Vietnam 25. december 2007

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island
December 26th 2007
Published: December 30th 2007

1. juledag var afsat til kombineret snorkel- og fisketur. Vi blev hentet i minibus og kørt til øens sydligste havn. Ombord i en lille båd og så afsted. Efter en times tid stoppede vi og fiskede. En line, med lod og lidt blæksputtemadding. Der blev hevet fisk ombord i højt tempo - specielt Merete var heldig! (jeg fangede intet). Videre til en ankerplads ud for en lille ø. Her var et koralrev vi kunne snorkle ved. Det var lige akkurat OK (fordi det altid er sjovt at snorkle), men når man har prøvet de gode steder i Thailand, så er det svært ikke at blive lidt skuffet - der var langt mellem de flotte koraller og de farverige fisk (men de var der trods alt). Frokosten var vores egne fisk med ris - det var OK. Tilbage til havn og så videre i minibus til en smuk (øens smukkeste) strand på østsiden. Vi var tilbage på Cassia Cottage omkring kl. 17. Turen var OK, men desværre var guiden’s engelsk-kundskaber yderst begrænsede

Så var der igen fodbold for alle undtagen Anna, der ikke ænser meget andet end Harry Potter disse dage. Anna og Thea læser begge den nyeste Harry Potter, mens Frederik og Julie er opslugt af Drageløberen (som de må læse på skift). Vi blev og spiste aftensmad - så kunne vi voksne sidde og slappe af efter maden, mens ungerne hoppede i poolen igen.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0323s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb