Ha Noi i cykelvogn og Ha Long bugten

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hai Phong
November 3rd 2019
Published: November 4th 2019

Næste morgen kastede vi os ud midt i trafikken i hver vores cykelvogn hvor vi fik en sightseeing tur. Her blive vi på fineste vis manøvreret rundt midt i trafikken. Det gav en fin mulighed for at opleve gadehandlere sælge deres varer fra deres cykler og vietnamesere spise morgenmad siddende på små plasticstole ude på fortovscaféerne.

Kommet vel tilbage til udgangspunktet var det op i bussen for at blive kørt ud til Ha Long bugten. Efter et par timers køretur valgte vi at stoppe ved en perlefarm hvor man viste hvordan man dyrkede perler og hvordan man indlagde et fremmedlegeme i en østers for at få den til at gro en perle. I butikken var der masser at flotte eksempler på perlekæder og smykker med perler.

Fremme ved Ha Long bugten kunne vi kikke ud over et virvar af skibe. Et af disse skulle vi opholde os på det næste halvandet døgn. Ha Long bugten er flydt med over tusinde små og større kalkstens øer som står direkte op af vandet. Vejret viste sig ikke fra den bedste side da en dis lå og spærrede for udsynet.

Flere steder i bugten ligger der flydende byer med fiskere og fiske opdrættere. Om eftermiddagen skulle vi besøge en af disse og fik en rotur rundt i byen. Det var spændende at se hvordan de levede på deres små både og hvordan købmanden sejlede rundt til bådene og solgte grøntsager og andre fornødenheder.

Efter mørkets frembrud var fiskerne ude at fiske rejer og blæksprutter ved hjælp af kraftigt lys som trækker dyrene ind i fiskenettet.

I løbet af natten var der kommet en svag brise som havde blæst disen væk. Næste morgen kunne vi stå op til en smuk solopgang og kunne se hvordan morgenlyset ramte øerne rundt om os. På sejlturen tilbage til kysten kunne vi nyde de smukke øer i solskin.

Tot: 0.147s; Tpl: 0.011s; cc: 26; qc: 112; dbt: 0.0961s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb