Tilbage til Hanoi

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
November 4th 2019
Published: November 7th 2019

Vietnamesere laver god mad som er meget smagfuld og ikke for stærk. Det vigtige er at det laves af friske råvarer. Det betyder at der bringes friske varer ind til byerne og bliver bl.a solgt af cykelhandlende. Restauranten vi spiste på efter sejlturen holdt man rejer, hummer, snegle og fisk friske i akvarier og baljer.

På turen tilbage til Hanoi stoppede vi på et værested for handikappede unge som blev oplært i forskellige former for håndværk ved at brodere og lave stenkunst. Pigerne broderede smukke billeder med meget tyde tråde og drengene lavede meget imponerende skulpturer.

Et andet stop var ved en lille landsby hvor vi gik en tur igennem de lokale marked. På turen hen til en lokal beboer kom vi forbi optakten til et bryllup.

Den lokale beboer var gået på pension men fik en ekstra indkomst ved at brænde risbrændevin som vi fik mulighed for at smage. Det bliver ikke min favorit drikke.

Tot: 0.057s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb