Første dag i Hanoi

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
November 2nd 2019
Published: November 2nd 2019

Så fik vi taget fat på Vietnaturen ved at gå rundt i mylder af scooter, bil, mennesker og gadebutikker. Man skal holde et vågent øje på hvad der sker så man ikke lige bliver kørt ned af en scooter.

For at komme godt i gang med ture må det første være at hilse på Ho Chi Minh. Men inden skulle vi lige se resterne af et B-52 fly som var styrtet ned i en sø. En gammel dame kom forbi og fortalte hvordan hun havde oplevet styrtet og hvordan vand og fisk var svømmet over og ned i deres beskyttelsesgange.

Selv turen forbi Ho Chi Minh var en andægtig og hurtig tur rundt om den balsamerede krop som selvfølgelig lå inde i et kæmpe mausolæum.

I videnskabens tempel fejrer de studerende afslutningen på deres uddannelse med at blive fotograferet foran templet på samme måde som vores studerende fejre studentereksamen dog uden alkohol.

Efter flere tempel besøg var aftenens højdepunkt vanddukke teater. Det var en meget flot og underholdende forestilling hvor dukkerne kom op af vandet og spillede teater.

Tot: 3.12s; Tpl: 0.061s; cc: 20; qc: 107; dbt: 0.0762s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.5mb