Halong bugten

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
January 8th 2008
Published: January 8th 2008

Goddav

Ja vi er jo kommet til Vietnam.. Vi landede den 2. januar og tog den lokale bus ind til byen. Det blev 1 kr pr. mand for 1 times koersel.. Vi fik hjaelp af en meget venlig Vietnamesisk engelsklaere, der fortalte os hvor vi skulle af... Derefter brugte vi Lonelyplanet og fandt et Hotel i det gamle kvarter. De efterfoelgende dage brugte vi paa, for det foerste at finde rundt (alle gader ligner hinanden sindsygt meget), for det andet at undgaa scootere som der er mindst 1 mio. af og saa selvfoelgelig se byen. Turen gik til Hoan Kiem soen, kendt for bl.a. kaempe skildpadder, der dog sjaeldent kommer op til overfladen. Desuden saa vi Litteraturtemplet og Hanois Krigsmuseum. I loerdags havde vi saa koebt en tur, med vores hotels rejseselskab, til Halong bugten.. Vi blev med minibus samlet op kl 8 loerdag morgen og efter at have samlet de andre folk op koerte vi til Halong city, hvorfra baadene afgaar.. Der er vel 200 km saa vi kom frem ved 12 tiden.. Vi skulle nu hen til vores baad, hvilket vidste sig ikke at vaere let da der var 100 andre baade, som alle lignede hinanden. Vi kom dog op paa baaden og fik med skubben presset os ud paa aabent hav, hvor vi spiste vores foerste maaltid paa baaden. Det skal sige at vi betalte 55 dollar pr. person for hele turen med mad, overnatninger, aktiviteter og transport inkluderet. Ganske godt tilbud.

Naa, men efter at have sejlet i en 2 timers tid ankom vi til en grotte.. En meget stor grotte.. Vores guide Tim lavede samme rutine som de kinesiske guider i de kinesiske grotter, med at lyse paa en sten med en laser og saa spoerge om vi kan se dragen (stenen ligner bestemt ik en drage, men bare en random sten).. Hmm..

Derefter var der tid til lidt kajakroning rundt i omraadet.. Aftenensmaden var nogenlunde det samme som frokosten (alle maaltider var ca. ens). Vi fik begge oevet vores engelsk meget og snakket med de 4 australiere, 1 fransk canadier, 2 tyskere og lidt de 4 franskmaend.. Det endte med at vi var en rimelig sammentygget gruppe, hvor alle snakkede med alle.. Efter en nat paa baaden skulle der trekkes paa oeen Cat Ba naeste dag.. Vi troede begge det var et let trek, men nej.. Det var 2,5 time op paa toppen af de her Kalkstensbjerge.. Meget smuk udsigt. Efter frokost paa en flydende restaurent sejlede vi igen i Kajak hen til en rigtig laekker strand, hvor vi alle badede.. Det var MEGET koldt. Ihvertfald naar vi kom fra Thailands varme vande..

Efter en udmattende dag blev vi tjekket ind paa et 3 stjerners luksus hotel, hvor vi spiste aftensmad paa 9. etage med udsigt ud over Cat Ba byen.. En god nats soevn var paa plads eftersom vi brugte hele dagen igaar paa at komme tilbage til Hanoi. Alt i alt en rigtig god tur, til gode penge og med meget venlige og flinke mennesker. Australieren fik endda forklaret os en af livets store mysterier - Cricket reglerne.. Det er vi ham meget taknemmelige for.

I dag har vi ik det store paa programmet.. Vi tager et tog kl 21 i aften til Sapa, nordpaa.. Det skulle vaere meget meget smukt saa nu faar vi at se..

Det var alt for nu.. Hilsen Felix og Jonas

8th January 2008

Dejligt at høre fra jer
Hej Jonas og Felix Det er dejligt at høre at I godt kan li' at være i Vietnam. Jeres oplevelser og turbeskrivelse er fuldstændig identisk med vores så jeg sad og hyggede mig med at læse dem. I kan glæde jer til turen nordpå. Måske er det lidt koldt deroppe på denne tid af året men oplevelserne er nok de samme. Vi har haft både frost og lidt sne så det bider godt i kinderne når man er ude. Nu må I ha' det godt. Kærlig hilsen Britta

Tot: 0.126s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb