I sandhed et godt nytaar!

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
January 1st 2008
Published: January 1st 2008

Godt nytaar til alle vores laesere..! Vi er jo nogle hernede som allerede har vaeret inde i 2008 et par timer ekstra.

Ja det er efterhaanden et par dage siden i har hoert fra os. Som i ved, var vi en smuttur paa Koh Chang, hvor vi var paa en snorkletur (laekkert) og en lille tur ind til et vandfald i en af oeens nationalparker..
Den 30. tog vi tilbage til Bangkok igen (nu 5. gang paa turen vi er i Bangkok). Vi havde overvejet at tage tilbage til Bangkok den 31. for at have en ekstra dag paa Koh Chang, men besluttede imod det da vi sikkert ville vaere traette efter turen. Og korrekt vi var rimelig kvaestede efter den 10 timer lange tur. (Spoerg os ikke hvordan en saa kort afstand ikke kan tilbagelaegges hurtigere.)

Igaar gik dagen med at faa styr paa nogle ting. Herunder, flybilletter til Vietnam og hvor og hvordan vores nytaarsaften skulle forloebe. Begge ting fik vi klaret og var klar til en anderledes Nytaarsaften for os begge..

Efter toget og haaret var paa plads, startede aftenen med en tur hen paa den lokale for at faa en lille appetitvaekker i form af en Chang oel. Det vidste sig saa at de viste Premier league (fodbold for dem af jer der ikke kender dette) saa det var jo en behagelig overraskelse. Vi tog saa paa restaurent og havde paa forhaand besluttet at bruge en god slat penge (1000 baht - 160 kr). For det fik vi 2 stks. laekre Filet Mignon, med champignonsauce. En laekker forandring fra de saedvanlige risretter. Et par kvalitets Thaioel roeg ogsaa ned. Vi begav os saa med godt humoer, efter den laekre middag, videre ud i Bangkoks natteliv. Turen gik ned af Khao San road (turist gaden), der var proppet som var det nytaar. Klokken var nu gaaet hen og blevet omkring de 22.30. Efter en gaatur ned af den lange vej fik vi fat i en taxa, der vidste sig at have en ganske underholdende taxa-chauffoer. Taxaturen var med hoej thaimusik og diverse skraal fra chauffoeren. Vi ankom til Jysks hotel og deltog i festlighederne med de mange andre danskere. Vi moedte saagar vores venner ' Matthew og Dana', en amerikaner og thai vi snakkede meget med juleaften.
Kl lidt i 24 gik forsamlingen op paa taget af jysks hotel for at se fyrvaerkeriet. Det var kun et stort hotel kaldet Peninsula paa den anden side af floden som fyrede fyrvaerkeri af saa det kan vi danskere goere langt bedre. (Det skyldes maaske at Thailand holder nytaar samme tid som kinenserne - i marts maaned)
Skoent mangelfuldt fyrvaerkeri havde vi en ganske god aften. Der blevet snakket med diverse mennesker, drukket nogle oel og sippet fra en spand rum og cola, samt taevet nogle amerikanere i pool. Alt i alt en rigtig god aften, der sluttede omkring kl 5.30 hvor vi tog en taxa tilbage til vores hotel naer Khao San road.

Dagen i dag er blevet brugt paa en ufattelig doven maner (morgenmad bestaeende af burger, pomfritter og cola kl 14.) Vores maver og hoveder husker stadigvaek aftenens festligheder.

I morgen tidlig tager vi ud i lufthavnen, og flyver til Hanoi, Vietnam. I Vietnam bruger vi de sidste par uger af vores tur for den 22. januar at vende tilbage til Bangkok (6. gang).

Der bliver snarligt lagt billeder ind paa bloggen af vores nytaarsaften.. I hoerer mere fra os naar vi er kommet til Vietnam.

Maa i alle have et godt aar 2008.. Venlig hilsen Felix og Jonas

Tot: 0.09s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0534s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb