Et nyt land!

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
June 5th 2006
Published: June 5th 2006

Saa a\er det vist tid til at update vores travelblog.

Vi har desvaerre lidt boevl med billederne, computerne er langsomme og vores taalmodighed er ikke saa stor paa en hektisk netcafe, saa det bliver forloebelig uden billeder.

Den sidste uge i Thailand var vi paa paradisoeen Ko Samet ,som var en rigtig laekker -vores foerste badeferie paa en "rigtig" palmestrand. Her noed vi livet paa stranden om dagen og paa laekre chiller liggebarer om aftenen, hvor vi saa masser af ildshows og fik danset en masse om natten!

Vi er nu i Hanoi hvor vi har vaeret i ca 2 dage. Det er en rigtig hyggelig storby, temlig hektisk men intet i forhold til Bangkok, her er stort set kun moterbikes men tilgengaeld ogsaa en helvedes masse af dem -det ser helt vildt ud i myldretiden!

Det var en lidt svaer omvaeltning at komme til et nyt land. Baade fordi det er et helt nyt folkefaerd man skal laere at kende, men ogsaa fordi vi virkelig er kommet til at holde af Thailand og nok ogsaa foelte os hjemme der. Vi havde ogsaa en meget traels start i Hanoi, da vi ankom sent om aftenen og blev snydt af baade taxa og hotelfolkene. Vi har endnu ikke helt gennemskuet det, men vi kunne maerke det med det sammen, taxachauffoeren havde isaer meget daarlig samvittighed. Vi blev koert til det forkerte hotel,hvor de havde et visitkort fra vores hotel (hvor jysk er) saa vi troede det var det rigtige... Heldigvis er vi jo saa "rige" hernede, saa vi er stadig ikke blevet snydt til over danske priser. Men det er lidt svaert at vaenne sig til en ny moentfod igen, denne gang er det de helt store sedler vi har gang i, vi spiste morgenmad igaar paa en rigtig fin restaurant for 80.000 dong dvs ca 30 kr (for begge)!

I aften tager vi til Hue, der ligger i central Vietnam, hvor vi fik anbefalet den aarlige festival af en laege (Marie var en tur til laegen pga sin mave, men det var intet alvorligt). Vi glaeder os til at se byen og festivallen. Derfter tager vi til Hoi An, der ogsaa ligger dernede omkring. Det skulle eftersigende vaere en rigtig hyggelig by og saa er det ogsaa den billigste skraedderby i Vietnam. Saa det kan let blive farligt!

Vi vil smutte for denne gang!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0722s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb