer vriendelijk.Heel anders dan in New Delhi...
Vanuit onze taxi richting ons hotel zag je verschrikkelijk veel scooters en brommers,bijna geen auto of fiets te zien(dat hadden we niet verwacht).
Ons hotel zit in een befaamde backpackersstreet,waar je veel barretjes en eettentjes hebt.Dus we zitten goed want naast ons hotel zit een heel goed vietnamees restaurant die ook zeer goedkoop is.
1 dollar is 16000 VMDong...
Prijslijst; cola/sprite is ongeveer 5000-7000 dong
verse vruchtensap 10000-12000 dong
yochurt(pakje) 5000 dong
Vers broodje met ommelette met ham en kaas was 20000 dong en dinner was ongeveer met z'n 2en tussen de 70000-10000 dong(met drank).Dus het was verschrikkelijk goedkoop en heel lekker.

We hadden ook nog wat gezien in Saigon.
We zijn naar een boedhistische tempel(Gial Lam Pogada)geweest,china town(Binh Tay Market)en daarna naar een chinese tempel(Thien Han Temple).Op de markt was het zeer druk..je kon over de koppen lopen!
Maar het was zeer leuk om te zien allemaal..alles zo goedkoop,van t-shirt tot aan vis.

War crime museum,gaat over de oorlog tussen de amerikanen en vietnamesen.Hier vind je foto's,wapens en amerikaanse oorlogsvoertuigen(tanks,vliegtuigen etc..)Was zeer indrukwekkend.Ook langs de oude amerikaanse ambassade geweest.Hier staat alles nog zoals ze het op 30 april 1975 hebben achtergelaten.
Met de staart tussen de poten vluchten ze.Dit gebouw zie je vaak in documantaires over de amerikaans-vietnamese oorlog.Beroemd is dat een helikopter vanaf het dak van het gebouw vertrekt(VLUCHT).

De Cao Dai Temple,120 km vanaf Saigon.Dit is een tempel waar verschillende geloven bijelkaar zijn gebracht.Boedisme,Taisme,islam,confucianism en het christelijk geloof.
Elk geloof heeft zijn eigen kleur.Toen wij er aankwamen was er een dienst bezig.
Daarna gingen we naar de Cu Chi Tunnels.
De tunnels waren gegraven door de vietnamesen tijdens de oorlog tegen de fransen(1954).Daarna,in 1965,hebben ze het uitgebreidt tot een netwerk van 200km lang.Dat was tijdens de amerikaans/vietnamese oorlog.De tunnels kunnen 3,6 en 8 meter diep zijn.Elke verdieping hebben ook kamers zoals;voorraadkamer,keuken,wapenkamer etc..
Wij zijn ook door een van die tunnels geweest(30mtr lang),dat was dus even kruipen.Ook op die plek kon je verschillende dingen zien,foto's,wapens en pro-vietnamese documentaires over de oorlog.
Je kon zelfs met wapens van die oorlog schieten.Voor 20000 dong(1,30 dollar)kon je bv met een AK47,M16 of een ander wapentuig schieten.Wel
een kerstboomeen kerstboomeen kerstboom

Dit noemen ze een boedha-tree!
apart zoiets.Wij hebben het niet gedaan(onzin).

Op 5 december was natuurlijk Sinterklaas langsgeweest...Liza had in haar schoen een paar slippers gekregen.Hoe wist Sint nou dat Liza in Vietnam zit??? Is ze zoet geweest?? Pierre in iedergeval niet want die kreeg helegaar niks(snik,snik).
Overdag gingen we naar de Mekong Delta.Oftewel naar My Tho en Ben Tre provincie.Waar we over de mekong rivier gingen varen.Je ziet dan een drijvend vismarkt en verschillende eilandjes.Je kon op die eilandjes verschillende dingen bekijken.Hoe je attributen kan maken van cocosnoten en hoe je van rijst,rijstpapier kan maken voor de lekkere vietnamese loempia's.Ook kan je van cocos verschillende lekkernijen maken maar dat weten de meeste mensen wel.(bounty,hahaha).
Het waren leuke en intressante dagen,je ziet hoe de vietnamees leeft.

Nu in Nha Trang.We zijn gisteren(6 dec)vanuit Saigon met de trein naar Nha Trang vertrokken.Tussen de vietnamesen.Het was een leuke ervaring want je komt zeker in contact met de mensen(en dat was ook zo).Ze willen alles van je weten maar wij ook van hun.Vriendelijke mensen en je voelt je op je gemak.
De rit was ongeveer 7 uur en 450 km lang.
Morgen gaan we een eilandtrip maken(snorkelen en met de boot weg).

De groeten
boedha templeboedha templeboedha temple

Hier zie je de foto's van de overleden mensen die hier worden herdacht.
en o ja,hier is het ongeveer 30 graden(hihihi).

Liza en Pierre

chinatown in vietnam.chinatown in vietnam.
chinatown in vietnam.

apart want wij zien het verschil niet tussen chinezen en vietnamesen?
mmmmmmmmm....lekker hoor.mmmmmmmmm....lekker hoor.
mmmmmmmmm....lekker hoor.

We weten niet precies wat erop zat maar het smaakte goed voor 5000 vietnamesedong(30 dollarcent).
De cu chi tunnels.De cu chi tunnels.
De cu chi tunnels.

Je moet heel slank zijn om erin te kunnen komen.
Een valkuil.Een valkuil.
Een valkuil.

Dit gebruikte de vietcong erg veel tegen de amerikanen.En het was doeltreffend.
V.M.A.V.M.A.
V.M.A.

Vietnamese army.
Een tunnel.Een tunnel.
Een tunnel.

Je had 3mtr,6mtr en 8 mtr diepe tunnels.
Spitsuur!!Spitsuur!!
Spitsuur!!

Ongeveer na zessen is het netals bij ons....druk.

7th December 2007

Wow
Lieve allebei, Wat klinkt het weer super. Hele mooie foto's....zo genieten we op afstand lekker met jullie mee....ook qua temperatuur.....hihi! Hier gaat alles zijn gangetje....maar ik mail je vandaag even met alle nieuwtjes....dan moet je het wijntje er maar even bij denken! Genietse nog enne....tot sms/krabbels en mails maar weer. Heel veel liefs en een dikke knuffel, Jan en San. Miss you! -xxx-
7th December 2007

globetrotters
goeie moggel,nieuwe nederlandse kreet,geweldige plaatjes en een topverhaal, ik was er zo vreselijk benieuwd naar,en nu kon ik het door jullie ogen zien,we, alleen zou ik never in een tunnel passen,hahaha, leuk sinterklaas, zelfs daar,pffff, en ik had verwacht dat de spleetoogjes afstandelijk zouden zijn,en totaal wereldvreemd, grappig om een vooroordeel de mist in te zien gaan,en lekker eten,mmm, bedankt voor de mooie mail, groetjes en liefs, dirk yvon an san boef en buuf riet,xxxxxxxxxx
9th December 2007

het was even wachten!!!!
Prachtig Piërre en Liza Nu zitten jullie toch weer in een heerlijke tempratuur.Vergeleken met jullie vorige avondtuur. Heerlijk en dat eten niet te kort de kilotjes vliegen er zo wel aan toch.Maar ja beter zo dan mager terug komen. Hier is het storm,regen,onweer niet te kort dus je kan beter daar zitten. Goed dat Sinterklaas nog aan Liza gedacht heeft misschien denkt de Kerstman wel aan jou Piërre. Wist je dat de vrouw van Bob Lee laatst bevallen is Marco die had een geboorte kaartje gekregen. Je weet wel die Schilder(kunst)Bob Lee Hier hopen we op beter weer want dit is niets.Piërre en Liza wij wensen jullie veel plezier en fijne Kerstdagen en een goede Jaarwisseling en dat jullie nog heel veel mogen zien vanaf nu en in 2008 Goede Reis en de groetjes van Ad en Frieda Knuffels voor jullie

Tot: 0.082s; Tpl: 0.026s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb